Gå til innhold

div. norske bilskilter

Ranger emnet

jettamaster

Anbefalte innlegg

i sommar så såg eg ein lexus med blå skilter. den var norsk og hadde oblater på. har lurt på ida siste kva blå skilter står for??

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD-skilter, regner jeg med? Det betyr at bilen er registrert på en ambassade.

oki. da var da eg kunne tenka meg. da slepper eg å tenka på da meir:) takk for svar

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Låner" tråden din litt jeg..

Så en 80-talls Trans-Am i dag som jeg er 100% sikker på at hadde grønne, norske skilter. Mener at man for endel år siden kunne registrere mye rart som varebiler og dermed slippe unna med en langt billigere bil. Men var ikke dette før de grønne skiltenes tid?

Transam kunne fint regges på grønne skilter før i tiden, husker en onkel av meg hadde en på grønne plater faktisk.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de med diplomat skilter får lov til å gjøre hva de vil de.. eller?

Stort sett, selv om det nå er lagt inn forslag om at de må inn til EU-kontroll på lik linje med alle andre. Foreløpig er de fritatt for EU-kontroll og tekniske kontroller langs veien, og de får vel heller ikke farts- og parkeringsbøter såvidt jeg vet.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett, selv om det nå er lagt inn forslag om at de må inn til EU-kontroll på lik linje med alle andre. Foreløpig er de fritatt for EU-kontroll og tekniske kontroller langs veien, og de får vel heller ikke farts- og parkeringsbøter såvidt jeg vet.

De får parkeringsbøter nesten på lik linje med alle andre, men de står fritt til å betale de..

Tidligere fikk UD en haug med ubetalte bøter fra Trafikketaten som de så ba om å få ettergitt, siden sjåføren (oftest ambassadøren selv) hadde diplomatisk immunitet. Siden nyttår er den nye taktikken å la diplomatene selv stå til rette.

Utenlandske diplomater plikter i utgangspunktet å følge vertslandets lover og regler. Men på grunn av deres diplomatiske immunitet kan de ikke straffeforfølges

I fjor fikk UD tilsendt 210 parkeringsbøter fra utenlandske diplomater.

Ungarn, Hellas, Russland og Egypt topper vistnok statistikken over ambassader med flest parkeringsbøter.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får parkeringsbøter nesten på lik linje med alle andre, men de står fritt til å betale de..

Tidligere fikk UD en haug med ubetalte bøter fra Trafikketaten som de så ba om å få ettergitt, siden sjåføren (oftest ambassadøren selv) hadde diplomatisk immunitet. Siden nyttår er den nye taktikken å la diplomatene selv stå til rette.

Utenlandske diplomater plikter i utgangspunktet å følge vertslandets lover og regler. Men på grunn av deres diplomatiske immunitet kan de ikke straffeforfølges

I fjor fikk UD tilsendt 210 parkeringsbøter fra utenlandske diplomater.

Ungarn, Hellas, Russland og Egypt topper vistnok statistikken over ambassader med flest parkeringsbøter.

Ah, ok. Godt det er noen som vet bedre enn meg :rolleyes:

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ok. Godt det er noen som vet bedre enn meg :rolleyes:

Hehe, bare fordi jeg i en periode jobbet med trafikketaten i oslo som case på jobben, kommer artikler om dette et par ganger i året og jeg har tilgang på eget nyhetssøk ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes jeg husker att det emnet om skilter osv har vært oppe før, da var det linka til en side som fortalte hva skiltene betydde, noen som husker hva side det det var?

Dette du mener?

http://www.vegvesen.no/1046077049645/vegvesen-Page-SVVsubSideInnholdMal_1063969791516.html

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider