Gå til innhold

På tide og borre egen olje brønn?

Ranger emnet

Turbo_FB

Anbefalte innlegg

er morsomt å leve i et land hvor jeg som er arbeidsledig faktisk synes bensinprisen er helt ok ..

mens dere som mest sansynlig har jobb synes den er for høy.. dette er patetisk .. bensinprisene i norge er faktisk blant de LAVESTE I EUROPA!!

(regnet i prosenter av inntekten..)

PS: nå burde dere bare fylle på hydro og statoil stasjoner .. shell og esso har mistet de platformene USA .. derfor er demmes priser høyere

I prosent av inntekt ja, men alt annet er jo dyrt i norge og, så i prosent av det vi faktisk har å rutte med er den veldig høy

Edit: Er det mamma eller aetat som betaler bensinen din da Kebab Gud? :hammer

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

PS: nå burde dere bare fylle på hydro og statoil stasjoner .. shell og esso har mistet de platformene USA .. derfor er demmes priser høyere

Javel? Regner med du spøker nå siden mesteparten av bensinen som selges på de fleste stasjonene her i landet kommer fra 2-3 store raffenerier..

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er morsomt å leve i et land hvor jeg som er arbeidsledig faktisk synes bensinprisen er helt ok ..

mens dere som mest sansynlig har jobb synes den er for høy.. dette er patetisk .. bensinprisene i norge er faktisk blant de LAVESTE I EUROPA!!

Må ikke glemme det går utover de som tjener under gjennomsnitslønna, som studenter, minstepensjonister, fattige, folk som bor i distriktene som er avhengig av bilen for å komme seg rundt - og må kjøre mye lenger for å komme til butikken. Det er de som det går ut over, og det er det som blir galt.

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin og dieselprisene til private kan gjerne være sånn som de er..

Beste tiltaket som kunne blitt gjort var å kutte godt i engangsavgiften og omreg. avgiften. Samt sette opp vrakpant til 6000 eller 10000.

Som privatbilist så blir ikke bensinprisen/dieselprisen den største årlige utgiften på en nyere bil. Det er lån og renter.

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som privatbilist så blir ikke bensinprisen/dieselprisen den største årlige utgiften på en nyere bil. Det er lån og renter.

For folk i distrikter hvor de må kjøre flere mil hver retning for å komme på jobb etc, så utgjør jo det en relativt stor sum når bensinprisene øker såpass som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til de som mener at bensinprisen er ok eller for lav.

Jeg er student. Bor ikke sentralt til 13 KM hver vei til skolen. 26 km pr dag.

Bilen drikker ca litern på mila. det vil si ca 26kr i bensin hver dag. Skolen er 20 dager i mnd. Det blir bensinutgift på 520kr. Og dette er med bensinpriser på 10kr pr Liter

Mine foreldre er skilt. jeg bor hos min mor med inntekt på ca 70000 i året. jeg har 1500kr i stipend pr mnd, som også skal rekke til skole rekvisita.

Det vil si at jeg sitter igjen med en snau 1000lapp i mnd, som egentlig ikke er så mye når jeg som en vanlig 18 åring har mobiltelefon, og også har litt sosial omgang med venner på fritiden, som også bor over 1 mil unna.

Jo da. jeg har gratis skoleskyss kan du si. men reisetiden med bil er 15 min hver vei, og med buss tar det 1 time til skolen og 1 time og 45 min hjem, da det er endel venting og bytte av buss. i 20-25 minus er ikke dette spessielt fristende.

men, jeg har det ikke vondt. Er mange som bor lengre unda og som har mye værre forhold enn meg. jeg har gratis hjem og mat, men ikke alle andre har det sånn.

Konklusjon: Alle bor ikke 2 min unna trikken. En bensinpris på ca 8 kr hadde vært fantastisk. og gjerne lavere avgifter, slik at man får råd til en bil som ikke bruker så mye bensin.

pajero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endå en tulling som vil redde verden med å begynne i feil ende (lem ja).. det e jo bevist at biler forurenser, og at det ville vært det beste om alle sluttet å kjøre forurensende biler akkurat no. men det vil ikkje skje! folk vil kjøre like mye, veien til jobb e like lang uansett, samme med veien til butikken. uansett om bensinen koster 5 eller 25 kr literen! for å få slutt på forurensende biler må de finne en verdig arvtager til dagens biler, FØR de ruinerer alle stakkarene som bor lenger enn gå-avstand fra jobben! dagens elbiler kan ikkje dra henger og du får ikkje en elektrisk lastebil som kan kjøre en full dag uten lading.. å kjøre over fjellet i elbil e også utelukket, kommer 1/4 av veien så må bilen lades

i mitt tilfelle e det 3 mil til jobb, og buss e utelukket pga bytting og faenskap, må sikkert opp en time tidligere for å komme meg på jobb.. har heldigvis med meg lastebilen hjem! når eg skal tilbake på skolen blir det omtrent like langt til skolen, og då må eg først ta buss, så tog og så buss :hammer

og politikerene skryter over kollektivtilbudet! :hammer

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For folk i distrikter hvor de må kjøre flere mil hver retning for å komme på jobb etc, så utgjør jo det en relativt stor sum når bensinprisene øker såpass som nå.

Vil påstå at jeg bor i distriktet og kjører relativt mye.. ca 30K i året..

med snittforbruk på 1,2-1,3 på bilen så kan du jo regne på mitt forbruk i løpet av ett år..

Dog må det sies at dersom bilprisene hadde værtt lik tyske priser hadde jeg fint kunne fått meg en 00-01 E22T cdi med alt nødvendig utstyr til 120000,-

Pris her i norge? 250000-280000kr.

En økning på lån på bil med 150000 utgjør mer i årlige utgifter enn det jeg vil spare på forbruket på bilen (0,5-0,6 pr mil med diesel)

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du blander litt her. 26km er 2,6 mil. Det vil si at du bruker omkring 2,6kr pr dag. det er noe helt annet enn 26kr pr dag...

nei han har rett MSpeed. Om du da ikke har en bil som kjører 10 mil på litern. 1 mil 10kr. 2 mil 20kr. 2,6 mil 26kr. cheers

Men 10kr mila regnestykket brukte jeg før da bensinen lå nede på 8kr osv. Husk på slitasje og forsikring osv.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er hele poenget... "velferdsstaten" sløser bort penga på sånne trygdemisbrukere og snyltebukker som ligner deg, istedenfor å tilby billig bensin (VÅR EGEN BENSIN!!!). Derfor er norge så råttent som det er.

Skam deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det min feil at jeg er arbeidsledig på den tiden av året hvor de ikke ansette folk i mitt yrke? ..

Javel? Regner med du spøker nå siden mesteparten av bensinen som selges på de fleste stasjonene her i landet kommer fra 2-3 store raffenerier..

ingen spøk .. ettersom det er shell og esso som har tapt mest pga orkanen så øker de prisene sine mest .. selv om all vi har her i landet kommer fra norske platformer så må de jo øke prisene uansett ..

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider