Pettersen_Racing Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 -Går det greit å sette på 16V topp på ei 230ET blokk? Evt. hva må tilpasses? -Hvor sterk (mange hk tåler) ET blokka i forhold til eks: FT/FK blokka? -Kan jeg sette over toppen fra 230f og sette den på ET blokka uten å gjøre noe mer? Håper noen kan svare på dette.. ^_^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 jeg lurer på det samme :) La merke til at du kom fra nittedal? Hvor i nittedal bor du? =P Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 hømm.. har ikke noe særlig peilig der men tror det er ganske mye jobb.. (ettersom jeg har hørt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 -Går det greit å sette på 16V topp på ei 230ET blokk? Evt. hva må tilpasses?-Hvor sterk (mange hk tåler) ET blokka i forhold til eks: FT/FK blokka? -Kan jeg sette over toppen fra 230f og sette den på ET blokka uten å gjøre noe mer? Håper noen kan svare på dette.. ^_^ B230Et er jo den meste elendige turbomotoren som volvo noen gang har laget. Den er jo ikke beregna for trim i det heletatt. Rådene er jo dårlige som fyrstikker. -Tåler ikke mye. Men B23ET derimot, det er en bra motor, og b230FK og FT er gode motorer. Men for all del, ikke monter en 16V'er på original b230ET underdel. For å få 16V'n til å passe må man bytte reimer og drev, må ha annet innsug og manifold i forhold til det som er på b230/23-motorene. Er også en del mer som må gjøres. -Du kan ta over toppen fra b230F til en ET-blokk uten å gjøre så mye med den ja, kommer jo ann på hva slags topp det er og hva slags bunndel vi snakker om + hva slags innsprut du har. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 ikke bruk b23 blokk til b234... b23 har ikke like bra støping som b230. b230et med sterkere råder er bedre alternativ enn b23et. men, kjør heller på b230ft. jeg ville sagt at: siden du spør, får du ikke fullført prosjektet. ikke for å være frekk, men dette krever en del kunnskap og masse $$$$. mye billigere å kjøpe en 95'-> b230ft og chippe den, bytte turbo, etc. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Etter slik du spør,sats på noe annet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pettersen_Racing Skrevet September 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Peety: Jess da, er fra nittedal =) bor på hagan.. Du er fra nitteedal også? evt hvor? Henge på Esson? :P Man må starte ett sted.. planen var å pelle frahverandre motoren og sette den sammen igjen med nye ringer, pakninger etc. i vinter. bare for å lære litt om motoren. fikk tilbud om å kjøpe en 745 med ET motor for 4 lapper med svart delskinn intr. feilen var at to av pinnene på eksosmanifoil var knekt i toppen og litt rust i skallet, men det vrakes for 1500 spenn alikevell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Peety: Jess da, er fra nittedal =) bor på hagan.. Du er fra nitteedal også? evt hvor? Henge på Esson? :P Man må starte ett sted.. planen var å pelle frahverandre motoren og sette den sammen igjen med nye ringer, pakninger etc. i vinter. bare for å lære litt om motoren. fikk tilbud om å kjøpe en 745 med ET motor for 4 lapper med svart delskinn intr. feilen var at to av pinnene på eksosmanifoil var knekt i toppen og litt rust i skallet, men det vrakes for 1500 spenn alikevell. ja, men da kjøper du den.. så bytter du pinnene og selger motoren for 8.000kr. så kjøper du deg en ft motor for 10-15k og chipper den. helst bytter du et toppen på ft blokken. ps. bruk turbomanifoil fra ft'en!! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Sten Parner i Sverige anbefaler B230 blokk fra 85-88.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Sten Parner i Sverige anbefaler B230 blokk fra 85-88.. -JA, bruk b230K-blokka og toppen, det er saker, skikkelig grom-maskin lol :roll: :roll: (Det var dagens fra min side) -Nei, b230F-blokka er vel grei til litt skikkelig trim. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 -JA, bruk b230K-blokka og toppen, det er saker, skikkelig grom-maskin lol :roll: :roll: (Det var dagens fra min side) -Nei, b230F-blokka er vel grei til litt skikkelig trim. Mobber du B230K??? notin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Peety: Jess da, er fra nittedal =) bor på hagan.. Du er fra nitteedal også? evt hvor? Henge på Esson? :P Artig.. jeg er fra rotnes jeg :) Henger ikke så mye på esso;) men åssen farge har du på bilen din? Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Og til de som mener det er ekstremt med jobb, så er det ikke det. Det er bare innsug og eksos som må spesialtilpasses, ellers er mye av det andre greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Og til de som mener det er ekstremt med jobb, så er det ikke det.Det er bare innsug og eksos som må spesialtilpasses, ellers er mye av det andre greit. litt jobb er det. men spørsmålet:hvorfor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 litt jobb er det. men spørsmålet:hvorfor? Hvorfor hva da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.