Gå til innhold

Kassevolum Peerless Res. 12?

Ranger emnet

VeGGiz

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen som gidder..? Er litt lat og ute av skolemodus til å gjøre det selv :rolleyes:

Prøver å laste in tegning..........

Kasse35l.bmp

Du kan godt runde av måla til 12cm 35cm 27cm og 40cm om du syns det er enklere men husk dette er invendig mål.

Men skulle du bruke dem som utvendig, så blir kassa bare mindre, og etter min meninng så er denne kassa for stor til ellemente ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Ble veldig usikker her nå.. Dynabel anbefaler 17liter, peerless anbefaler vel ca 20 (var det ikke det vi ble enige om?), tOFFY anbefaler også ca 20, Q-tek.dk anbefaler 35.

Hvordan er det, jo større kasse, jo mer dypbass/rumlebass? Den spiller nå i en ca 30l lukket, udempa kasse. Syns den spiller greit, men kunne kanskje tenkt meg litt strammere bass. What to do?

BTW, ble anbefalt denne linken: http://graph.flexunits.com:8080/BoxBuilder3.jsp?portL=0&bredde=39.5&hoejde=39.5&bunddyb=40&topdyb=25&porte=0&portdia=0&units=1&unitdia=30&traetyk=22

Så bare bytter man målene i linken, med port, uten port osv, så får man en finfin skisse :)

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Ble veldig usikker her nå.. Dynabel anbefaler 17liter, peerless anbefaler vel ca 20 (var det ikke det vi ble enige om?), tOFFY anbefaler også ca 20, Q-tek.dk anbefaler 35.

Hvordan er det, jo større kasse, jo mer dypbass/rumlebass? Den spiller nå i en ca 30l lukket, udempa kasse. Syns den spiller greit, men kunne kanskje tenkt meg litt strammere bass. What to do?

BTW, ble anbefalt denne linken: http://graph.flexunits.com:8080/BoxBuilder3.jsp?portL=0&bredde=39.5&hoejde=39.5&bunddyb=40&topdyb=25&porte=0&portdia=0&units=1&unitdia=30&traetyk=22

Så bare bytter man målene i linken, med port, uten port osv, så får man en finfin skisse :)

Om du alt har en 30L kasse, og mye rumling, ikke lag større kasse, for jeg syns den rumler godt og fint i 20L kasse, og da med fin punch.

Det jeg ville gjort: Lagt inn noen 2"X4" inne i kassa fest dem godt.

eller skjære til en 5cm skumplast plate å legge inni, med ca 3cm dacromwatt. får kjøp hos de fleste salmakere. Du kan også bruke de "harde" lydmattene til motor rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider