Granada Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 En kamerat av meg har en Sierra 2.3 GL med 2.8 motor som er trimmet litt.. Den går ganske bra og har 38/38 gasser.. Han prøver nå å få tak i en 40/40 for å få den til å gå bedre.. Jeg kan tenke meg at effekten er ca 170+ hk.. Men det jeg stusser på da er jo folk med Golf'er med 90 hk som skal ha 45/45 forgasser for å få bilen til å gå bedre.. Er dette nødvendig? Vil dem ikke benytte langt under potensialet av forgasseren (eller drukne motoren omtrent) og at det hadde vært billigere med en mindre forgasser eller er alt mye mer avansert enn jeg tror? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 er vel heller 4x45 en har på golf 1.8 om du tenker på to dobble liggende 45mm gassere. kan jo sette tre stk stående dobble 45mm gassere på 2.8 om det finnes et slikt insug. (og om det blir plass under panseret) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 er vel heller 4x45 en har på golf 1.8 om du tenker på to dobble liggende 45mm gassere. kan jo sette tre stk stående dobble 45mm gassere på 2.8 om det finnes et slikt insug. (og om det blir plass under panseret) Finnes ford innsug til to stående ja. men det er skjeldent. Tror noen spesial utgaver av capri kom med noe sånt... Evt så må du få laget noe slike. Da blir det vel billigre å kjøpe seg 2,8 sprut. evt fra scorpio 2,9. Det er vel en 180hk i 2,8i motoren... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 To doble 45 på en 1,8 golf er litt overkill til vanlig bruk, og du vil miste mye moment i bunn og mellomregisteret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 To doble 45 på en 1,8 golf er litt overkill til vanlig bruk, og du vil miste mye moment i bunn og mellomregisteret. kommer jo ann på halsringer og dyser det da! Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 En kamerat av meg har en Sierra 2.3 GL med 2.8 motor som er trimmet litt.. Den går ganske bra og har 38/38 gasser.. Han prøver nå å få tak i en 40/40 for å få den til å gå bedre.. Jeg kan tenke meg at effekten er ca 170+ hk.. Men det jeg stusser på da er jo folk med Golf'er med 90 hk som skal ha 45/45 forgasser for å få bilen til å gå bedre.. Er dette nødvendig? Vil dem ikke benytte langt under potensialet av forgasseren (eller drukne motoren omtrent) og at det hadde vært billigere med en mindre forgasser eller er alt mye mer avansert enn jeg tror? hva er gjort med den motoren? org 2.8 med 38/38 gasser har jo bare 136hk, noen få mere om det er en 2.8i motor med gasser da den vistnok skal ha litt kvassere kam. Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 kommer jo ann på halsringer og dyser det da! det har du veldig rett i. altfor mange som slår alle 45mm gassere over en kam. halsringer og dyser som i stor grad (sammen med kammen) bestemmer hvor i registeret "powern'n" skal være. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 hva er gjort med den motoren? org 2.8 med 38/38 gasser har jo bare 136hk, noen få mere om det er en 2.8i motor med gasser da den vistnok skal ha litt kvassere kam. 2.8 kom aldri med 38/38 gasser originalt.. Husker ikke hvor gasseren kommer fra lengre, men 38/38 er værtfall større enn originalt.. Og 2.8 har 138 hk (oppgitt til 135 hk med AC). Motoren har fått seg trimkam (med duration på nærmere 300 grader) høvla og porta topper, plana innsug og er vel sikkert noe mer jeg ikke husker i farta.. Men overkill trimkammen er vel hemmelige våpenet til effekten på den bilen men den resulterer jo i litt rar gange på pen kjøring og ~1500 rpm i tomgang. EDIT: Og større gasser selvfølgelig (38/38) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dodge_polara Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 for stor forgasser fører bare til stort bensinforbruk! for liten forgasser fører bare til for lite effektforbruk! finnes en formel...hmmm..husker ikke... jobber med større maskiner... V8, og der vet man bare hva som passer på hvilken motor ut fra erfaring.... men bare prøv! nytter ikke med overkill trimkam om man ikke har nok kompresjon, eksos og innsug til å utnytte den! cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 sikker på det med at den ikke kom med 38/38?? Mener det sto det i haynes manualen..... Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 om jeg ikke husker helt feil hadde 3.0L 38/38 gasser og 2.8L hadde 36/36...men er jo godt mulig jeg tar feil :D kan jaggu hende det er omvendt...hehe... gassere er jo bare gøy det, 3dobble 40mm webbere på en 2.0L bmw motor..?= gikk bra som fy det :D :D er jo en grunn til at noen i rally sverger til gassere..nesten gratis i forhold til innsprut... det gjelder jo hk pr krone.. og gassere har jo ikke innebygd turtallsperre........hehe... mvh, stig Siter 1986 bmw 318i 1987 Ford Escort xr3i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 om jeg ikke husker helt feil hadde 3.0L 38/38 gasser og 2.8L hadde 36/36...men er jo godt mulig jeg tar feil :Dkan jaggu hende det er omvendt...hehe... gassere er jo bare gøy det, 3dobble 40mm webbere på en 2.0L bmw motor..?= gikk bra som fy det :D :D er jo en grunn til at noen i rally sverger til gassere..nesten gratis i forhold til innsprut... det gjelder jo hk pr krone.. og gassere har jo ikke innebygd turtallsperre........hehe... mvh, stig Jo.. Sant det.. 3.0 har jo 38/38.. Derfra gassern var ja.. Om 2.8 har 36/36 vet jeg ikke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Turtallssperra ligger i tenninga, ikkje i bensinstilførselen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 ble ikke 3.0 levert med 40\40 også? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 her er insug fra Burton til 3 stk stående dobble gassere: Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.