Hazert Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Fikk sjokk når jeg kom til sentrum i dag tili når jeg skulle på jobb.. 12,45,- pr.liter. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=107045 Fylte du bensin i Tromsø i går, måtte du betale opptil 12,48. Og prisene ventes å fortsette å stige i dagene som kommer. Vet ikke om disse opprop greiene fungerer men her er jo en jeg fant: http://www.opprop.no/opprop.php?id=bensin Hva er bensinprisen hos dere? 12,45 kr her som sagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 i går kostet den 10,25 der eg jobber. var visst billigst i byn da cheers så den lå på rundt 11-12kr her i bergen i dag... ikke bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Ligger på 10.69 på bekkestua her i dag.. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Hvorfor er man så opptatt av bensinpriser? 9 kroner er liksom greit. 12 kroner er helt horibelt. 3 kroner mer for literen Full tank.......? 60 liter? =180 kroner 2 ganger i måneden? 360 kroner måneden? Er det noe vits å lage masse avissider og politiske saker ut av sånt? Yrkessjåfører skjønner jeg, men privatpersoner....nei Mange andre ting som er større øknomisk sett som man aldri prater om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Igår kveld så var bensin prisen på 11,69,- Synes det er sinnsykt mye.. skulle hvert 5,- litern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 11,99 her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Hvorfor er man så opptatt av bensinpriser? 9 kroner er liksom greit. 12 kroner er helt horibelt. 3 kroner mer for literen Full tank.......? 60 liter? =180 kroner 2 ganger i måneden? 360 kroner måneden? Er det noe vits å lage masse avissider og politiske saker ut av sånt? Yrkessjåfører skjønner jeg, men privatpersoner....nei Mange andre ting som er større øknomisk sett som man aldri prater om Ok. det er din mening. Men avogtil er det noen som fyller pittelittegranne mer bensin enn deg i måneden, og da blir det litt mer enn 180 kr pr mnd. For å ta ditt regnestykke videre så blir det som følger: 180 kr pr mnd * 12 mnd = 2160 pr år. Holder man dette gående i tja.. la oss si 10 år så har du 21'600 kr. Men, her kommer mitt regnestykke. Jeg fyller ca 40-50 liter pr uke. Jeg bruker dine tall. 50 liter * 3 kr = 150 kr. pr uke. 150 kr pr uke * 52 uker i året = 7800 kr pr år Det blir ganske mye. Når jeg skal fylle bensin, så fyller jeg alltid på det stedet som er billigst! Bare for å spare de få ørene, fordi det blir penger ut av det. Om jeg så bare sparer 10 øre pr liter, så blir det 5 kr pr fylling, og bare da har jeg spart 260 kr pr år. Det er ikke alle her i landet som har råd til å bruke 200 kr her, og 300 kr der. Sånn er det hvertfall hos de fleste barnefamilier. Hvis du ikke bryr deg om at bensinprisene er høye, så hadde du vel ikke trengt å skrive et innlegg i denne tråden. Husker for "noen" år siden da prisen lå på 6.99 kr. Ta 12.48 kr og 6.99 kr feks. det er 5.49 kr forskjell. Nesten 50% økning 5.49 kr * 50 liter pr uke * 52 uker pr år = 14'274 kr pr år. Så mye mer betaler man nå for bensin. Ja, det er horibelt! Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Jeg synes fortsatt det er forsvinnende lite. Dropp den siste pilsen på byen hver helg så ender du opp med nesten lik sum......hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunwave Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Opprinnelig skrevet av petterguttDropp den siste pilsen på byen hver helg så ender du opp med nesten lik sum... Da er vi jo også inne på noe som er nokså bra avgiftsbelagt her i landet... I akkurat den sammenhengen er det kanskje bra, men når mange bruker opp mot halvparten av månedslønna på bensin er det noe som er galt... Trygve Hegnar "ville jo gjerne" (ironisk) at bensinen skulle koste 20 kr literen, for da ville det bli mye bedre plass til de rike på veiene... Siter __________________ 2003 Audi A4 Avant (x)1995 Mitsubishi Colt (x)1978 Chevrolet G20 Beauville Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clumsy2k Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Jeg synes fortsatt det er forsvinnende lite. Dropp den siste pilsen på byen hver helg så ender du opp med nesten lik sum......hehe Håper dette er skrevet bare for å fyre opp under debatten og ikke er en alvorlig meningsytring. I så fall vil pettergutt antagelig velges som æresmedlem i AP Noen er mer opptatt av å være politisk-korrekt enn å se at prisnivå/avgift nivået er helt på tryne. Akkurat samme argumentet som venstre siden i norskpolitikk har brukt i alle år. "Er jo bare 50øre " etc. etc. ja, men det kommer i tillegg til de andre 50 ørene og de andre 50 ørene og de andre 50 ørene og de andre 50 ørene og de andre 50 ørene og de andre 50 ørene, osv. Noen bor kanskje hjemme hos sine forledre og har minimale utgifter, men for andre så betyr dette noe på den totale økonomien. For ikke på snakke om at den generelle kostnaden på transport øker. Men det har kanskje ikke innvirkning på kostnadsnivået her i landet? Norge er jo et billig land å bo i fra før så vi har jo mye å gå på.(ironi) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Lokale aviser hevder den er rundt 12,50 her, men den ligger mellom 11,50 og 11,99. Jeg har enda til gode å se bensinpris til over 12 kroner med egne øyne, men tviler på det er så lenge til jeg får se det. Jeg har nesten gitt opp hele bensinprisen. Jeg fyller opp når tanken er tom, uten å grine over det. (Det skal forresten ikke være ",-" etter desimaler, ",-" betyr "komma null".) Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas` Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 12,24 i går på Statoil i Spannaveien..det var for 98 riktignok ;) Siter 90 Vw Golf 2 1.6 4-dørs X-87' Mazda 929 2.2 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subwoofah Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 på god morgen norge sa det at det var 13,16kr på en esso stasjon i tromsø :hvaskjera ellers var det ca 12 kr litern i drammen i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazert Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 12.80,- når jeg kom til sentrum i dag.. hvorfor skal statskassa ha over 7kr pr. liter vi fyller? får de ikke nok av de årsavgiften vi betaler? Synst det er avgifter på alt når det handler om bil, importavgift, klimaavgift, årsavgift osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wanna-b Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Hvis du ikke bryr deg om at bensinprisene er høye, så hadde du vel ikke trengt å skrive et innlegg i denne tråden. sist gang jeg sjekka var detta et diskusjonsforum ;) Siter Nissan Micra K12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg