Gå til innhold

Øvelseskjøring

Ranger emnet

nomix

Bør det være L fremme på bilen også?  

59 stemmer

1. 1. Bør det være L fremme på bilen også?

• Ja
      20
    • Nei
      40

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat pratet faktisk om dette på skolen idag. kan være greit så alle fotgjengere og sånt kan se at man bør være litt forsiktig med den bilen osv.

Dette er faktisk ett av mine hovedpoeng. En annen ting er at det neppe er noen spesiell grunn til å ikke gjøre dette.. Eller?

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har glømt eit valg:

Bør dei som øvelseskjører få lov til å velge sjøl om dei skal klistre fast ein L på bilen eller ikkje?

Er ikkje bra at personer tar hensyn i trafikken. Dei skal ferdes der skikkelig ein eller anna gong uansett!

joa, du har et poeng der, men folk er så sinnsykt hissige i trafikken at en helt fersk sjåfør vil få helt noia av å kjøre. Merker det selv når jeg er ute å kjører med L'en bakpå at folk ligger helt oppi rompa på meg, selvom jeg kjører i fartgrensen, og av og til over. Hvis det er første gang man er ute i trafikken så syns jeg det er greit at folk tar hensyn til deg og ikke tuter på hver jævla feil man gjør osv, da blir man bare mere stresset og gjør flere feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver ikke å kuppe tråden, men skal skolebiler ha skilt det står "Skole" på under selve oppkjøringen? Sensoren min fjerna dem kontant men mange andre har kjørt opp med. Er det litt ulik praksis på dette rundt om?

Selv synes jeg gjerne man kan klistre en L foran, såsant du finner ett passende sted å plassere den. Øvelseskjøre uten L får du drøye med til lappen er i boks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Prøver ikke å kuppe tråden' date=' men skal skolebiler ha skilt det står "Skole" på under selve oppkjøringen? Sensoren min fjerna dem kontant men mange andre har kjørt opp med. Er det litt ulik praksis på dette rundt om?

Selv synes jeg gjerne man kan klistre en L foran, såsant du finner ett passende sted å plassere den. Øvelseskjøre uten L får du drøye med til lappen er i boks![/quote']

:nono: Kan ikke se for meg at det er lov å gjøre slikt.. Er ikke merkingen på er det i lovens øyne like alvorlig som å kjøre -uten- kjørelærer.. kremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Prøver ikke å kuppe tråden' date=' men skal skolebiler ha skilt det står "Skole" på under selve oppkjøringen? Sensoren min fjerna dem kontant men mange andre har kjørt opp med. Er det litt ulik praksis på dette rundt om?

Selv synes jeg gjerne man kan klistre en L foran, såsant du finner ett passende sted å plassere den. Øvelseskjøre uten L får du drøye med til lappen er i boks![/quote']

Sånne "skole" skilt skal vel fjernes ved oppkjøringa?? Er noe med at man skal være endel av trafikkbildet.

Ellers husker jeg når jeg øvelseskjørte at jeg tok av L'en etterhvert. Ble lei idioter som skal kjøre forbi uansett hvor fort jeg kjørte i 50 sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si jeg ikke øvekjørte før jeg ble 16 eller at jeg alltid kjørte med L så er igrunn litt enig med deg. Når du føler du behersker bilen og trafikken godt nok så er det for min del greit å kjøre uten L.

Kjørte rundt i Oslo med fattern og etter en halvtimes kjøring sa jeg:

"Vi har glemt å sette på L'en"

Fattern svarer:

"Hvordan veit du det?"

"Folk oppfører seg som folk rundt oss"

Og joda, ganske så riktig så var det ingen L bakpå bilen da :) Har bare hatt lappen i ett halvt år nå men kjørt mye mer enn jeg gjorde når jeg øvekjørte. Må si at den mest idiotiske kjøringa jeg har sett var med L'en bakpå bilen.

Helt utrolig at folk ikke kan holde litt avstand til en bil med L bakpå. Den skal liksom kjøres forbi så fort man får sjansen, ofte før det også!

Noe av det værste jeg så var en stor jævla buss som kjørte forbi meg i en svingete 60 sone enda jeg lå i 60-70. Jeg måtte bremse ned og slippe han forbi for at forbikjøringen skulle være noe i nærheten av forsvarlig.

Jaja, nå har jeg uansett lappen og synes folk oppfører seg bra i trafikken, noen unntak vil det alltid være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne "skole" skilt skal vel fjernes ved oppkjøringa?? Er noe med at man skal være endel av trafikkbildet.

Ellers husker jeg når jeg øvelseskjørte at jeg tok av L'en etterhvert. Ble lei idioter som skal kjøre forbi uansett hvor fort jeg kjørte i 50 sonen.

Hjelper lite om man tar av Skiltene her i byen, alle vet hvem kjørelæreren er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har øvelseskjørt i ét år nå, tokav L'en etter noen uker.. Syntes det blei bedre å kjøre da, for det slepper jeg alle forbikjøringene + at jeg ikke blir "tilrettelagt" i trafikken.. Synes jeg får mer trafikk erfaring uten L enn med L'en.. det er min mening..

Er ikke L påbudt?

<3 BMW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider