Gå til innhold

16V topp på ET blokk

Ranger emnet


Pettersen_Racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

-Går det greit å sette på 16V topp på ei 230ET blokk? Evt. hva må tilpasses?

-Hvor sterk (mange hk tåler) ET blokka i forhold til eks: FT/FK blokka?

-Kan jeg sette over toppen fra 230f og sette den på ET blokka uten å gjøre noe mer?

 

Håper noen kan svare på dette.. ^_^

 

 

B230Et er jo den meste elendige turbomotoren som volvo noen gang har laget. Den er jo ikke beregna for trim i det heletatt. Rådene er jo dårlige som fyrstikker. -Tåler ikke mye. Men B23ET derimot, det er en bra motor, og b230FK og FT er gode motorer. Men for all del, ikke monter en 16V'er på original b230ET underdel.

 

For å få 16V'n til å passe må man bytte reimer og drev, må ha annet innsug og manifold i forhold til det som er på b230/23-motorene. Er også en del mer som må gjøres.

 

-Du kan ta over toppen fra b230F til en ET-blokk uten å gjøre så mye med den ja, kommer jo ann på hva slags topp det er og hva slags bunndel vi snakker om + hva slags innsprut du har.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bruk b23 blokk til b234...

b23 har ikke like bra støping som b230.

 

b230et med sterkere råder er bedre alternativ enn b23et.

men, kjør heller på b230ft.

 

jeg ville sagt at:

siden du spør, får du ikke fullført prosjektet.

 

ikke for å være frekk, men dette krever en del kunnskap og masse $$$$.

mye billigere å kjøpe en 95'-> b230ft og chippe den, bytte turbo, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peety: Jess da, er fra nittedal =) bor på hagan.. Du er fra nitteedal også? evt hvor? Henge på Esson? :P

 

Man må starte ett sted.. planen var å pelle frahverandre motoren og sette den sammen igjen med nye ringer, pakninger etc. i vinter. bare for å lære litt om motoren. fikk tilbud om å kjøpe en 745 med ET motor for 4 lapper med svart delskinn intr. feilen var at to av pinnene på eksosmanifoil var knekt i toppen og litt rust i skallet, men det vrakes for 1500 spenn alikevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peety: Jess da, er fra nittedal =) bor på hagan.. Du er fra nitteedal også? evt hvor? Henge på Esson? :P

 

Man må starte ett sted.. planen var å pelle frahverandre motoren og sette den sammen igjen med nye ringer, pakninger etc. i vinter. bare for å lære litt om motoren. fikk tilbud om å kjøpe en 745 med ET motor for 4 lapper med svart delskinn intr. feilen var at to av pinnene på eksosmanifoil var knekt i toppen og litt rust i skallet, men det vrakes for 1500 spenn alikevell.

ja, men da kjøper du den..

så bytter du pinnene og selger motoren for 8.000kr.

så kjøper du deg en ft motor for 10-15k og chipper den.

 

helst bytter du et toppen på ft blokken.

ps. bruk turbomanifoil fra ft'en!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sten Parner i Sverige anbefaler B230 blokk fra 85-88..

 

-JA, bruk b230K-blokka og toppen, det er saker, skikkelig grom-maskin lol :roll: :roll: (Det var dagens fra min side)

 

-Nei, b230F-blokka er vel grei til litt skikkelig trim.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår