Gå til innhold

Min første bil :)

Ranger emnet

Hapzen

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig kommet over moped-alderen og fått min aller første bil (jeg hadde en gul Motorhispania RX) :) Det er ennå 8 måneder igjen til eg skal ta oppkjøring, men det gir meg god tid å fikse det som ikke funker!

Det var egentlig ikke meningen at jeg skulle ha en MAzda 626 GT, men siden min fetter bare villle bli kvitt den for ingenting, så tok jeg bare imot. Fikk den faktisk bare for 3000 og han hadde tenkt å selge den for ihvertfall 15 000 :)

Det er en 1985-modell med 120 hester, men det funker fett det! Den går no ihvertfall framover og motoren er helt i orden! Eneste negative er at den bare har 3 dører, noe jeg misliker sterkt!

300820051717kZ2HS5YJ1ZoWFiydc8.JPG

3008200517517i2cDKmU5EfxjFRYJ6.JPG

300820051838L4zDCIKnAYPSscIGnG.JPG

mvh Helene

Har hatt mange biler, men nedgradert til buss-passasjer for øyeblikket!

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, vi som har vært med en stund kjenner denne kupé-utgaven godt. GT utgaven med innsprøytning var, og er, en artig bil. Rust er et kjent problem på denne, men teknisk holder den seg lenge. Hadde det ikke vært for rusten, hadde det nok gått en del av disse på veiene enda, det ble nemlig solgt mange av dem, dog ikke så mange av GT-utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var moro å bare ha en vanlig 626 også jeg da. hehe..bilen gikk jo ALLTID, og å bytte deler på bilen kosta jo ingenting. Høgger'n har deler så halvparten er nok!

Opel Astra -01 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86107

x Mazda 323 GT-R -94

x Mazda 626 -86

Always listen to what a man says to you when he's angry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk en skjelden bil på norske veier dette nå.

I USA kom denne modellen med 2.2L Turbo også. En veldig sprek motor!

Jeg har Recaro sportstoler med understell som passer rett i din bil stående hjemme om du er på utkikk etter noe sånt. :)

Ellers har jeg det meste innen motordeler og bremser liggende.

Om du vil ha på ett K&N filter har jeg også luftmengdemåler og overganger som passer. :) Så får du litt ekstra ut av motoren.

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider