Zagato Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Hvorfor i Helvete er det verre å kjøre i 160 forbi en ambulanse i utrykning, enn å fighte med en kamerat? Har selv tatt igjen og kjørt fra ambulanse i utrykning, men det var en del år siden når en var ung og for dum til å tenke at ambulansen kunne melde oss. Dette var på en øde veistrekning uten trafikk. Det blir jo noke heilt anna viss det er i tettbebyggelse eller i trafikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Hvorfor i Helvete er det verre å kjøre i 160 forbi en ambulanse i utrykning, enn å fighte med en kamerat? "Å fighte med en kamerat" er "tryggere" enn å "fighte med en ambulanse". Ambulansen kjører for liv og død, mens kameraten kan trekke se. Dessuten er begge disse alternativene ikke førerkortet verdig, og i seg selv idioti. I tillegg er veinettet i Norge ikke tilrettelagt for den slags hastigheter. Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Det ere ikkje snakk om o fighte mot, men å kjøre forbi sjukebilen. Og en sjukebil som kjører 100-140 på riksveinettet kjører ikkje det remmer og tøyler holder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Detta her er bare for dumt å diskutere. Sånt gjør man bare ikke, det vet alle normalt oppegående mennesker. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Det ere ikkje snakk om o fighte mot, men å kjøre forbi sjukebilen. Og en sjukebil som kjører 100-140 på riksveinettet kjører ikkje det remmer og tøyler holder. Nå har det seg slik at min svoger er ambulansesjåfør, og føler meg berettighet til å uttale meg hva angår innsikt i det jeg har blitt meddelt, men det er selvsagt lov å bruke sunn fornuft. La oss si at du kjører i en flytende kø forbi en ambulanse i utrykning på en 2-felts vei med møtende trafikk. Du legger deg ut, men så kommer det en bil i mot. Du legger deg inn igjen etter at ambulansen er passert. Du havner foran ambulansen, men etter en annen bil. Ambulansen skal prøve å kjøre forbi, men du hindrer ham ved å forringe køen og kanskje legge deg ut i venstre felt igjen samtidig som ambulansen skal forbi. Bruk hodet, så skjønner du logikken...! Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Hvorfor i Helvete er det verre å kjøre i 160 forbi en ambulanse i utrykning, enn å fighte med en kamerat? Har selv tatt igjen og kjørt fra ambulanse i utrykning, men det var en del år siden når en var ung og for dum til å tenke at ambulansen kunne melde oss. Dette var på en øde veistrekning uten trafikk. Det blir jo noke heilt anna viss det er i tettbebyggelse eller i trafikk. Nå mistet jeg nettopp all respekt jeg hadde for deg. Synd, for jeg trodde du hadde flere aktive hjerneceller enn som så. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Nå ser eg at det eg skreiv lett blei missforstått litt. Eg tok utgangspunktet i den episoden der det var 3 biler på veien, ambulansen, meg og en kompiss. Det fantes ikkje annen trafikk det var lyst og oversiktelig. Når en da etter ei stund inne på forumet her, samt andre forum og i det virkelige liv vett at dei fleste driver kappkjøring innimellom, og det har ikkje vært inntrykket at dette forumets medlemmer er noen sinker i trafikken. Når en da setter dei to tinga opp i mot hverandre, er det da så mye verre å kjøre forbi en sjukebil i utrykning enn å kappkjøre med venner i bilen som fyrer opp. Alle vett at det sitter ufrivilige drapsdømte etter slike kappkjøringer. @Bjerke Motorsport: Eg ser absolutt poenget ditt. PS: Episoden over sjedde i 1989, og eg har meir respekt for sjukebiler og fart i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Nå ser eg at det eg skreiv lett blei missforstått litt. Eg tok utgangspunktet i den episoden der det var 3 biler på veien, ambulansen, meg og en kompiss. Det fantes ikkje annen trafikk det var lyst og oversiktelig. Når en da etter ei stund inne på forumet her, samt andre forum og i det virkelige liv vett at dei fleste driver kappkjøring innimellom, og det har ikkje vært inntrykket at dette forumets medlemmer er noen sinker i trafikken. Når en da setter dei to tinga opp i mot hverandre, er det da så mye verre å kjøre forbi en sjukebil i utrykning enn å kappkjøre med venner i bilen som fyrer opp. Alle vett at det sitter ufrivilige drapsdømte etter slike kappkjøringer. @Bjerke Motorsport: Eg ser absolutt poenget ditt. PS: Episoden over sjedde i 1989, og eg har meir respekt for sjukebiler og fart i dag. jupp absolutt... en sjukebil under utrykning er ikke som en vanlig kamerat som du kappkjørermed som vet at du kommer, med blålys og sirener og det hele er det heller ikke så lett å se om ambulansen blinker for å skifte fil el. og for ambulansesjåføren er dette som tidligere nevnt et ekstra stressmoment og heller ikke en særlig trivelig opplevelse, man har aboslutt nok med sitt om en ikke i tillegg skal se opp for to tilbakestående fjortisser som for enhver skyld skal kappkjøre med hverandre selvom det er en ambulanse der.. 0 respekt for deg etter det utsagnet hvertfall... Dette er disse menneskene jobb for helvete, i tillegg til deg og kameraten er det ihvertfall to ambulansearbeidere og kanskje i tillegg en dødsyk pasient+pårørende, eller de er på vei til disse. Hvor gøy tror du det hadde vært å få høre at nei desverre ambulansen kommer ikke og redder lillebror fordi to "bleikefeite rygglause kjønnsforvirra bavianaborter med tosifret iq og atferdsproblemer" kræsjet/fikk ambulansen til å kræsje/kjøre forbi innkjøringen fordi de for enhver pris måtte bevise for alle andre at de IKKE hadde små peniser og kunne kjøre fort FORBI en ambulanse under utrykning... Skulle hatt juling... :boxing :boxing og hvis du ikke har noen andre argumenter enn att "det er jo ikke noe særlig farligere enn..." kan du liksågodt holde kjeft.. angry angry anger2 anger2 *sinna ambulansestudent som lærer å kjøre utrykning* Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Man kødder rett og slett ikke med mennesker som gjør sitt beste for å redde livet til noen andre. Du er selv bilist, og er du uheldig en gang så ligger du bak i en sykebil selv. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Eg brukte ikkje at det ikkje er farligere enn kappkjøring som et forsvar for en handling eg gjorde, men eg brukte handlingen som et forklarende eksempel på hvorfor det ikkje trenger å være farligere enn uvettig kappkjøring. Etter 18 år på veien med 2 og 4 hjul har eg sett nok til idiotkjøring i forbindelse med kappkjøring, og alle har vel sett overskrifta: "Ungdom omkom under kappkjøring"? Alle som leser ut i fra det eg skreiv at eg forsvarer å kjøre forbi en ambulanse i utrykkning bør saksøke norsklæreren, og alle som ikkje kan holde seg til sak i stedet for personangrep, sorry for dere viss dokke ikkje har meir å komme med enn det. Det vil sikkert fremdeles være mange som kommer til å rase over at eg ikkje fulgte strømmen og bannlyste idiotene tvert for kjøringa, gidder eg bry meg? NEI. Ha en fortreffelig dag alle sammen, og husk: Ingen hasardiøs kappkjøring mens dere diskuterer kor stor apeabortert sjimpansefjert eg er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Eg brukte ikkje at det ikkje er farligere enn kappkjøring som et forsvar for en handling eg gjorde, men eg brukte handlingen som et forklarende eksempel på hvorfor det ikkje trenger å være farligere enn uvettig kappkjøring. Etter 18 år på veien med 2 og 4 hjul har eg sett nok til idiotkjøring i forbindelse med kappkjøring, og alle har vel sett overskrifta: "Ungdom omkom under kappkjøring"? Alle som leser ut i fra det eg skreiv at eg forsvarer å kjøre forbi en ambulanse i utrykkning bør saksøke norsklæreren, og alle som ikkje kan holde seg til sak i stedet for personangrep, sorry for dere viss dokke ikkje har meir å komme med enn det. Det vil sikkert fremdeles være mange som kommer til å rase over at eg ikkje fulgte strømmen og bannlyste idiotene tvert for kjøringa, gidder eg bry meg? NEI. Ha en fortreffelig dag alle sammen, og husk: Ingen hasardiøs kappkjøring mens dere diskuterer kor stor apeabortert sjimpansefjert eg er. Det er slik her på bilforumet, han du gjort noe galt. Så sier man det ikke, og om man sier det, så får man iallefall høre det! Bra det er andre som tør å inrømme og bryte strømmen! Og ingen her inne kan inrømme at de aldri har brytt trafikkreglene, og om de ikke har det - så er de sikkert ikke gamle nok til å ha lappen engang. Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Det er slik her på bilforumet, han du gjort noe galt. Så sier man det ikke, og om man sier det, så får man iallefall høre det! Bra det er andre som tør å inrømme og bryte strømmen! Og ingen her inne kan inrømme at de aldri har brytt trafikkreglene, og om de ikke har det - så er de sikkert ikke gamle nok til å ha lappen engang. Jeg prøvde da jo heller ikke å si at jeg aldri har brutt trafikkreglene, jeg kjører både forfort og ikke alltid så pent, men kjøretøy under utrykning kødder jeg ikke med uansett hva. Og heldigvis ser det ut som de fleste andre her inne gjør det også. Og "bryte strømmen" meg i ræva, ingen i denne tråden har sagt at de aldri har kjørt for fort el. de sier bare at de synes det er idiotisk og forkastelig å gjøre sånn som personen i artikkelen gjorde, men prøver på ingen måte å forsvare sine egne handlinger. Når en da setter dei to tinga opp i mot hverandre, er det da så mye verre å kjøre forbi en sjukebil i utrykning enn å kappkjøre med venner i bilen som fyrer opp. Alle vett at det sitter ufrivilige drapsdømte etter slike kappkjøringer. Forsvarer ikke nei vel? Sånn jeg ser det prøver du hvertfall å nedskalere faremomentet ved det til å ikke være særlig mye farligere enn "vanlig kappkjøring" noe det definitivt ikke er eller kan sammenliknes med. Så du ihvertfall for din egen del kan tro at det ikke var så mye mer ille enn vanlig kappkjøring, det du gjorde. Jeg tror nok at de som sier dette var idiotisk og han fortjente og miste lappen er folk som akkurat på dette punktet har rent mel i posen og ikke har kjørt forbi ett kjøretøy under utrykning. Og ufrivillig drapsdømt etter slik kappkjøring :hammer :hammer det var da vel ikke noen som holdt en pistol mot huet til han som kjørte og ba han gi bånn gass, evt forhekset benet hans om til bly? Slike drap kan vel knaptnok kalles uaktsomme.... Idiotkjøring vil det alltid være og det er det desverre ikke så altfor mye en kan gjøre med. Men ALLE burde skjønne at det å kjøre forbi en ambulanse under utrykning det gjør man bare IKKE!!! Og hvis du gjør det er du som tidligere nevnt både abortert og dårlig med iq... Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 *enighet* Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Om en er enig eller ikkje så gjenspeiler det en ting. En hver person har sine lover som det er heilt moralsk akseptabelt å bryte, men dei som bryter andre lover med samme alvorlighetsgrad er misslykka aborter. Det gjennspeiler seg over alt i samfunnet. En bilinteresert ungdom ser som regel på det å kjøre 150 km/t som heilt akseptabelt, men hasjrøyking som moralsk forkastelig, men en hasjrøyker ser det motsatt. Begge deler er under rette forhold lite alvorlige ting, men råkjøringa straffes jo som om man pusher 100 kg hasj. Det kom sterke meininger om kor forkastelig et biltyveri var, men å rette et kraftig gevær mot tyven og skyte, det var fullt akseptabelt. Det første var grovt tyveri, det andre drap. Eg driter i om folk her inne er enige eller ikkje, men bruk hjernecellene til å tenk selv. Og for at dei som er korttenkte ikkje skal missforstå, så tar eg sterk avstand til både tyvens og drapsmannens handling, og forsvarer heller ikkje hasjmissbruk, da det har en større ødeleggende effekt på hjernen enn heroin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg