Gå til innhold

Bensinprisen!!

Ranger emnet


Hazert

Anbefalte innlegg

Fikk sjokk når jeg kom til sentrum i dag tili når jeg skulle på jobb.. 12,45,- pr.liter.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=107045

Fylte du bensin i Tromsø i går, måtte du betale opptil 12,48. Og prisene ventes å fortsette å stige i dagene som kommer.

 

 

Vet ikke om disse opprop greiene fungerer men her er jo en jeg fant:

http://www.opprop.no/opprop.php?id=bensin

 

 

Hva er bensinprisen hos dere?

12,45 kr her som sagt.

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor er man så opptatt av bensinpriser?

 

 

9 kroner er liksom greit. 12 kroner er helt horibelt.

 

3 kroner mer for literen

 

Full tank.......? 60 liter?

 

=180 kroner

 

2 ganger i måneden?

 

360 kroner måneden? Er det noe vits å lage masse avissider og politiske saker ut av sånt?

 

Yrkessjåfører skjønner jeg, men privatpersoner....nei

 

Mange andre ting som er større øknomisk sett som man aldri prater om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er man så opptatt av bensinpriser?

 

 

9 kroner er liksom greit. 12 kroner er helt horibelt.

 

3 kroner mer for literen

 

Full tank.......? 60 liter?

 

=180 kroner

 

2 ganger i måneden?

 

360 kroner måneden? Er det noe vits å lage masse avissider og politiske saker ut av sånt?

 

Yrkessjåfører skjønner jeg, men privatpersoner....nei

 

Mange andre ting som er større øknomisk sett som man aldri prater om

 

 

 

Ok. det er din mening. Men avogtil er det noen som fyller pittelittegranne mer bensin enn deg i måneden, og da blir det litt mer enn 180 kr pr mnd. For å ta ditt regnestykke videre så blir det som følger:

 

180 kr pr mnd * 12 mnd = 2160 pr år. Holder man dette gående i tja.. la oss si 10 år så har du 21'600 kr.

 

Men, her kommer mitt regnestykke.

 

Jeg fyller ca 40-50 liter pr uke. Jeg bruker dine tall.

 

50 liter * 3 kr = 150 kr. pr uke.

150 kr pr uke * 52 uker i året = 7800 kr pr år

 

Det blir ganske mye. Når jeg skal fylle bensin, så fyller jeg alltid på det stedet som er billigst! Bare for å spare de få ørene, fordi det blir penger ut av det.

Om jeg så bare sparer 10 øre pr liter, så blir det 5 kr pr fylling, og bare da har jeg spart 260 kr pr år.

Det er ikke alle her i landet som har råd til å bruke 200 kr her, og 300 kr der. Sånn er det hvertfall hos de fleste barnefamilier.

Hvis du ikke bryr deg om at bensinprisene er høye, så hadde du vel ikke trengt å skrive et innlegg i denne tråden.

 

Husker for "noen" år siden da prisen lå på 6.99 kr.

Ta 12.48 kr og 6.99 kr feks. det er 5.49 kr forskjell. Nesten 50% økning

5.49 kr * 50 liter pr uke * 52 uker pr år = 14'274 kr pr år. Så mye mer betaler man nå for bensin.

 

Ja, det er horibelt!

Current: '02 VW Golf TDI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig skrevet av pettergutt

Dropp den siste pilsen på byen hver helg så ender du opp med nesten lik sum...

 

Da er vi jo også inne på noe som er nokså bra avgiftsbelagt her i landet... I akkurat den sammenhengen er det kanskje bra, men når mange bruker opp mot halvparten av månedslønna på bensin er det noe som er galt... Trygve Hegnar "ville jo gjerne" (ironisk) at bensinen skulle koste 20 kr literen, for da ville det bli mye bedre plass til de rike på veiene...

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fortsatt det er forsvinnende lite. Dropp den siste pilsen på byen hver helg så ender du opp med nesten lik sum......hehe

 

 

Håper dette er skrevet bare for å fyre opp under debatten og ikke er en alvorlig meningsytring. I så fall vil pettergutt antagelig velges som æresmedlem i AP

Noen er mer opptatt av å være politisk-korrekt enn å se at prisnivå/avgift nivået er helt på tryne. Akkurat samme argumentet som venstre siden i norskpolitikk har brukt i alle år. "Er jo bare 50øre " etc. etc. ja, men det kommer i tillegg til de andre 50 ørene og de andre 50 ørene og de andre 50 ørene og de andre 50 ørene og de andre 50 ørene og de andre 50 ørene, osv.

Noen bor kanskje hjemme hos sine forledre og har minimale utgifter, men for andre så betyr dette noe på den totale økonomien. For ikke på snakke om at den generelle kostnaden på transport øker. Men det har kanskje ikke innvirkning på kostnadsnivået her i landet? Norge er jo et billig land å bo i fra før så vi har jo mye å gå på.(ironi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokale aviser hevder den er rundt 12,50 her, men den ligger mellom 11,50 og 11,99. Jeg har enda til gode å se bensinpris til over 12 kroner med egne øyne, men tviler på det er så lenge til jeg får se det.

 

Jeg har nesten gitt opp hele bensinprisen. Jeg fyller opp når tanken er tom, uten å grine over det.

 

(Det skal forresten ikke være ",-" etter desimaler, ",-" betyr "komma null".)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår