safoll Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Hei, er i full gang med å skifte bensinpumpe på bilen min nå, også lurte jeg litt på; Denne transferpumpen, som sitter på andre siden over bensintanken, hvilken funksjon har den? Er det slik at bensintanken er "delt" i to sektorer, pga bakdifferensialen, slik at transferpumpen skal overføre bensinen som blir liggende i den delen av tanken, til selve hovedtanken og hovedbensinpumpen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Hei, er i full gang med å skifte bensinpumpe på bilen min nå, også lurte jeg litt på; Denne transferpumpen, som sitter på andre siden over bensintanken, hvilken funksjon har den? Er det slik at bensintanken er "delt" i to sektorer, pga bakdifferensialen, slik at transferpumpen skal overføre bensinen som blir liggende i den delen av tanken, til selve hovedtanken og hovedbensinpumpen? Hei. BINGO ! Den skal overføre bensinen akkurat som du sier. Noen ganger klarer den det ikke (lite bensin og laaaaaaang V.sving). Da kutter motoren. Men stort sett går det bra. PS: Det er 2 flotører til tankmåleren også. En i hver "sadel". God natt. Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg