Spanjis Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Hva er egentlig forskjellen? Har en Sierra 2L 85-modell, fylte 95 på denne 2 ganger før forrige eier sa han brukte 98. Kan dette før til noen skader? Hva anbefaler dere? Best å høre med ekspertene, så har jeg bilen lengst mulig :) Siter Passat 1.8 Highline 98-modell Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 siden det er en gammel type sierra så kan du ikke bruke blyfri. vertfall hvis det er forgasser. Innsprøytning så kan du bruke blyfri. Men det skal være merkbar forskjell når du kjører og forbruket øker. den går bare dårligere da. Bruk 98okt, men hvis du har bare blyfri i område må du ha bly tilsettning. Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spanjis Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Takk for infoen... har ca. 1/4 av tanken med blyfri, gjør det noe om jeg fyller resten med 98okt? Selger de bly jeg kan ha på tanken på bensinstasjoner? Siter Passat 1.8 Highline 98-modell Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Ja, det går fint, bare fyll på, så kjøper du blyerstatning og har på, de bør ha det på stasjonen der du fyller.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Jeg har aldri kjørt på noe annet enn 95 blyfri på mine sierraer, og det har funka fett det ;) Men så har jeg også kjøre sund noen motorer og jeg da :p Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJugend2 Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Dersom det står lakkert en stor "F" på registerdekselet har motoren herdede ventilseter og kan kjøres på 95 blyfri. Dersom du skal bruke 98 så må tenningen justeres. Verre er det ikke..... :thumb Siter www.NorskWankelregister.Com Faster-then-ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 er vel fra 87 og oppåver som har forsterkede ventilseter :drive2 Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 er vel fra 87 og oppåver som har forsterkede ventilseter :drive2 Feil, det står merking på toppen ved bakerste eksosport om den tåler blyfri, P eller PP betyr blyfri, mener I eller II betyr det samme, er flere slike merkinger som betyr det også, sjekk http://www.BurtonPower.com og Haynes. Trur at alle Norske med 30/34 DFTH gasser og alle norske med 205 blokk tåler det. Men anbefaler og kjøre på 98(blyfri) da bilen går både billigere og bedre med dette og du slipper ettertenninga. edit: Har sikker kjennskap til at flere SOHC fra 85 og oppover tåler det, sier ikke alle. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.