KaldBlod Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Hmmm.. Hvordan er det med andre modifikasjoner når jeg skal inn for å godkjenne senkesett og felger? Tenker da på xenonlysa. De bør vel kobles fra? Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Hmmm.. Hvordan er det med andre modifikasjoner når jeg skal inn for å godkjenne senkesett og felger? Tenker da på xenonlysa. De bør vel kobles fra? Ja, dem bør du koble fra.. Siden du skal ha tatt en lysjustering sammen med 4hjulskontroll og justering av bremseavlastningsventil... Xenon lys montering er lov det, men det krever også montering av automatiske lysjusteringssaker som hever/senker høyden på lysene etter bilens bevegelse, altså om du kjører opp en bakke/ned en bakke osv.. I tillegg skal det monteres slike fancy lyktespylere.. Så med andre ord, ingen vits å pådra seg en ny mangellapp bare fordi du vil ta en sjanse på at dem ikke merker det.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 hehe.. jeg ble stoppa av statens vegvesen for en stund siden. Han gikk litt rundt bilen og så om alle lysene funka. Så sto han en stund foran og bøyde seg litt og titta. Påpekte at jeg hadde glemt å slå på kjørelysene og så sa han at dette var jo bra. så fikk jeg en lommeradio :D Ikkno pes i det hele tatt cheers Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Når d gjelder effekt/potte - så tror jg de krever støy test på d, hvertfall hvis lyden r avvikene fra hva som r "normalt" fra fabrikk... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Xenon lys montering er lov det, men det krever også montering av automatiske lysjusteringssaker som hever/senker høyden på lysene etter bilens bevegelse, altså om du kjører opp en bakke/ned en bakke osv.. I tillegg skal det monteres slike fancy lyktespylere.. Så med andre ord, ingen vits å pådra seg en ny mangellapp bare fordi du vil ta en sjanse på at dem ikke merker det.. Japp. I know.. Men hva om man f.eks. har sota alle rutene? Skriver de mangellapp på det de ser når man er inne til godkjenning? Har ikke soting enda, heldgivis. :) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Rull ned framrutene før godkjenning.. :P Kanskje litt bittert om det er regnvær, men. Tipper uansett at om de ser ting som ikke er lov, så kommenterer de det, og gir mest trolig mangellapp på det.. Så tipper at å møte opp med full soting på alle rutene blir som å gå inn i løveburet med ei spekeskinke og håpe på at løva ikke finner det ut.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Så tipper at å møte opp med full soting på alle rutene blir som å gå inn i løveburet med ei spekeskinke og håpe på at løva ikke finner det ut.. :) Sikkert ikke så lurt det nei :roll: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikka Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 godskjentQUOTE] Beklager, men GODKJENT hater at folk sier ord med s lyd skjøre - kjøre men de forbanna vegvesnet, og politi folkene bør kunne lovverket. har blitt stoppet et par ganger der jeg nermest har kjeftet på de, og bedt de lese lovverket en gang til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikka Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Rull ned framrutene før godkjenning.. :P Kanskje litt bittert om det er regnvær, men. Tipper uansett at om de ser ting som ikke er lov, så kommenterer de det, og gir mest trolig mangellapp på det.. Så tipper at å møte opp med full soting på alle rutene blir som å gå inn i løveburet med ei spekeskinke og håpe på at løva ikke finner det ut.. :) æ og en arbeids kolega var oppe på biltilsynet sammen og godkjente senke settet på bilene våres. jeg hadde ulovlige dekk, større felger. han andre hadde også større felger og toppstripe i front ruta. mens vi var der oppe, så kom det inn en person, og sa at sønnen hadde fått mangel lapp pga toppstripe i front ruta, og sotete rute. da sa fyren fra veivesnet at han bare kunne komme opp med bilen. og vise at det var tatt av. men han sa ingen ting på våres biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tic Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Biltilsynet er narrer hehe ble stoppet jeg også-. dem kunne ikke mye om bil, trodde ikke på at golfen min var diesel engang. selv om bilen sto å gikk, trodde det var en ommbygd bensinturbo med lite olje, såpass burde dem vite. snakker om latterlig oppførsel, måtte vise dem at det sto diesel i vognkortet. åsså fikk je mangel på inntercooler, fordi det ikke sto i vognkortet, er vel nesten ingen biler det står i vognkortet at har det, heh. spurt også hvorfor jeg hadde ekstra parklys i fangeren, jeg måtte forklare dem at det er SPREDERE. snakker om tragiske folk hehe så gikk dem rund bilen å skulle finne E merker på alle lampene mine, å det fant de,. så skulle de ha TUV godkjenning på stylingen min,. viste dem et tuv papir jeg hadde på frontfangeren å det var bra nok heh så tok dem masse bilder av bilen før de dro, så over bilen min i 45 minutter uten å se over bremser å styring, det som faktisk er litt VIKTIG jeg fikk mangler på -senkesett -felger -dugg i lamper foran (hadde akkurat vaska bil men det trodde dem ikke på) -sote sideruter -stripe i vindu -inntercooler også ble jeg annmeldt får å ha litt mindre skilt foran. så må i avhør,. dem hadde nok en del lite å finne på gitt hehe:) men bare skifter ruter så lenge. siden rutene er proffsota, åsså setter je på vinterfelger,. fått skaffet papirer på resten å dugget ble borte når bilen ble tørr hehe., skal vises den 27.juni:) Siter -93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006 -00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 også ble jeg annmeldt får å ha litt mindre skilt foran. så må i avhør,. skal vises den 27.juni:) Så er det bare å bestille nye skilter, meld dem tapt eller noe;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Så er det bare å bestille nye skilter, meld dem tapt eller noe;) Han har vel normale skilter liggende (var vel bare fremme det var snakk om).. Hehe, Morten, du traff bra den dagen der, tror jeg.. :D Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Skikkelig smørbrød-liste dette 240TIC! Gleder meg akkurat ikke når jeg blir stoppa...:shake Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Ja, dem bør du koble fra.. Siden du skal ha tatt en lysjustering sammen med 4hjulskontroll og justering av bremseavlastningsventil... Xenon lys montering er lov det, men det krever også montering av automatiske lysjusteringssaker som hever/senker høyden på lysene etter bilens bevegelse, altså om du kjører opp en bakke/ned en bakke osv.. I tillegg skal det monteres slike fancy lyktespylere.. Så med andre ord, ingen vits å pådra seg en ny mangellapp bare fordi du vil ta en sjanse på at dem ikke merker det.. Du glemte en vesentlig detalj, lyktene skal være typegodkjente for xenon, er dem ikke det så er det ikke lov å ettermontere dette i dem ! Holder ikke bare med lyktespyling og lysjustering. Kilde: http://www.hafnor.no (litt ulv ulv propaganda her da.) http://www.hellanor.no Hellanor: Forsiktig – farlige produkter Dessverre finnes det i handelen Xenon ettermonteringssett som det er forbud å bruke innen vårt område (ECE Vest-Europa)! Slike ”konstruksjoner” er farlige for trafikksikkerheten. Derfor kan brukstillatelsen for bilen bortfalle dersom slikt ulovlig utstyr monteres. Farlig og forbud (å bygge om hovedlyskastere) I henhold til ECE-forskrift R48 og § 50 kap. 10 i den tyske veitrafikkloven skal det i Europa bare ettermonteres komplette Xenon lyskastersystemer. De består av et sett typegodkjente lyskastere, automatisk lyshøyderegulering og lyktespylesystem (forskrift). Egenhendig, ulovelig ”ettermontering” fra halogen til Xenonlyskastere er farlig og forbudt. Årsak: På disse ”hjemmelagde” lyktene blir blendingsverdien opptil 100 ganger forsterket – ekstremt farlig for andre trafikanter. Fasit: brukstillatelsen for bilen kan bortfalle, forsikringsdekningen bli innskrenket. Årsak: Enhver lyskaster får sin typegodkjenning sammen med den lyskilde (halogen eller Xenon) som den brukes sammen med. Hvis denne lyskilden byttes ut med en som ikke er typegodkjent eller er typegodkjent for en annen lyskaster, bortfaller typegodkjenningen og dermed også brukstillatelsen for bilen. Kjøring uten brukstillatelse kan føre til begrensninger i forsikringsdekningen. Også den som selger slike ikke-godkjente lykter må regne med krav om skadeerstatning fra kjøperen. For ved å videreformidle slike deler overtar selgeren ikke bare garantien for at de kan brukes til de tiltenkte formål, men under visse omstendigheter også garantien i forhold til risikoen for skade. Fullstendig lovlig derimot er det å ettermontere Xenonlyskastere som Hella tilbyr som komplette sett (typegodkjente lyskastere, lyshøyderegulering og lyktespylesystem) – med de kjente fordelene: Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Men det Hella selger er jo umåtelig dyrt da :shake Men kvalitet er det jo, helt klart :w00t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg