Gå til innhold

burdte forsikringsselskapene settes under lupen?

Ranger emnet

WireD

Anbefalte innlegg

http://www.motor.no/templates/vis_sak.cfm?dok_id=449

18500 kr for en 93 modell golf til 45000 kr.

hvilken 18 åring har råd til å betale latterlige 18500kr i forsikring i året?!?!?

tar forsikringsselskap seg ALTFOR godt betalt?

det at de vil få klargjort hvem som skal bruke bilen i form av opplysningsplikt er en ting, men dette lukter griskhet fra selskapene LANG vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inne på noe der, har dere sjekka forsikringsprisene i sverige?? LITT forskjell.

Prøve å forsikre en typisk ungdomsbil her til lands er ganske håpløst.

Lurer på hva de største forsikringselskapene omsetter for per år, det er ikke lite tror jeg.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det at det er så dyrt for oss ungdom er rett og slett fordi at det finnes mange undommer der ute som ikke kan kjøre, men tror de kan slå petter solberg anytime!

derfor vil ikke forsikringsselskapene ha oss som kunder. de kan ikke nekte oss som kunder, så derfor gjør de det såpass dyrt for oss at vi ikke har råd til å bli kunde der. frekt, men veldig forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det at det er så dyrt for oss ungdom er rett og slett fordi at det finnes mange undommer der ute som ikke kan kjøre, men tror de kan slå petter solberg anytime!

derfor vil ikke forsikringsselskapene ha oss som kunder. de kan ikke nekte oss som kunder, så derfor gjør de det såpass dyrt for oss at vi ikke har råd til å bli kunde der. frekt, men veldig forståelig.

Dessverre har du rett. Jeg er en av de (få?) som kjører rolig. Litt sladding om vinteren da, men det er uungåelig:P Alle må lide for noens synder.

Men har ikke Gjensidige en ordning slik at hvis en kjører skadefritt i 5 år så får eg tilbakebetalt ungdomstillegget? Dette er noe jeg mener alle selskap burde gjøre, det oppmuntrer til å ta det litt roligere på veien. Men er nok helts penger de er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigere forsikring

Dette er rådene fra forsikringsbransjen om hvordan du som ung bileier skal få billigere forsikring:

- Kjøp ikke drømmebilen, men en billig, eldre bil.

- Kjøp lett motorsykkel når du er 16 og start opparbeiding av bonus.

Her klager staten på at bilparken er for gammel, så sitter forsikringsselskapene og anbefaler oss unge til å kjøpe gammalt stål? Sjansen for at vi overlever er minimale ved utforkjøring på E6.

Ja det er jo bare å kjøpe lett motorsykkel da man er 16, får jeg penger til en eller må jeg selv ut med papirsedlene jeg trykker inne på gutterommet?

Har visst om at man ikke kan registrere på mor og far en liten stund nå. Ringte IF tidligere i sommer og skulle sette forsikringa på dama som var over 23. Da fikk jeg så huden flagra av IF kjerringa på telefonen. Noe som også var veldig dårlig kundebehandling. Har ikke snakka med kjerringa i 30 sekunder før hun åpner kjeften på grossalt vis. knock

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider