Gå til innhold

"Satans vegvesen"

Ranger emnet


Maroc

Anbefalte innlegg

Ble stoppet her om dagen av statens vegvesen, de kjørte visst rund med politiet den dagen, de satt hvertfall bak.

Da de så bilen min hoppet han ene karen ut av bilen or rett til meg og spurte om jeg har godskjent senkesett, jeg svarte med at jeg har nettopp satt det på og har tenkt til å bestille time for godskjenning, da sa han okey, men da får du en kontrollseddel av meg her, så gikk han rund bilen min og pirket på absulutt alt sammen, skulle neste tro han hadde lyst til å avskilte bilen min på stede..

Men det ble da til slutt satt mangel på følgende

 

-Rattet (dette fikk jeg med bilen når jeg kjøpte den, men det hjalp ikke, hvis jeg skulle få det godskjent måtte jeg kjøpe et nytt ratt med godskjenningspapierer)

- Senkesett (har tuv på det)

-felger og dekk (7,5*17,205/40 fikk ikke med noe papirer på dette, ikke dekka heller)

-Effektanlegget (måtte visst ha noe godskjenningspapirer på dette å, Snakket med svensen eksos der jeg monterte dette, de sa at de ikke kunne kreve dette, for de fikk visst ikke noe tuv papirer når de bestiller fra leverandørene dems)

Så bilen min på inn den 15/09-05 for etterkontroll, har en god del å ordne før den tid..

Jævla satans vegvesen ass anger2 :fuckme2: :fuckme2:

1994 Golf III GTI 16v :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når du kjører rundt i en bil full av mods som ikke er godkjent kan du vel stort sett takke deg selv...

 

Kjenner en som drev med ulykkesetterforskning i Vegvesenet, og det var ikke sjeldent at ungdommer med kappa fjærer o.l kom ut for stygge ulykker pga sin mangel på kunnskap om understell m.m.

 

Tro meg, Norge er et land det er enkelt å få godkjent biler i. I Tyskland må du t.o.m godkjenne konfiltre og lignende. I Sverige får du nesten ikke godkjent en dritt så lenge bilen er av nyere dato.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjører rundt i en bil full av mods som ikke er godkjent kan du vel stort sett takke deg selv...

 

Kjenner en som drev med ulykkesetterforskning i Vegvesenet, og det var ikke sjeldent at ungdommer med kappa fjærer o.l kom ut for stygge ulykker pga sin mangel på kunnskap om understell m.m.

 

Tro meg, Norge er et land det er enkelt å få godkjent biler i. I Tyskland må du t.o.m godkjenne konfiltre og lignende. I Sverige får du nesten ikke godkjent en dritt så lenge bilen er av nyere dato.

Jeg er fullt klar over at dette må godskjennes det er bare det at jeg hadde ikke tenk til det akkurat nå, hadde planer om å modde den litt til før jeg godskjenner, og jeg har hvertfall ikke kappa fjærene mine, kjører ikke i en trafikkfarlig bil.

1994 Golf III GTI 16v :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur du folk bryr sg om forklarlinger som "jeg har tenkt til det"

samme som når jeg kommer til skolen å lærern sier har du gjort leksa di?

jada jeg hadde tenkt til det !

hjelper ikke det,

jeg satt på senkesettet, å samme dagen drog jeg på biltilsynet å bestillte time, da hadde jeg bevis inntil timen.ferdig me det..følg reglene å du kan lett geipe til dem etterpå, dem vil heller ikke ha noe å sei då..mye hyggeligere

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur du folk bryr sg om forklarlinger som "jeg har tenkt til det"

samme som når jeg kommer til skolen å lærern sier har du gjort leksa di?

jada jeg hadde tenkt til det !

hjelper ikke det,

jeg satt på senkesettet, å samme dagen drog jeg på biltilsynet å bestillte time, da hadde jeg bevis inntil timen.ferdig me det..følg reglene å du kan lett geipe til dem etterpå, dem vil heller ikke ha noe å sei då..mye hyggeligere

 

Men det koster vel rundt 500,- å bestille en sånn time, hvis man skal bestille time for hver gang man skrur i en "skrue" på bilen så blir det fort noen tusenlapper. poenge mitt er at det er bedre å godskjenne en bil med litt flere modds en å godskjenne en og en ting..

1994 Golf III GTI 16v :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det koster 500 ja..stemmer det, men er det slik å forstå at du kan godkjenne opp til flere ting på den lille timen så er jeg enig..men stemmer det?..jeg vet ikke ..kan godt være

Slik jeg forstår det så kan jeg godskjenne alt jeg har fått på kontrollseddelen på den ene timen den 15/9-05.

1994 Golf III GTI 16v :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ikke hjalp å si at rattet stod på bilen når du kjøpte den, kom vel ikke som noe bombe..? Finn ut hvilket ratt du har, og finn ut hvem som importerer det til Norge, og kontakt dem og be om TUV-papirer på det.

 

Senkesettet er null problem, som du selv sier. Når du selv har tenkt å få det godkjent, gjør det vel lite om han lager en kontrollseddel på det..?

 

Dekk og felger trenger du ikke papirer på. Når jeg fikk min godkjent (205/40R17 ET 38), så brukte de en bok de hadde med godkjente dimensjoner. Innpresset på Golf 3 er vel originalt 35, så kan du vel gå 7 i hver retning. Så om innpresset er innafor grensa, så er det ikke noe problem å få den dimensjonen du har på dekka dine godkjent.

 

Trodde ikke de pleide å bry seg om effektanlegg. Er vel mest lyd det blir av slikt. Uansett, hva ville de ha papirer på? At du fikk mer effekt..? Man kan vel øke effekten 15% uten å måtte godkjenne det..? Uansett, du kan vel høre med produsenten om de har noe papirer på det.

 

En myndighetskontroll koster forøvrig 550 spenn, og du kan godkjenne flere ting på den timen.

 

Edit; Du må vel forøvrig bestille time selv, det er ikke slik at du automatisk får time den 15. fordi det er siste frist..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på en sak..

Får man godkjent senkesett hvis man bare har senkefjærer og ikke dempere?

Hvis man da har TUV seff..

 

Hva med ratt? hva skal til for å godkjenne ratt?

 

Jeg veit med senking så må man ha 4 hjuls kontroll samt justering av lykter for å få godkjent.

Må man ha noe spesielt for å få godkjent ratt? Eller holder det med TUV?

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg va på god kjenning me bilen min for litt sia.

Me nytt effekt anlegg,kn-filter,felger,senkesett og bad look.

Eineste han sa noe på var senkesettet, de trengte han tuv-papirer på..

resten va ingen problem sa han. .

 

 

btw: noen som veit ka de koster å skifte stabilisator foringen på venste sida framme og foringa på andre sida?

Dei måtte byttes sa dei.

Johnny

Audi A4 2.0 Sedan 2009mod

Audi A3 Turbo Quattro 225hp 2000mod (Solgt)

VW Golf 3 1995mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du airbag originalt så skal airbag være på plass så vidt jeg har forstått det. Hjelper pent lite med TÜV.

Jaja, får prøve meg ved EU-godkjenninga. Bare lar være å si noe sjøl, så får vi se om dem legger merke til det

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurtemann; Ja, det går med bare fjærer. Jeg har bare Eibach-fjærer på min, og hadde ingen problemer med å få det godkjent med TUV-papirer.

 

Som med alt annet, så kreves det dokumentasjonspapirer (TUV) på ratt for å få det inn i vognkortet.

 

Gromit; Det er jo lov å koble ut airbagen, så om man har papirer på nytt ratt uten airbag, så burde det vel kunne gå og godkjenne dette. Begge deler skal vel forøvrig inn i vognkortet.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår