Gå til innhold

Problemer på høyt turtall

monteverdi

Anbefalte innlegg

Har hatt innleg her tidligere angående at bilen min(Primera 2.0XL 2.0Di-motor, 1993) har hatt endel fusking ved vanlig kjøring. Dette er helt borte nå, og den går veldig fint helt til jeg må bruke litt turtall f.eks ved forbikjøring.

Jeg har ikke turteller så det er vanskelig å si når det starter, men tipper ved 3500-4000 o/min. Da butter det, men forsvinner så snart jeg girer til høyere gir og får lavere turtall igjen. Det er litt skummelt når man må foreta forbikjøring. Er det andre som har eller har hatt samme problem og eventuelt hva kan årsaken vere.

Ellers går bilen prikkfritt, bruker lite drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt innleg her tidligere angående at bilen min(Primera 2.0XL 2.0Di-motor, 1993) har hatt endel fusking ved vanlig kjøring. Dette er helt borte nå, og den går veldig fint helt til jeg må bruke litt turtall f.eks ved forbikjøring.

Jeg har ikke turteller så det er vanskelig å si når det starter, men tipper ved 3500-4000 o/min. Da butter det, men forsvinner så snart jeg girer til høyere gir og får lavere turtall igjen. Det er litt skummelt når man må foreta forbikjøring. Er det andre som har eller har hatt samme problem og eventuelt hva kan årsaken vere.

Ellers går bilen prikkfritt, bruker lite drivstoff.

Lenge sida du har skifta tennplugger?kansje å stille inn tenningen hadde vært ein ting..

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Hvis det kutter helt ut på høyt turtall så kan det være dynamoen din som er gåen skjedde det samme med min bil en nissan laurel

C-32. er det noen lamper som lyser inne i bilen når du har høyt turtall? Da er det nok diodebrua di. dn kan lett byttes ved å skru fra hverandre dynamoen og bytte den. billigere å bytte diodebrua og dynamo børster enn å kjøpe ny dynamo.

det er det jeg kan gi som råd. mål hvor mye dynamoen lader. skal lige rundt 13-14. under det er ikke helt bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider