Gå til innhold

16V topp på ET blokk

Ranger emnet


Pettersen_Racing

Anbefalte innlegg

For å motere 16V topp på en 8V bunn må du:

 

- Bytte stempler, event dreie ned (ventilene treffer hvis ikke)

- Cosworth\vw gti 16v strammehjul

- Regreim fra Opel ascona 1,6 diesel (mener ganske sikkert at den passer, kan sjekke med en bekjent som har det i en rallycross bil)

- Fordeler kan ikke stå i framkant (hullet blir blokkert)

- Manifoil og innsug har forskjellig flens

 

Det er mye jobb som må til, men tøft blir det.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

16V ser jo helt rått/porno ut da, men spør du meg så synes jeg ikke det er vært jobben, når jeg ser folk som fint drar ut 500hk av 8Ventiler'n. Skjønner at det kan lønne seg når man kommer over 400hk med 16ventiler, men under det ser jeg ikke noe mening med den 16ventiler'n...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peety: Den er hvit, også har jeg satt på 235-40-18 hjul på den. fondmetal felger med chromekant :P vet ikke om du har sett den? er ikke mye på esson jeg heller... kjører forbi der ofte men. hvordan ser bilen din ut da?

 

Tror jeg satser på 230fk eller ft motor fra sverige jeg da :) men de er vell ikke så lett å få tak i? noen bra søksider i sverige? høggere el. i sverige?

Ellers takk for nyttige svar..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peety: Den er hvit, også har jeg satt på 235-40-18 hjul på den. fondmetal felger med chromekant :P vet ikke om du har sett den? er ikke mye på esson jeg heller... kjører forbi der ofte men. hvordan ser bilen din ut da?

 

hmm.. Trur jeg kanskje har sett den..

 

Min, den er også hvit=P men jeg blir ikke 18 før om 4 månder :(

Volvo 240 Lazer blue

 

*Volvo 940 Turbo

*Volvo 740 Turbo

*Volov 745 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de tingene som er bedre med en 16v er jo at det er bedre flow i en 16v enn en 8v som er godt portet. Så selv om 16v porten er litt dyrere, så kan det bli "billigere" hester. Men som sagt.. En del ombygging etter det jeg har sett.

 

Lurer selv på å bruke 16v, er ikke sikker enda siden jeg har 2 531 topper allerede.

 

Burde kanskje bruke deler som jeg allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de tingene som er bedre med en 16v er jo at det er bedre flow i en 16v enn en 8v som er godt portet. Så selv om 16v porten er litt dyrere, så kan det bli "billigere" hester. Men som sagt.. En del ombygging etter det jeg har sett.

 

Lurer selv på å bruke 16v, er ikke sikker enda siden jeg har 2 531 topper allerede.

 

Burde kanskje bruke deler som jeg allerede har.

 

På en sugemotor kan jeg forstå det,men på en turbomotor er det ikke noe vits å bygge om til 16v uten å gjøre noe annet...Det resulterer hovedsaklig i at bilen går DÅRLIGERE..

 

Tenningskurven blir helt på trynet med tanke på 16v toppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke er da å bruke datasprut og direct fire. Men som sagt alle planer er ikke helt ferdig enda. Enten blir det en 16v (godt portet) eller så blir det en 531 topp. Om det blir 531 topp så sender jeg begge til porting samtidig og får dem portet max. Så er det jo kam valget da.

 

Blir andre greier det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår