volvo242TIC Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 begynner å bli oppriktig forbanna, og oppgitt over avgiftsnivået og bensin prisene i dette landet. betalte selv 12,63 for litern her om dagen..og nå på vei til jobb hører jeg de prater om 15-20kr pr liter på radioen! var for en tid tilbake snakk om en protest inne på forumet her..men det ble jo aldri noe av.. nå syns jeg det er på tide at Ola Normann finner igjen ballene sine, og at man får ordnet en seriøs protest mot dette.. vet ikke om det er noen som er enige med meg om dette, men vil anta det.. hellothere jeg tar meg gjerne fri fra jobb en dag, og kjører 3timer til oslo, hvis det blir en aksjon her..what ever, I'm in.. jeg melder meg også frivillig til å være med å trekke i trådene ved en evtuell aksjon osv., dersom det skulle være nødvendig. følgende idè-er slår meg : hva om bilforumets moderatorer kontakter andre forum moderatorer, og ikke minst amcar miljøet i norge. og får de med på en protest aksjon.. hva med å benytte seg av radio, hvis man sender sms til P4, feks morgensendingen, her får man jo lest opp alt som er..reklame om man vil for en aksjon. hva med å få med Gatebil på en aksjon. Underskrifts-kampanje..alle som skal på rudskogen i september får muligheten til å skrive under på en protest liste.. pluss en eller annen form for aksjon.. dette kan vel sikkert Kid-A og "mr.Gatebil Henrik" si noe fornuftig om..? med andre ord, en aksjon mot høye bensinpriser,bilavgifter all over. og at staten kan ta 60% + mva. for bensin!!!!! boikott valget, så bra hvis ikke en eneste sjel hadde stemt :D prøv å holde denne ON TOPIC folkens. Kenneth Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Im in! cheers Synst Norges land (eller hvem det nå er som styrer slike ting) HAR GÅTT T HELVETE FOR LANGT !!! anger2 Rart at dem vil gjøre det slik med tanke på at dem selv må betale for det... Eller kanskje dem har et slikt Anti høy bensin pris kort for statlige medlemmer som gjør at dem betaler 5 kr litern... Uansett, dette har gått for langt! Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Det er allerede ulike aksjoner på gang, men ingen viser særige muskler. Du har jo http://www.bilaksjonen.no og http://www.veivalg2005.no f.eks. Jeg personlig syns en fysisk aksjon av noe slag hadde vært på sin plass. Hvis sosialistene vinner valget i år går i hvert fall alt til helvete. Da flytter jeg utenlands. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Det er allerede ulike aksjoner på gang' date=' men ingen viser særige muskler. Du har jo http://www.bilaksjonen.no og http://www.veivalg2005.no f.eks. Jeg personlig syns en fysisk aksjon av noe slag hadde vært på sin plass. Hvis sosialistene vinner valget i år går i hvert fall alt til helvete. Da flytter jeg utenlands.[/quote'] bra er det jo at de aksjonene er på gang..men jeg har skrevet meg på..men hva hjelper det? ikke en dritt... tror man må gjøre seg synlig..vi må ut i gatene, møte opp alle mann, komme i medias søkelys (på en positiv måte, ikke for at vi hindra brannbilen i å komme fram da alle blokerte bomringen liksom).. tiltak som jeg skrev først har jeg nå tro på.... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Det sier vel sitt... Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossieman Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 for noen bensinpriser. var å leverte noe hos broren min i krokstadelva nå.. og så på bensinprisene. fikk lyst til å stoppe bilen og dytte hjem. 12,15 for litern. det er som å bli ranet midt i gata med 100 folk som ser på. :fire: :fire: hvordan skal vi som går på skole. og kanskje tilogmed de som ikke har jobb i tillegg ha råd til å kjøre.. ser bare en utvei.. Bensinstikk.. fy faan for noen dumme politikere vi har i norge. hvis det noen gang blir 20kr for litern. da kjøper jeg meg faan meg el-bil. men når mange nok har el-bil da ligger vel strømmen på samme pris. norge har Verdens største dobbelt moral. VI er et av verdens rikeste land. norge tjener 1 milliard hver bidige dag. (trur det var rikitig. sorry hvis jeg tar feil) hvorfor kan da ikke bensinprisene være på 5-6 kroner litern. og hva med politikerne som snakker om de fattige her i landet. som såvidt kan betale husleie. hvordan skal de komme seg til jobben.? vil politikerne at norge skal bli et buss-tog-trikk land.. det er snart billigere å leie helikopter til jobb å skole en å kjøre. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 prisen bør ligge på maks 8kr.... i skrivende stund så jeg at prisen i halden nå er 12,69 :fire: og jeg må fylle i dag.. :hammer Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 En enkel metode er å samle alle man kjenner, alle på div forum osv osv og få planlagt en bestemt dag. Alle har med seg en tusenlapp, og kjøper bensin for 100 kr. Trenger bare 5 biler pr stasjon før det går i stå hos dem.... Hva om samtlige bensinstasjoner i oslo ble tatt samtidig? det hadde skapt oppmerksomhet. Ellers så kan man kjøre ut av bomringen, og betale med en tusenlapp vei inn igjen. etter noen biler går de i stå med mangel på vekslepenger. Hvis 300 biler samles på en dag, ca 100 på hver bom, så blir det heftig kø. Ihvertfall i den ene fila. Og det kommer til å gå utover de andre filene og... total stopp på motorveiene inn mot oslo i rush'en... Det hadde tatt seg ut. Og dette er "nesten" helt lovlig... Politiet kan ihvertfall ikke taue inn 300 biler..... Huske å tipse media først.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Jeg er med! Nok er nok, som vi allerede ikke har nok avgifter å betale på her i landet! Sku samla mætti biler å parkert utafor stortinget, sperra hele forbanna plassen mellom der og slottet. Med folk som kan si hva de mener, kreve å snakke med folk i regjeringen etc.. Jeg stemmer hvertfall FRP i år! Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 En enkel metode er å samle alle man kjenner, alle på div forum osv osv og få planlagt en bestemt dag. Alle har med seg en tusenlapp, og kjøper bensin for 100 kr. Trenger bare 5 biler pr stasjon før det går i stå hos dem.... Hva om samtlige bensinstasjoner i oslo ble tatt samtidig? det hadde skapt oppmerksomhet. Ellers så kan man kjøre ut av bomringen, og betale med en tusenlapp vei inn igjen. etter noen biler går de i stå med mangel på vekslepenger. Hvis 300 biler samles på en dag, ca 100 på hver bom, så blir det heftig kø. Ihvertfall i den ene fila. Og det kommer til å gå utover de andre filene og... total stopp på motorveiene inn mot oslo i rush'en... Det hadde tatt seg ut. Og dette er "nesten" helt lovlig... Politiet kan ihvertfall ikke taue inn 300 biler..... Huske å tipse media først.. En dag, alle gjør det. Nytter det ikke, er vi på'n igjen med slike "lovlige" ting helt til de skjønner tegning!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Hva med å ta en bestemt dag, helst en helg, å få ALLE til å møte opp utenfor stortinget i protest? Jeg er MED! Men kunne tenkt meg at det er i en helg siden jeg må kjøre i 7timer for å komme meg til oslo. Tror også at flest mulig folk er med i helger pga jobber ol. Jeg er med på det meste innen demonstrasjon så lenge pol10 ikke burer meg inne, eller tar bilen! Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 En enkel metode er å samle alle man kjenner, alle på div forum osv osv og få planlagt en bestemt dag. Alle har med seg en tusenlapp, og kjøper bensin for 100 kr. Trenger bare 5 biler pr stasjon før det går i stå hos dem.... Hva om samtlige bensinstasjoner i oslo ble tatt samtidig? det hadde skapt oppmerksomhet. Ellers så kan man kjøre ut av bomringen, og betale med en tusenlapp vei inn igjen. etter noen biler går de i stå med mangel på vekslepenger. Hvis 300 biler samles på en dag, ca 100 på hver bom, så blir det heftig kø. Ihvertfall i den ene fila. Og det kommer til å gå utover de andre filene og... total stopp på motorveiene inn mot oslo i rush'en... Det hadde tatt seg ut. Og dette er "nesten" helt lovlig... Politiet kan ihvertfall ikke taue inn 300 biler..... Huske å tipse media først.. det blir å "aksjonere i feil ende". de (inkl meg) som jobber på bensinstasjoner kan ikke gjøre den d**tt med bensinprisen. hvis eg husker rett no, så tjener en bensinstasjon ca 30øre pr liter bensin som blir solgt. resten går til f.eks esso norge og staten. er uansett alltid en måte gjøre ting på. hadde noe sånt skjedd mens eg var¨på jobb og vi gikk tom for vekslepenger, så hadde eg ringt sjefen og bedt han komme og fikse det. de som skal betale må då vente til han har kommet. då tror eg det ville funket bedre med en aksjon utenfor stortinget eller noe sånt (ikke det at eg har mulighet til det siden eg br i bergen), men då begynner du i riktig ende. snakk med noen som kan gjøre noe. don't shoot the messenger, er det jo noe som heter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Helt enig med "1,3 Lancer kd". Vi må gå etter de satanene som bestemmer dette drittet, ikke andre stakkraslige folk som oss selv! Finnes det ingen "lovli" måte vil kan stoppe transporten politikerene? Lage KØ utenfor huset når de skal på jobb, hver dag i en mnd? Det er jo ikke ulovlig med kø? Eller hvertfall gjøre noe som de MÅ bøye seg for? Underskrifts kampanjer hjelper nok hvertfall ikke. STORT oppmøte utenfor stortinget med krav om å få snakke med politikerene kan vel kansje hjelpe? Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 det blir å "aksjonere i feil ende". de (inkl meg) som jobber på bensinstasjoner kan ikke gjøre den d**tt med bensinprisen. hvis eg husker rett no, så tjener en bensinstasjon ca 30øre pr liter bensin som blir solgt. resten går til f.eks esso norge og staten. er uansett alltid en måte gjøre ting på. hadde noe sånt skjedd mens eg var¨på jobb og vi gikk tom for vekslepenger, så hadde eg ringt sjefen og bedt han komme og fikse det. de som skal betale må då vente til han har kommet. då tror eg det ville funket bedre med en aksjon utenfor stortinget eller noe sånt (ikke det at eg har mulighet til det siden eg br i bergen), men då begynner du i riktig ende. snakk med noen som kan gjøre noe. don't shoot the messenger, er det jo noe som heter. Helt enig....og hadde ikke sjefen min kunnet komme på sekundet hadde det blitt krita på alle sammen...... å ta en hel stasjon ut av drift, som faktisk ikke tjener mer enn 20 øre pr. liter og av disse 20 ørene skal stasjonen dekke svinn osv. Det blir for dumt, men jeg er med på en aksjon jeg...... var ikke veldig kult å være på jobben mens prisen gikk opp 30 øre igår Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Fra 1985 til 2005 har andelen av statsbudsjettet som går til samferdsel gått ned fra 8% til 3,2%. I samme periode har veitrafikken økt med over 30%. Se der ja! F*en må skrive litt til for å få det langt nok Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg