kleiven Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Ikke alle som tenker like langt :hammer http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=288808 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Ikke alle som tenker like langt :hammer http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=288808 Hadde jeg vært den ambulansesjåføren så hadde jeg fratatt han noen tenner også. Mer hardbarka idioter skal man lette på mange steiner for å finne. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Ikke alle som tenker like langt :hammer http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=288808 Nøyaktig det samme skjedde for et par år siden på E6 ved Espa også, men da var det en svenske i SAAB som hang seg på og kjørte forbi en ambulanse i utrykning. Politiet ble varslet av ambulansesjåføren og svensken ble tatt på rasteplassen sør for Espa. Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 for det første.. han skulle vært banka helseløs.. Ikke nok med at du må kjøre fort under utrykning med et menneske som skriker av smerte baki og bilister som... hvis du så i tillegg ikke må være obs for en mongobillist, og hvis du er så dum og trur at ikke ambulansesjåføren vasler AMK som vasler politiet burde du ikke vært sluppet løs i samfunnet uansett Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Det der stemmer ganske godt! Når folk ser blålys i speilet eller hører lyden av sirenene, så hiver de seg på bremsene og stopper der de er. Tenker ikke på at utrykningskjøretøyet også skal komme forbi.. Skaper mange farlige situasjoner det og Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Er jo ikke så galt å henge seg på ambulansen? Da kommer man jo mye fortere fram, er vel heller ikke så vanlig at man blir tatt av en ambulanse? Hvordan kunne egentlig en ambulanse ta han? Han kunne jo bare sagt, neida, jeg har ikke gjort noe galt jeg. Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Er jo ikke så galt å henge seg på ambulansen? Da kommer man jo mye fortere fram, er vel heller ikke så vanlig at man blir tatt av en ambulanse? Hvordan kunne egentlig en ambulanse ta han? Han kunne jo bare sagt, neida, jeg har ikke gjort noe galt jeg. Han fulgte jo ikke bare etter, han kjørte jo forbi og.. Ville ikke ha hengt meg på en ambulanse da, det gir jo bare ambulanseføreren enda ett stressmoment. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Er jo ikke så galt å henge seg på ambulansen? Da kommer man jo mye fortere fram, er vel heller ikke så vanlig at man blir tatt av en ambulanse? Skremmende tankegang.... Hvorfor er det ikke SÅ FARLIG å henge seg på en ambulanse?? Regner vel med at du noengang prøvd å kjøre 80+kmt i en 40-sone i rushtida med sirener+blålys og biler/folk og dyr som skvetter hit og dit og avogtil bare blir stående?? Hvis du i tillegg må snakke med AMK/sykehuset mens pasienten ligger baki og skriker? Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Skremmende tankegang....Hvorfor er det ikke SÅ FARLIG å henge seg på en ambulanse?? Regner vel med at du noengang prøvd å kjøre 80+kmt i en 40-sone i rushtida med sirener+blålys og biler/folk og dyr som skvetter hit og dit og avogtil bare blir stående?? Hvis du i tillegg må snakke med AMK/sykehuset mens pasienten ligger baki og skriker? Jeg er helt enig med duxx0. Idiotisk tanke! Ikke nok med at utrykningskjøretøy kan skape farlige og uforutsigbare situasjoner for allmenne trafikkanter, men attpåtil ha en klegg hengendes i baken er til det verre! Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Skremmende tankegang....Hvorfor er det ikke SÅ FARLIG å henge seg på en ambulanse?? Regner vel med at du noengang prøvd å kjøre 80+kmt i en 40-sone i rushtida med sirener+blålys og biler/folk og dyr som skvetter hit og dit og avogtil bare blir stående?? Hvis du i tillegg må snakke med AMK/sykehuset mens pasienten ligger baki og skriker? Eller å ligge på en 4 felts motorvei i 120 istedenfor 80? Edit: Nå vet ikke jeg hvor i allverden "espa" er, men det jeg snakker om og menter, er på en motorvei og legger seg på en brannbil\ambulanse - og holder normal avstand. Så kan du kalle meg sinnsyk, men media er veldig flinke til å vringe og vrenge på alt og det trenger absolut ikke være så alvorlig som det fremstilles. Det jeg lurer på er hvordan de kunne ta han, det er vel ikke kamera i ambulansene? Og hva er forskjellen på om jeg ringer inn og sier at en kjørte forbi meg i 230, enn om en ambulanse sjåfør gjør det? Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Eller å ligge på en 4 felts motorvei i 120 istedenfor 80? Har du førerkort? I så fall skader det ikke å repetere litt lærdom. Å forhindre utrykningskjøretøy i utrykning kvalifiserer til inndragelse av førerkort. Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Nå vet ikke jeg hvor i allverden "espa" er E6 ved Espa blir ofte kalt for ting som "norges farligste veistrekning" og "dødsveien" av avisene. To og tre-felts motorvei uten skille, overfyllt av fotobokser. Fjell og trær på den ene siden. Mjøsa på den andre siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xitius- Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 står jo ikkeno om at han har sperret noen. han har kjørt forbi, står heller ingenting om hastigheter...kan da være at den ambulansen har holdt fartsgrensa og dermed har han bare kjørt forbi..det har jeg gjort på brannbiler(tankbil) som ikke fikk mer enn fartsgrensa...media er ikke til for å gi sannheter men å selge seg selv..tenk før man tar av da. Ikke alle tenker like langt. Siter Team Low kjører kebab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 står jo ikkeno om at han har sperret noen. han har kjørt forbi, står heller ingenting om hastigheter...kan da være at den ambulansen har holdt fartsgrensa og dermed har han bare kjørt forbi..det har jeg gjort på brannbiler(tankbil) som ikke fikk mer enn fartsgrensa...media er ikke til for å gi sannheter men å selge seg selv..tenk før man tar av da.Ikke alle tenker like langt. hvis du leser litt i artikkelen ble begge bilene tatt i samme fotoboks (bilen lå på siden av ambulansen) så da trekker jeg den slutning at ambulansen lå over fartsgrensen, men virker ikke som noen har kjørt utrykning her gitt :) Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 hvis du leser litt i artikkelen ble begge bilene tatt i samme fotoboks (bilen lå på siden av ambulansen) så da trekker jeg den slutning at ambulansen lå over fartsgrensen, men virker ikke som noen har kjørt utrykning her gitt :) Det står jo klart og tydelig at "Ambulansen var på veg fra Oslo til Elverum med blålys". står jo ikkeno om at han har sperret noen. han har kjørt forbi, står heller ingenting om hastigheter...kan da være at den ambulansen har holdt fartsgrensa og dermed har han bare kjørt forbi..det har jeg gjort på brannbiler(tankbil) som ikke fikk mer enn fartsgrensa...media er ikke til for å gi sannheter men å selge seg selv..tenk før man tar av da.Ikke alle tenker like langt.. En ambulanse i utrykning kjører som regel det remmer og tøy holder, med mindre det er fare for pasienten. Ambulansen skal derfor ha klar kjørebane. Når en sivil bilist kjører forbi en ambulanse i utrykning, er dette et forstyrrende element og som kan forhindre ambulansens fremkommelighet. Nei, ikke alle tenker like langt. NRK driver ikke skremselspropaganda, og hvis du sjekker kildene vil du finne ut at VG siterer NTB, som igjen hentet informasjon fra NRKs lokalavdeling for Hedmark og Oppland. Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg