Gå til innhold

Problemer med ujevn tomgang

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Endelig fått tid til å mekke litt igjen...

Kjøpte en overhalt edelbrock 500cfm. Denne har manuel choke men jeg har tenkt til å sette på den elektriske fra gamle gassern.

Er det en vakumforbindelse mellom gasseren og choken-klokka? Denne er på tettet med en metallplugg som ser ut som den er limt med loctite [grønn]. Bar å varme opp og dra ut eller er det bedre teknikker?

Vil helst slippe manuel choke, eller er det noen fordel med det?

Mellom Gassern og insuget er det en "monteringsplate" I manualen står det at man skal bruke en med fire hull, min har ett stort. Skal få tak i en med fire hull men hva er forskjellen i prakis?

Gamle gasseren var forøvig 600cfm, noe for stor og siden den antagelig krangla syntes jeg det var greit å prøve en ny og litt mindre en. Blir kanskje lit billigere å kjøre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel gassere som skal ha fire hull i avstandstykket vil suge falsk luft fra sækundersiden hvis du bruker en åpen plate.Hvis du sjønner?Dårlig forklart.Hvis du studerer pakningen og forgasseren se du det kansje.Oldsen min hadde helt ny Holley gasser men gikk likevel ikke på tomgang da jeg kjøpte den.Etter litt fundering fant jeg ut at det var nettopp feil pakning som var problemet.

Vakuum klokken du ser er nok den som skal dra choken litt av med en gang bilen starter.Den må du ha ellers blir det bare spytting og harking og masse svartrøyk.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skrur skruene innover kommer det mindre bensin.

Helt sikker på at man får mindre bensin når man skrur dem inn ? Da har jeg iallefall fått feil info....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen asså, bra jeg ikke har vært på ettersjekk og målt co'n da :)

Fint å ringe til verksteder når dem faen ikke har peil,jada...

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble lagd noen smog forgassere på 80 tallet med noe som

het "reverse idle system" der man skrudde andre veien.

Det nok det de har tenkt på.

Tror ikke det, han jeg snakket med har drevet mye med min og han vet at det er en edelbrock 600, jeg sa det også når jeg snakket med han. Jeg har fått så mye feilinfo så det er helt utrolig :(

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhm... Bytte verksted? Eller kjøpe bok, lære, og gjøre det selv?

ehhh.....ja ?

Grunnen til at jeg har levert bilen der når det er noe er pga eieren der hadde bilen før meg... men såklart fikser jeg tinga for det meste selv, men er lissom kjekt å dobbelsjekke ting vettu. Jeg kan ikke akkurat borre blokker og slik selv :)

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider