Gå til innhold

m47 86" vs m47 88"

Ranger emnet

Channah

Anbefalte innlegg

Spørs hvordan du kjører, er folk med opptil 300hk som har klart seg med m47 kasse, men andre med bortimot orginal b230ft og m47 kasse, har rast kassa.

Mye er avhengig av kassa's stand, kjørestilen din og kjørestilen til vedkommende som har hadt den kassa du evt har tenkt å sette i.

Om du ikke MÅ ha 5 gir, kan du jo finne deg ei strøken m45 kasse, det kjører jeg med på min b230ft, tåler masse juling, mere enn både m46 og m47.

I bilcross brukes bla m45 kassa flittig.

Ellers er jo m90 og getrag 265 alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente at m46 kassa tåler mer enn m47-kassene. Men m45 er jo den kassa som tåler aller mest av de gamle. Skal man ha noe som tåler mer, snakker vi om m90H, getrag, sellholm o.s.v -da koster det gryn! :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

probmelem et jo girninga da, hvor pent man tar det eventuelt ikke, jeg klarer fiint og ta en m47 med b23a motor...

Det gjelder nå forsåvidt de aller fleste kasser.

Alle de "dårlige" m47 har speedometeruttak (ihvertfall de til 240, var det el.speedo på 740 før 86?), men mulig det finnes dårlige uten også.

Kommer an på når de egentlig forandret på den, noen sier 86, andre sier 88.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder nå forsåvidt de aller fleste kasser.

Alle de "dårlige" m47 har speedometeruttak (ihvertfall de til 240, var det el.speedo på 740 før 86?), men mulig det finnes dårlige uten også.

Kommer an på når de egentlig forandret på den, noen sier 86, andre sier 88.

har el.speedo i min jeg.. 86´mod d.. men har d noe å si på girkassen om d er speedo uttak da?

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har el.speedo i min jeg.. 86´mod d.. men har d noe å si på girkassen om d er speedo uttak da?

Selve speedo uttaket har ikke noe å si, men har hørt mange si at forandringene ble gjort samtidig.

Uansett, bare dytt motoren i kassa di, skal ikke være noe problem med en original 230ft.

Såsant du ikke står å tar burnouts på hvert gatehjørne;)

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider