Gå til innhold

Varmeapparat på 740 GLE

Ranger emnet

virtual

Anbefalte innlegg

Oppdaget her om dagen at varmeapparatet mitt ikke fungerte.. Har feilsøket alt av ledningsnett, og det er helt i orden..

Satte inn for en tid siden et konisk filter, og på det gamle luftfilterrører sto det to slanger som går inn til en vakuum sak, fjernet dette røret, og satte på et 3" rør til det nye filteret, og strupte de to slangene Etter all den elektriske feilsøkingen, begynte jeg å tenke på dette, og åpnet slangene igjen.. Vifta gikk i 2 sekunder eller noe, så stoppet den igjen. Det merkelige er at det fungerer av og til, selv når slangene er strupet..

Kanskje det bare var ren tilfeldighet at den funket når jeg åpnet slangene igjen?

(Motoren er en B230e)

Noen som har erfaring med dette?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget her om dagen at varmeapparatet mitt ikke fungerte.. Har feilsøket alt av ledningsnett, og det er helt i orden..

Satte inn for en tid siden et konisk filter, og på det gamle luftfilterrører sto det to slanger som går inn til en vakuum sak, fjernet dette røret, og satte på et 3" rør til det nye filteret, og strupte de to slangene Etter all den elektriske feilsøkingen, begynte jeg å tenke på dette, og åpnet slangene igjen.. Vifta gikk i 2 sekunder eller noe, så stoppet den igjen. Det merkelige er at det fungerer av og til, selv når slangene er strupet..

Kanskje det bare var ren tilfeldighet at den funket når jeg åpnet slangene igjen?

(Motoren er en B230e)

Noen som har erfaring med dette?

Er det vifta som ikke fungerer har det nok ikkenoe med vakumslanger og gjøre. Har ikke det på min 740tic eller far sin GLE. Enten er det dårlig jording eller så er det vifta som er gått til helvette. Ta ut vifte og test den rett på batteriet eller en 12 volt lader. Da ser du om det funker eller ikke. Deretter kan du ta en multimeter og måle spenninga ut til vifta. Er det spenning der skal det være i orden. Håper dette hjelper deg litt :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke lys eller noe som helst i panelet der man styrer viften..

Går den kanskje gjennom en kontakt i motoren? NO bryter kanskje?

Jaja, får sjekke litt mer i morgen.

Men uansett, jeg er spent på hva de slangene på luftfilterrøret er til..

Noen som vet?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke lys eller noe som helst i panelet der man styrer viften..

Går den kanskje gjennom en kontakt i motoren? NO bryter kanskje?

Jaja, får sjekke litt mer i morgen.

Men uansett, jeg er spent på hva de slangene på luftfilterrøret er til..

Noen som vet?

Har du sjekket sikringene da? Kan hende de har irret opp eller lignende. Lyset der kan bare være at pæra er gått i stykker..

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen slanger inn på luftfilteret på min B230F hvertfal.. Mulig E-motoren er über-spesiellm hehe ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...