Gå til innhold

Bensinprisen!!

Ranger emnet


Hazert

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bla bla bla, syte syte syte.

bensinen vil øke, sånn er det.

hjelper lite å syte her!!

 

bensinen er faktisk billig i forhold til inflasjon på mat og andre ting.

så kan vi ha uendelig med diskusjoner over om at vi er en oljenasjon, norge kan sponse internbensin, etc.

 

men, alt handler om penger.

80% av pengene du tjener, vil gå til staten, om du sløser alle pengene på fet bil, bensin, mat og et liv i luksus..

 

feks om du vinner 2 mill, så vil 80% av det gå til staten i form av avgifter og skatt, om du sløser vekk alt.

 

ja, det er kjipt, men sånn er det.

that's life.

 

Tenk dere om, folkens!

hvorfor i all verden skal norge GI TAP på penger?

De, som alle andre, vil ha mest mulig penger!!

 

om oljen koster mye, har norge mye overskudd.

ja, vi har olje, men oljen er ikke utømmelig!

 

en dag går oljebrønnene tomme og da sliter norge som faen! norge har lite satsing på andre felt, enn å utvinne primærnæringen sin.

 

anyhow.. nå steg jo lakseprisen og eksportkvoten til norge, så vi tjener der også!! men, jeg personlig synest det er bedre at norge selger oljen dyrt i utlandet og i innlandet, enn å drive å selge den billig i norge.

 

om det koster noen kr ekstra for bensinen, er det uansett dråper i havet mot hva det koster å feks. lage en god middag!

jeg mener det er mer idiotisk at sunn mat koster mer enn dårlig mat.

 

ps. jeg liker ikke høye bensinpriser, men jeg er realistisk.

så lenge oljeprisen er høy, er kronen veldig sterk.

det har masse fordeler for oss forbrukere, pga. når kronen er sterk, er det billigere å importere ting (i og med at våre penger er verdt mer).

 

jeg har heldigvis gått vekk fra forgasserdritthelvette, så jeg går ikke helt konk..

men uansett, det er mer utgifter på feks strøm, penger jeg må betale for leiligheten min, penger jeg bruker på telefon, internett, etc. etc.

$$$$

 

for de fleste, utgjør det et par hundre ekstra i måneden.

mao. mindre enn de fleste bruker på øl, de fleste ringer for mye mer på mobilen.. jeg tror nok også at de fleste her bruker mer i bompenger, enn den økningen er.

 

men, jeg er enig i at alle utgifter er kjipe å betale.. men sånn er det bare!

finnes mange land som har det mye værre enn oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regjeringspartiene og FrP vedtok særavgiften på bensin i statsbudsjettet for 2005. og for å øke Momsen med 1% som også økte bensinavgiften..

 

det finnes INGEN grunn til å stemme på FRP ..

de vil herpe Arbeidlivet i norge ..

de vil fjerne begrepet "fast ansettelse"

vil du leve i et land hvor alle som priodusere noe er behandlet som slavearbeid?

di vil fjerne ferie tid.. de vil gjøre det lettere å ansette polakker til å ta DIN jobb!

 

 

dere må skjerpe dere dere må se på hva annet de vil enn bensinpriser!

dette er latterlig FRP vil skru dette landet tilbake til når vi var under svenskene.. og alt dere bryr dere om er bensin!

FRP er ikke de eneste som vil senke pensinprisene .. SP .. den grønne delen av de rød-grønne vil senke bensinprisene..

men siden de ikke vil skru de ned like mye som FRP så nei .. da er ikke de et valg..

SV vil fjerne årsavgiften .. men siden de ikke vil rør bensinprisene så nei! drit i de ..

 

dere må bruke huet! bensinprisene er ikke vert en ustabil jobb

 

 

SV vil fjerne årsavgiften. ok, men som i et tidligere regnestykke så "taper" jeg ca 14'274 kroner pr år på denne bensinprisen vi har nå. og 3000 kroner i årsavgift er jo "ingenting", men det er en begynnelse... Hvis de tar vekk bommer, piggdekkavgift osv osv osv så blir det bedere...

 

Det kommer aldri til å bli noe ustabil jobb her i norge... kanskje for slappinger, men det er det jo allerede, men ordentlige, pålitelige og arbeidssomme mennesker kommer ikke til å ha noen problemer.

 

BTW kebab.. du må innrømme at du blir litt irritert når du fyller bensin?

 

EDIT:

 

de sa forresten på nyhetene i dag at det skulle bli lavere bensinpriser fremover.

 

Jeg snakker vel på vegne av alle mennesker med litt økonomisk sans at vi håper på lavere priser...

Current: '02 VW Golf TDI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte for 12.43 eller noe sånt for blyfri 98 idag. ifølge sjefen på essoen eg fylte på blir det lavere bensinpris framover cheers

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller alltid for en 100lapp,så jeg betaler alltid det samme :)

Er jeg den eneste som har det sånn??

 

Nei,alvorlig talt,det er GALSKAP dette prisnivået vi har nå. Hadde dette vært Frankrike,hadde vi stengt alt av veier helt til de ansvarlige gjorde noe md avgiftsnivået!!!

Oljelandet Norge..HAHAHAHA

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår