Gå til innhold

JT effektanlegg

Ranger emnet


Jarlis

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg vurderer sterkt effektanlegg til min 740, samtidig et sportsfilter.

 

Så litt på JT pottene som BCB selger og kom over et til 5120kr, med grenrør, og fult ut til enden 3,5" demper tror jeg.

Noen som har\ har prøvd det?

Hvordan hadde det blitt med dette anlegget og ett JT Sportsfilter evt.?

Motoren er en B230A.

 

"Krutpaketet som ger din 740 minst 15 extra hkr!!"

Er dette tilfelle ?

 

Hvordan er det tilpasset? har hørt noe om at det ikke er ordentlig tilpasset?

 

Rå lyd?

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med at du får 15 hk mer er bare tull! i en helt ny bil kan det stemme, men ikke i en eldre bil!

hvorfor skal du tjene mer på en ny bil?

pga. de nye lager mindre motorlyd?

 

jeg mener man tjener generellt sett mer, om motoren har mye effekt fra utgangspunktet.

 

men, om bilen har optimalt eksosanlegg, tjener man lite.

tror man feks tjener mer på b230a, enn b19a.

% økning vil være samme, men effekt vil jo være høyere økning i 1:1?

 

men dog, en s/v40 har gjerne mer restrektivt eksosanlegg enn 240.

men tror du feks tjener mer på effektanlegg på volvo 960 enn volvo 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger meg egentlig på det daButcher sier.. men for folk flest er det vel lyden som er det største plusset.. tror ikke 5-6lapper for eksosanlegg er det en som er ute etter effekt først punger ut med..men for all del, mer fus er jo alltid pluss:D

 

men en ting til, hvor lønner det seg å kjøpe JT? er det noe å spare i f.eks sverige? eller er det bare å slå til på første å beste?*økonomien e rikke helt stabil for tida:(men har heldigvis svært lyse tider i vente:Dså da blir det enda mer handling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører selv med 3" JT hele veien, med 1 lyd demper og fjernet katalysator, og lyden er det ikke noe negativt å si på...! ;)

 

passformen til 940`n var helt perfekt, brukte knappe 10 minutter på å montere det...

 

anbefaler 3" JT med 1 lyd demper.. j ga 4100,- for mitt, hos bcb...

husk: det er noe helt annet med sugemotor enn turbomotor!!!

turboen virker jo som en lyddemper i seg selv!!

 

kjøp til n/a, om du har sugemotor!!

http://www.pedersens-racing.no skaffer til bra pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU tjener mer på nyer biler pag strenge co utslipp regler, får fabrik der det omtrent 0% utslipp å det går på bekostnig av antall hk? trur jeg, men det er jo ikke noe veldig å tjene på å sette på "efektanlegg" på en orginal bil..

 

Rett meg hvis jeg tar feil :)

Volvo 240 Lazer blue

 

*Volvo 940 Turbo

*Volvo 740 Turbo

*Volov 745 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å bare kjøpe det, men ville høre først med folk som har det\ har erfaring med det, og om det var verdt 5k..

Det lønner seg kansje med ett nytt filter i tilleg? Må forgasser stilles i såfall?

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår