kjakan_mm Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 hei! Lurte bare på en liten ting, veit jo man må ha mange lag når man lakker bilen. men hvor tykke lag er det snakk om? hvor mange? og hvor lenge må man vente mellom hver lag? Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo20" Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 hei! Lurte bare på en liten ting, veit jo man må ha mange lag når man lakker bilen. men hvor tykke lag er det snakk om? hvor mange? og hvor lenge må man vente mellom hver lag? Takker for svar Det avhenger av flere faktorer, om det er tett el. met. farge, om det er vannbasert eller ackryllakk, om grunninga sprøytes vått-i-vått (2K), om det er syregrunning / reaksjongrunning, hvor en lakkerer bilen (løe el. sprøytekabin), type lakksprøyter - HVLP el. gammeldags Satajet 8 bars sprøyte osv. osv. En god regel kan være å vente ca. 10 min. mellom strøkene. Trikset er å kjenne med fingen på tapen på siden av det som er lakkert - "henger" fingen fast må du vente litt til. "Slipper" fingen lett kan du gi på neste strøk. Comprende? :thumb Siter Kjør som et helvete så havner du der. :drive2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 tror også jo tynnere og flere lag du legger blir bedre...minst sjanse for at lakken begynner å renne også;) Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Du må jo ha en viss tykkelse på lagene, spesielt siste strøket for å få go flyt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 enig i det,men de gangene jeg har fått best resultat er når man tar de siste lagene med korte pauser for da "blander" de seg...men egentlig litt enig i at jeg ordla meg litt feil(a),for lakken blir matt hvis man har for tynne lag ytterst:( Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg