Gå til innhold

Bil lån...

Ranger emnet

Hassa

Anbefalte innlegg

Hvilke selskaper gir oss på 18 år bil lån/lån?ser de fleste bare låner til folk som er 20år ++

Har funnet en Bmw E30 325 i cab. som ligger på en fin pris nå så, jeg tenkte på å slå til mens jeg hadde sjangsen :p så en link til ett firma som lånte penger til godt brukte biler, er en 1987mod. det er snakk om, så hvis noen vet noe, så hadde jeg satt stor pris på å få ett svar så fort som mulig =)

På forhånd takk =)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem selv. Det som stoppet lånet hos meg var at jeg ikke har gjennomført verneplikten enda. På sesjon sa de at alle lån ble fryst til verneplikten var tjenestegjort, men det hjelper jo lite når man ikke får lån før du har gjennomført den!Om du er tjenesteudyktig er det lettere (synn for oss som må inn i ilden) uhhmmwhat? Gjør som meg, få morra di til å ta opp lån i sitt navn for deg. Sett opp en kontrakt dere i mellom ved eventuelle økonomiske konflikter så ordner det seg nok! Lykke til! :cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel lån når du er lærling vel? (om du er det da) om ikke så er det jo ikke så lett og få noe lån om du ikke har noe inntekter.

søstra mi var 18 når ho tok lån på bil, og var da lærling.

ja jeg er lærling, tjener bra i forhold til andre lærlinger og, tjener 100kr. i timen, mens de fleste andre tjener rundt 35kr-50kr.

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er lærling, tjener bra i forhold til andre lærlinger og, tjener 100kr. i timen, mens de fleste andre tjener rundt 35kr-50kr.

De ser på fast inntekt på forrige likning (eller tidligere) Har du hatt fast inntekt lenge?Dra i banken å ta med deg siste lønnsslipp. Da ser de hvor mye du tjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spørsmålet er jo hvor jeg kan få lån, når jeg er 18år? Får jeg bil lån hos gjensidige Nor når jeg er 18, finner ikke noe på siden dems?

de låner vel ikke meg noe når bilen er over 13 år gammel?! F*** så dumme regler asså.hvilket sted låner penger til meg, hvis bilen er eldre enn 13 år?som sagt; det er snakk om en 87mod.

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser på fast inntekt på forrige likning (eller tidligere) Har du hatt fast inntekt lenge?Dra i banken å ta med deg siste lønnsslipp. Da ser de hvor mye du tjener.

tjente 10200kr. utbetalt siste lønning,vi får betalt etter hver 2 uke da! har ikke jobbet der lenger enn en 5 uker enda.blir vel ca 18-21 000kr. i mnd. utbetalt, første mnd. min var skattefritt så.

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spørsmålet er jo hvor jeg kan få lån, når jeg er 18år? Får jeg bil lån hos gjensidige Nor når jeg er 18, finner ikke noe på siden dems?

de låner vel ikke meg noe når bilen er over 13 år gammel?! F*** så dumme regler asså.hvilket sted låner penger til meg, hvis bilen er eldre enn 13 år?som sagt; det er snakk om en 87mod.

Du vil sannsynlighvis få 30 000 (max) forbrukslån i postbanken hvis du har stabil inntekt, men med en SYK :hammer Rente......lån får du alltids, men renter er dyre. Sjekket elcon finans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bil til 120 000 når jeg var lærling.. nedbetalt over 5 år.. (betalte den ned på 2)

Da hadde jeg kausjonist, noe som nesten er ett krav ved slike billån om du ikke kan stille annen sikkerhet, bolig osv..

Jeg kunne også få ett billån uten kausjonist, men da krevde de at jeg betalte det ned på 2 år, og fikk vel maks 50 000kr..

Alle tall er uten renter..

Hvis du og din familie har vært en god kunde i banken er det sjeldent noe problem å få ordnet lån...

Kommer jo litt an på banken, bilen, deg og sikkerheten i lånet.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk lån når jeg var 18 ved hjelp av mine foreldre.

I banken hvor de hadde bolig lånet sitt stillte de som kausjonister og da tok banken pant i boligen. Så da fikk jeg samme rente som de hadde på sitt lån. dvs 3.7 % Absolutt ikke gale med tanke på at kompisene mine som hadde lån med pant i bilen betalte mellom 5 og 7 %

Så alt går bare du har kausjonister!

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd "alle" banker,og det er ikke lett...Sliter med det samme,planen var å ta opp lån til en Celica CS,men det har jeg ikke sjangs på.Er lærling på 2. året.i mangen bannker har jeg fått nei,men 2 banker har hatt noe å tilby.Men ikke noe som er interesant for meg.Er tilbudt lån på 3 ganger mnd lønn det ene stedet,og hos en annen bank fikk jeg tilbud om at de kunne låne med 65% av kjøpesummen.Men da måtte ikke bilen være eldre enn 10år når den er ferdig nedbetalt.Og det som er problemet er at alle banker jeg vet om har denne 10 års regelen.Et problem til er millitæret da,men der har jeg IKKE tenkt meg;) og det faktum at du er lærling og ikke er sikret jobb videre.Er mangen hinder altså,men som tommelfinger-regel kan du bruke maks 3.ganger mnd lønn.(finnes unntak)Men om du har sikkerhet så er det ikke noe problem.Men har du samme problemet som meg,at dine foreldre ikke vil stille som kausjonist så sliter du.Hvertfall på en så "gammel" bil,om du trenger å overbevise foreldra dine så kan du jo si at det går ann å betale CA 350 kr ekstra i mnd i "forsikring" det vil si at da står ikke dine foreldre ansvarlig osv.

Men det beste er jo bare å trappe opp i banken der du er kunde å spørre dem selv,og om du ikke får lån så er det alltids behjelpelig med å forklare hvorfor ikke,og hva du kan gjøre etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider