Gå til innhold

Batteriet lades ikke

Spanjis

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjører en 2L 85modell. I går begynte batteri-lyset å blinke veldig svakt, men forsvant etter en stund. Senere på dagen når jeg var ute å kjørte begynte instrumentene(bensin/varme/div andre pærer) å svikte(batteri-lyset varslet ikke om noe). Noen minutter senere stoppet bilen helt, hadde heldigvis et batteri i bagasjerommet så skifet det på plassen. Kjørte så videre ca. 2mil, da instrumentene begynte å skape seg igjen :( Da var det ingenting som reagerte når jeg vridde om tenningen, fikk stoppet en forbikjørende som gav meg litt strøm. Kjørte så rett hjem uten problemer(ca. 2km). Har hatt bilen i 1 uke, tidligere eier har ikke hatt dette problemet før.

Tar ikke sjansen på flere turer før problemet er løst. Er det mest sannsynlig dynamoen som er gåen? Evt noe annet?

Har søkt litt på forumet og sjekket andre relaterte problemer, skal prøve på disse løsningene senere.

Setter pris på svar!

Passat 1.8 Highline 98-modell

Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset cossiemk1, gjorde dette før i dag, børstene var nesten helt nede :hammer kjøpte ny på bilxtra, en dame som ekspiderte meg, skal si hun hadde peiling, ramset ut om alt som kunne være gale, men da jeg viste henne regulatoren så så bare stirret hun, mest slitte hun noen gang hadde sett... hehe

Utrolig god service de yter :)

et kjapt blonde spm. er det mulig å sette den feil vei inn? Neste agenda er å finne noen jeg kan få litt strøm, slik at jeg får teste om det funker :)

Ingen i bergens område som føler for en tur til kalfaret vell?! thumbsup :thumb :p

Passat 1.8 Highline 98-modell

Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider