Gå til innhold

Trenger hjelp! motoren fusker!

Ranger emnet


mighty

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpe prøveskilt til Rx7'en min i går, har skiltene i dag torsdag og i morgen Fredag.

I hele natt og i formidag har bilen og motoren fungert fint!

Helt til jeg skulle kjøre fra en volvo, kjørte ut de 2 første girene helt fint, men når jeg skulle gire i 3 giret virket bilen helt "død", først trodde jeg at jeg hadde giret rett fra 2 til 5, så da prøvde jeg å gire ned igjen, men fortsatt like død, det begynnte å smelle noe helt sinnsykt i potten..

Når jeg stoppet ved en avkjørsel så sjekket jeg oljen på peilepinnen og den så fin ut, mens oljen som var i oljelokket var litt hvitaktig(kan vell ha noe med type olje?)

Det virker som om at bilen ikke tenner skikkelig..

 

Noen som vet hva det kan være?

 

Bilen går framover, men den går sinnsykt dårlig, såvidt det er framdrift! Det smeller og står i hele tiden når jeg kjører, helt jævlig å kjøre med også!

 

håper noen kan hjelpe meg!

 

mvh Justin

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå har vi tatt komp test på motoren.

Siden det er wankel så har jeg ikke så veldig mye peiling, men iallefall i det ene "rotorhuset" eller hva jeg skal kalle det var det ikke komp i det hele tatt, vi testet alle 4 pluggene, kun 2 av dem det var komp i.

 

Har hørt at det kan hende en apex er gåen..

 

(får vell sette meg ned å finne ut hvordan en wankelmotor fungerer)

 

 

er det snakk om overhaling eller?

 

åja, motoren går sinnsykt ujevnt på tomgang, skyter noe sykt ut av potten!

 

 

mvh Justin

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det der skjer bør du nok stoppe motoren med en gang....ikke kjør i det hele tatt. Kan gjøre vondt verre.

Du må nok overhale hele motoren med nye apexer osv. Ingen vei rundt det der dessverre.

Får krysse fingrene og håpe at makineriet ikke har tatt skade annet enn pakninger

 

Roy

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for all hjelp og svar!

 

 

Men er det noen som vet hvor jeg kan få ordnet motoren billigst? må jeg overhale hele motoren?

 

Simtech Racing skulle ha 16000..+ 5000 for å ta ut motoren..

 

men lurer litt på om det er noen som er litt nermere Bodø..blir så mye styr med frakt osv, og jeg kan ikke skru ut den motoren!

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Totte i Mosjøen er nok nærmest deg.....blir nok ikke billigre, men nærmere.

 

Du kan jo skru litt du da.....?? Bare å begynne å demontere det da, så reverserer du rekkefølgen når du skal montere alt igjen....ta bilder underveis der du er usikker. Da lærer du bilen å kjenne samtidig. Ikke dumt å bytte vakumslanger osv samtidig.

Du må jo også bestemme deg om du ønsker å beholde motor og alt orginalt osv mht overhalingen. (sin din mor er politi er det vel best å være orginal...hehe).

 

Går du løs på motoren en helg er den ute......og du har lært masse!

 

Lykke til

 

MVH

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig i det hele tatt å ta ut motoren! Det gjør du enkelt dersom du har litt peil på å skru.

 

Den hvite gugga på innsiden av påfyllingsrøret er vanlig, min personlige mening er at det kommer av at fuktighet kondenserer og blander seg med olja som ligger i røret, og vips, majones!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øhm, er ikke sikkert motoren din har daua da..

starter den lett? om den gjør det så er det tvilsomt at du har tatt en apex..

høres ut som om ledningene til mapsensoren din har hoppetav/røket

eller at sensoren har daua.

då går de som et helvete og skyter noe helt for jævlig med flammer,

sjekk den først og ikke ta sorgene på forskudd, alacocaina

 

gått langt motoren din??

 

ryker det mye fra eksosen? hvit røyk?

 

men som sagt sjekk map sensoren din, er antagelig vis den

mener å huske at den er rett nedenfor oljefilteret,, (kan sjekke i morgen)

om du har grisset den til og sølt mye olje på den når du har byttet filter så er det nok til at den begynner å krangle

 

Håper dette har vært til noe hjelp hellothere

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øhm, er ikke sikkert motoren din har daua da..

starter den lett? om den gjør det så er det tvilsomt at du har tatt en apex..

høres ut som om ledningene til mapsensoren din har hoppetav/røket

eller at sensoren har daua.

då går de som et helvete og skyter noe helt for jævlig med flammer,

sjekk den først og ikke ta sorgene på forskudd, alacocaina

 

gått langt motoren din??

 

ryker det mye fra eksosen? hvit røyk?

 

men som sagt sjekk map sensoren din, er antagelig vis den

mener å huske at den er rett nedenfor oljefilteret,, (kan sjekke i morgen)

om du har grisset den til og sølt mye olje på den når du har byttet filter så er det nok til at den begynner å krangle

 

Håper dette har vært til noe hjelp hellothere

 

 

nå har vi tatt komp test på motoren.

Siden det er wankel så har jeg ikke så veldig mye peiling, men iallefall i det ene "rotorhuset" eller hva jeg skal kalle det var det ikke komp i det hele tatt, vi testet alle 4 pluggene, kun 2 av dem det var komp i.

 

 

Er du trøtt? :bump

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eg har gjort er å bare skru ut t-pluggen for hvert rotorhus og så høre hvordan den komprimerer, du hører med en gang forskjellen hvis den ikke komprimerer skikkelig

 

Hei.

 

Ja det gjør du, og Mighty har sjekket kompresjonen i motoren, og den er "død" på en rotor.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår