DiNGo Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 ehrnst: hvem sin rompe er det profilbildet av? Hehe Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Men selv om de aksjonene jeg nevnte ikke vil gjøre så stor forskjell, og kanskje ramme feil folk, så vil vi ihvertfall få oppmerksomhet. Kanskje det vil gjøre så flere tør ta skrittt til sivil ulydighet. Nordmenn er en stor saueflokk. Ingen tør gjøre noe før en tar skrittet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cathrine Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 FRP er faktisk det eneste partiet som mener at bensin prisen er for høy, og at den burde ligge på rundt 8 kr L. Siv Jensen sa under en debatt, at staten i dag tar 6,50kr i avgifter pr L bensin. De andre partiene babblet om at de måtte senke avgiftene så fattige også kunne benytte seg av bil, men hva f... hjelper det når du blir blakk hver gang du fyller bensin. Tror det var Venstre som mente at vi måtte skaffe oss mer miljøvennlige biler, men hvem faen har råd til å kjøpe en lexus med 2 hybridmotorer til 850 000kr!!!!! Frp er det eneste partiet som mener at bomstasjonene skal vekk, avgiftene skal ned og bensin prisene må senkes. Fattige har like mye rett til bil som alle andre, og alle skal ha råd til å bruke bil. *Stemmer FRP* :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Livet og samfunnet består av annet enn bensinpriser... tenk på den. Hvis du velger å stemme på et parti pga Dems bensinpolitikk så tror jeg du skal tenke deg om 2ganger... hva med den dagen du ikke prioriterer bil? Og tror dere virkelig prisene faller ned til 8,- pr liter over natta hvis FRP tar over? neppe... det blir vel som vanlig med politikken... mye byråkrati... som tar tid... innen prisene har falt er det klart for nytt valg.... Har du noen gang regnet på hvor mye det koster deg at prisen går opp til 12,- litern? la oss si at det koster deg 5000,- mer i året... ikke gå ut på fylla 3-5helger i året så har du spart inn de pengene, slutte å røyke? andre luksus ting osv osv... Hvis bil er noe som er nødvendig for deg så burde du prioritere pengene til det... ikke kaste dem bort på andre "unødvendige" ting... hehe.. Asim... PS! Bensin prisene SUGER bigtime... PS2! Høres jeg ut som en gammel grinebitter mann? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 PS2! Høres jeg ut som en gammel grinebitter mann? :D ;) Jeg forventer ikke at bensinprisen faller over natta. Men jeg håper på at avgiftssystemet blir endret til noe mer rettferdig etterhvert... Omregistreringsavgiften er den som plager meg mest, og den jeg først og fremst vil gjøre protest mot! Samme jobben, enorm prisforskjell! Og at typiske familibiler ble billigere, slik at sikkerhetsnivået går opp... Tenker på "mellomklasse"-biler som Honda Accord, Ford Mondeo, VW Passat osv. Andre ting som også irriterer meg er at en bil registrert i Norge før 96' kan bli trimmet uten å måtte ut med avgift, men en bil registrert i utlandet før 96' som blir importert må det betales avgifter på. :hvaskjera Også skal avgiften settes etter motorvolum. Og hva skjer når Mazda RX-8 skal settes avgift på? "Øh... Nei 1,3 l. blir for lite, vi må gange det med 2" Og voila... Da må man betale avgift for 2,6 l. motor selv om volumet er 1,3 l. (correct me if I'm wrong) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Hadde ikke gjort noe om den regelen som gjorde att bensinprisen By vers. Land hadde kommet tilbake så prisene hadde vært det samme overalt i Norge. Prisene er for jævlig høge overalt, men dere i byene betaler fortsatt 12 kr/l men vi på landet betaler nærmere 13,50 kr/l..... Og det suger hard:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedfile Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Bensinprisen suger, men prisen går opp overalt uansett nå. Pga usikkerhet i markedet. Sikker på at dere hadde vært like gira på protestaksjon om den hadde gått fra 7 til 9 kroner. Hjelper lite å gjøre noe, har ingen tro på at frp kommer til å klare å senke prisene om de kommer til makta. Greit nok at siv jensen sier at bensinprisen burde vært maks 8 kr literen, alle vil vel ha lav pris på bensinen, tilogmed RV-lederen, hvem nå det er, kan godt si det. Klart ingen vil betale mye for bensinen, men den er en nødvendig inntektskilde for staten. Politikerne ordner kun ting for seg selv. Alle på i regjering har sjåfør og sikkert gratis bensin. Så for de er det det samme. Men tror ikke vi skal klage over så mye, undersøkelser viser jo at vi har en av de laveste bensinprisene i europa i forhold til lønnsnivå. Kutt avgiftene og halver momsen på bildeler/dekk, da vil folk holde bilene sine i bedre stand, og de blir sikrere. Vrakpanten burde også økes, uten at den øker prisen på nye biler tilsvarende. Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 hvis vi blir medlem av EU så vil vrakpanten forsvinne... Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Problemet er at Norge er et demokrati. FRP kommer til å FREMME FORSLAG om å senke bensinprisen til 8 kr. Det er ikke no mer de har makt til å gjøre. Greit nok det, men de kommer aldri igjennom med det forslaget. Det blir da avstemning i stortinget om denne saken, og det er altfor mange politikere som mener prisen bør være flytende. Eneste måten FRP kan få til dette er at over 30% av norges befolkning stemmer FRP og vi får en flertallsregjering. Så å stemme på FRP bare pga bensinprisen er som å skrive brev til julenissen. DET SKJER IKKE!! Det trengs minst 400 000 stemmer på FRP for å få til noe sånt. Stem heller Høyre. De er store nok, og hvis de slår seg sammen med noen andre partier, kan vi få skattelette andre steder, som kan oppveie bensinprisen.. (forøvrig nevnt litt lenger opp i ett annet innlegg). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet September 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 husk nå på at det finnes andre avgifter på bil som er høye også...er jo ikke bare bensina som er dyr..se hvor mye vi betaler i årsavgift feks... jeg har tre biler med skilt..dyrt ja.. ja kunne sikkert solgt to biler, men det vil jeg ikke:) svir hardt nok med en bil også..nyprisene er jo også på tryne.. vi betaler bompenger på steder det strekningen er finansiert for elnge sia.. syns det hadde vært ok med avgiftene som er i dag, HVIS vi som bilister hadde fått nyte av det..da burde jeg jo hatt fire-felt hjem til meg midt i skauen for to år sia, med dagens avgifter.. jeg betaler ikke bompenger for de ansatte skal på fylletur til danmark, eller for at vi skal gi mat til fattige land! ikke putt bilavgiftene alle andre steder, bevilg det dit det skal, til VEI. hadde ikke gjort noe å tatt en aksjon, som noen sier her, feks. ved stortinget eller noe, kan jo umulig bli værre enn det er uansett...ergo ingen ting å tape.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg