Gå til innhold

hvor få tak i orginal dumpventil/membran?

Ranger emnet

R_Style

Anbefalte innlegg

Lyden du får kommer fra at turbo'en bremser fort opp, fordi lufttrykket slår tilbake når du stenger gasspjeldet.

R_Style: Det er den svarte bosch plastikkventilen du har?

J har en integrert dumpventil som sitter på turbo`n... hvis j ikke misforstår deg nå?

her er ett bilde...

dumpventil.jpg

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

stikk på en hugger å kjøp, evt kjøp deg en reserve turbo. kjekt å ha ;)

er veeeldig dårlig med 940 turbo`er som står rundt på huggerier her i distriktet gitt, men en ekstra turbo hadde vel ikke skadet noe...! :)

menne, må vel kunne gå an å få tak i denne membranen ett sted, eller evt en brukt dump i god stand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R_Style: Bilen går faktisk bedre ja.. Mener den orginale turbotrykkmålerern min lader litt mer å..?? er itte helt sikker.. kjennes slik ut.. Den gamle avlastningsventilen svek nok en del.. var mye susing forann der..

KennethB: Taket har kommet på plass ja:) Gikk greit, træla en del med takluka bære.. Skulle gjort det litt annerledes.. Vi skulle nok itte ha bretta skaien rundt hølet at takluka, den skar egentlig limes fast på takluke ramma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R_Style: Bilen går faktisk bedre ja.. Mener den orginale turbotrykkmålerern min lader litt mer å..?? er itte helt sikker.. kjennes slik ut.. Den gamle avlastningsventilen svek nok en del.. var mye susing forann der..

KennethB: Taket har kommet på plass ja:) Gikk greit, træla en del med takluka bære.. Skulle gjort det litt annerledes.. Vi skulle nok itte ha bretta skaien rundt hølet at takluka, den skar egentlig limes fast på takluke ramma..

satt du på ett "dumplokk" der den orginale satt ell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig skrevet av nissan s13

Lyden du får kommer fra at turbo'en bremser fort opp, fordi lufttrykket slår tilbake når du stenger gasspjeldet.

Hva slags oppgave har den orginale resirkulerende dumpventilen da??

Den er jo til for å avlaste turboen, slig at nettop dette ikke skjer.

Flaffre lyden kommer fra luftfilteret, fordi dumpen "dumper" lufta inn i filteret, slik at motoren får enda mere luft, istedet for med åpen dump der lufta sleppes ut i friluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvorfor får jeg ikke sånn lyd på 240'n ? Den lader like mye!

-Noen som har en tegning / forklaring på åssen den originale resirk-ventilen sitter eller?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp... på min bil har jeg problemet at den noen gang kan være litt ujevn på tomgang, men det skal skyldes at hastighetsgiveren ikke er koblet til hjernen, slik at den er uten signal.

Ellers både tror og håper jeg at "problemet" med at bilen får tennings kutt ved pådrag og oppbremsning kan skyldes vektene i fordeleren.

Etter disse 2 tinga er fiksa, å det fortsatt er et problem, skyldes det nokk bensinpumpa eller den orginale dumpen, som er deffekt.

Si ifra åssen det går!

da har j skifta de nevnte delene, rotor, fordeler, plugger, og nå er det ikke antydning til at bilen små fusker under pådrag... bilen har aldri vært så lettstarta før heller, som den ble nå! :)

men tomgangsproblemet mitt foreligger fortsatt...

blir til at j bestiller meg en JBR dump tenker j, og et dumplokk, for den dump`n kan både brukes som resirk og åpen dump...

Lenke til kommentar
Del på andre sider