Gå til innhold

KL-ZE bytte

Ranger emnet


SiLvEr_19

Anbefalte innlegg

Bare håper for din del at de som selger den på ebay faktisk vet hva de selger.

Fikk du de til å sjekke hva som er stemplet på toppene, og hvilke kammer den har?

 

Er _mange_ på mx-3.com som har blitt lurt på ebay, og fått en vanlig KLDE istedet for en ZE.

(også noe av grunnen til at jeg satser på en DE fra Norge selv og ikke importerer en ZE).

 

Ser også at selger har kun _1_ feedback, og da hadde jeg vært forsiktig med å handle noe så dyrt og viktig som en motor.

 

nope-mx3

 

Noen garanti mot at det ikke er en ze har man egentlig ikke. For alt jeg vet så er det en 1.8 hehe. Men motoren er med automatkasse. og ze kom kun med automat som jeg har forstått.

 

De ringte fra gardemoen igår og sa at den var kommet :wave

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hallo!

 

Ja etter skruing på torsdag,fredag og lørdag så fikk vi endelig start igår. Heheh...var litt skøy egentlig. Starta NEEEEESTEN på første forsøk, måtte file litt for å få bensin i systemet. Men det var godt. Dere skulle sett noen store smil der oppe da det begynte å gå rundt der:) hehe...

 

Startet opp med hjernen og luftmengdemåleren fra forrige motor. Dette gjorde vi for å sjekke om det i det hele tatt var liv i motoren. Og det hørtes det ut som det var jah.

 

Bilen blir ferdig i høstferien. Da jeg ikke gidder å stresse. Har noen småting igjen. Treversen, sette fast mannsjettene, bytte hjerne og luftmengdemåler, montere gassvaier ordentlig, lufte clutch, og se om det blir plass til cruise-controllen? :)

 

Bilder kommer iløpet av uken så stay tuuuuuned :)

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er filmen av andre oppstart. Kakkler litt men det er pga at den er iskald og at den ikke har vært igang på en stund. Hør lyden da :) ikke noen vanlig kl-de dette :) blah

 

Høyreklikk -> Lagre som..

 

http://home.online.no/~ast-moer/jg/MOV00435.MPG

 

 

HÆRREGUD DA! Den tikker jo værre enn en viss granada :p

 

Gode greier at du har fått den i gang, gratulerer!

Blir spennende å se om det er noe merkbar forskjell.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sikkert justeres litt og.

 

Vet du hvor langt motoren har gått?

 

Ja må sikkert finjusteres. MEN merk det var oppstart med orginal hjernen. Har byttet til kl31 hjerne nå. Da gikk den mye penere.

 

Ifølge selger så er den gådd rundt 40.000miles, altså rundt 65.000km. Men om dette er en realitet har jeg jo ingen garantier på.

 

Foresten så lyser oljelampa hele tiden. Har fylt 4liter på den. Men lurer på om oljeindikatoren er gåen? Eller så er den en feil vi har gjort. Skal se på det når jeg kommer hjem etter helgen.

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snust litt på amerikanske sider og det ser ut som et strammehjul med tilhørende fjær er et svakt punkt på disse V6 motorene. Jeg regner med at det er samme løsning på denne motoren som KL03 motoren som er i de vanlige versjonene fra Europa og USA. Det hadde vært en smal sak og byttet dette drevet når du først har motoren ute av blokka. Det er en helt estetisk greie med motoren, men gjør den MYE mer smooth og stillegående i gangen når den er varm. Det er da du merker lyden fra den bakre rekka som jevn rakling. Kan ikke sammenlignes med ventilløfter klikking som er mer femtredende ved kalde biler som startes opp og som (bør) forsvinne gradvis etterhvert.

 

Forøvrig så hørtes jo bilen grom ut! Hvor mye betalte du for grenrørene og hvilket merke er de? Er blitt anbefalt Hotshot sine men de er jævlig dyre...

 

Her er link til siden med utførlig beskrivelse av problemet:

 

http://pages.sbcglobal.net/b4tn/friction/friction_spring.doc

V6 growl never go out of style...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det der forklarte en kompis (som er mekaninker) til meg! Det er noe med de tannhjula der. Ihvertfall så byttet han det på en Probe med samme motoren. Uansett det er ikke noe fare i det som jeg fortso, men irriterende lyd er det ihvertfall. :deng

 

Grenrøra jah..hehe navnet husker jeg ikke men kosta bare 1900,- med frakt til norge. Så noe ektremt gode rør er det sikkert ikke:) Men de funker. LITT dårlig passform da "underrøret" skulle festes i manifoildene. Rart for vi prøvde da motoren hang ifra taket. Da passet det helt perfekt. Men da vi skulle motere det da motoren var kommet i bilen så ble det en liten lekasje på flensen forran. hmm... :hvaskjera

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser knall ut dette da :) har du fått gjort no mer med bilen i helga eller?

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår