Gå til innhold

elektrisk spørsmål

Ranger emnet

steel

Anbefalte innlegg

Jeg holdt på i min 88 mod, opel kadett, skulle kobble til noen lys inne i bilen, prøvde å koble dem sammen med spilleren, men det viste seg at den var koblet direkte i sikringsboksen (uten sikring) og den røyk (sokkelen i sikringsboksen). gjorde litt andre ting også, så 2 eller 3 "sokkler" røyk, er det mulig å fikkse disse, lodde? skifte ledning el.? altså der du putter sikringene nedi. litt iriterende siden nå funker ikke lyset i taket inni bilen:(

PS, har enda et problem, men det har vært en stund.. når jeg kjører, så plutselig forsvinner kjørelyset, og etter en stund kommer det på igjenn, mend ujevne mellomrom. viss jeg vrir bryteren til kjørelys(nær/fjernlys) så funker det fint.

hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta det siste først.

At kjørelyset forsvinner av og til, kan være dårlig lodding/kontakt i kjørelysreleet.

Om du finner dette, kan du åpne det, og sjekke etter loddinger som er mer eller mindre defekte.

Er lett å fikse selv, om en kan litt om lodding da:)

På min gamle Rekord var det flere loddepunkt som var begynt å falle ifra hverandre.

På Vectraen min, så var det ett punkt inni releboksen som hadde loddet seg selv av, pga varme.

Når det gjelder releboksen din forsto jeg ikke helt hva du hadde gjort med den.

Bilder hadde vert fint.

Letteste er kanskje å bytte den ut med en ny en (Blomdal Opelhøgg kan nok skaffe dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta det siste først.

At kjørelyset forsvinner av og til, kan være dårlig lodding/kontakt i kjørelysreleet.

Om du finner dette, kan du åpne det, og sjekke etter loddinger som er mer eller mindre defekte.

Er lett å fikse selv, om en kan litt om lodding da:)

På min gamle Rekord var det flere loddepunkt som var begynt å falle ifra hverandre.

På Vectraen min, så var det ett punkt inni releboksen som hadde loddet seg selv av, pga varme.

Når det gjelder releboksen din forsto jeg ikke helt hva du hadde gjort med den.

Bilder hadde vert fint.

Letteste er kanskje å bytte den ut med en ny en (Blomdal Opelhøgg kan nok skaffe dette).

I sikrings boksen har du masse sikringer.. + noen ledige hull som ikke er i bruk.. i disse ledige hullene. som altså ikke er beskyttet av sikring, var det satt en kabelsko rett inni. så regner jeg med at den ble overbelastet og ble ødelagt.. for det er ikke lenger spenning. er det da mulig å fikse det selv?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider