drkaos Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Jepp, der har vi den. OpenSea. Hehehe..:D :D Mange fra vgd har endt opp her skjønner jeg. Men jeg er fortsatt aktiv. Må si at nivået stadig har gått nedover. Men til saken; Håper det faktisk blir noe av dette racet. Skal holde meg oppdatert. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest BugStar Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Originally posted by Essex jepp, dvs at dere skal race i maks 80 km/t :D Så nei, forsikringa gjelder ikke. på slike store treff er det alltid forsikringsagenter som skriver ned skitnummer etc, så du ikke skal komme å si at 'neii jeg har ikke kjørt på bane' etc..... Oki, høres forsåvidt sannsynlig ut, om enn ganske hårreisende frekt. Så lenge veitrafikkloven gjelder så skal også forsikringen gjelde. Om man bryter veitrafikkloven så skal ikke det ha noen stor betydning hverken på bane eller vei, så lenge man har full kasko. Tross alt er det nettopp det at en eller annen har brutt loven som ofte resulterer i ulykker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bear Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 hmmm.... skal ikke spille noen rolle om veitrafikkloven brytes... Mener bestemt at det står ett eller annet sted, at norsk lovgivning gjelder for forsikringsavtaler... ...da vil vel brudd på sådane medføre nedsatt erstatningsansvar for selskapene. Uansett, så vil nok et forsikringsselskap hevde at den type kjøring det her er snakk om, faller inn under betegnelsen grov uaktsomhet - og da blir det dårlig med erstatning, kasko eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drkaos Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Forsikringsselskapene dekker ikke skader ved kjøring på bane. Det har vi opplevd. Dersom du skal kjøre på bane, anbefaler jeg å ta av skiltene først. Det gjør jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drkaos Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Min beste kompis røyk av banen under et treff like utenfor Molde tidligere i vår. Alle var gateregistrerte biler. Han fikk sleng i en sving på andre runden, og gikk baklengs inn i en jordvoll. Han har brukt Trygg Hansa, og fikk etter en kjapp samtale med behandleren vite at de ikke dekket skader som oppstod ved banekjøring. Han sa da at det skjedde på vanlig vei, dokumenterte det med bilder osv og fikk dekt skaden. Skiltene MÅ du ikke ha montert. Kanskje DERE kun vil ha biler med skiltene på, men jeg plukker de alltid av like før jeg kjører utpå. På treff bruker jeg heller ikke de virkelige skiltene mine. Vil helst ikke at folk skal kunne lete opp bilen min, og stikke av med feks stereoen. Men for all del, dersom selskapet vil dekke skaden, er det jo greit for meg. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drkaos Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Blir ikke banekjøring regnet som kjøring på lukket område? Dersom du skal følge veitrafikkloven er det jo uaktsom kjøring på de fleste, uansett om de ikke kjører fortere enn 80? Sladder o.l Dessuten kjører jo de fleste mer enn 80 på bane... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet Juni 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2003 er det lenge til det skjer noe? (har ikke lest de siste 9 sidene, men går utifra at vi ikke har kommet noen vei.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest BugStar Skrevet Juni 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2003 Det har ikke blitt satt noen dato enda nei. Vi prøver å finne et passende arrangement. For min del er det ingen hast. RDL må gjerne trene i noen måneder ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Juni 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2003 Originally posted by sindrulf er det lenge til det skjer noe? (har ikke lest de siste 9 sidene, men går utifra at vi ikke har kommet noen vei.) Er du litt smart, så justerer du instillingene dine slik at du får max antal poster per side(tror det er 40) så slipper du å få så mange sider. Jeg har "bare" 5 sider på denne tråden;) 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet Juni 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2003 Originally posted by Loppa Er du litt smart, så justerer du instillingene dine slik at du får max antal poster per side(tror det er 40) så slipper du å få så mange sider. Jeg har "bare" 5 sider på denne tråden;) sick OFFTOPIC sick Er du litt smart, så sender du PM slik at vi slipper slike avsporinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleC Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Jeg vil se race... Bug Star: Kjører du low cost og nm i rally? Edit: lettere sagt, heter du fredrik sørlie VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest BugStar Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Jupp. Kjører riktignok ingen av delene for øyblikket, men bygger en Locost som skulle vært ferdig ja. Rally var jeg såvidt innom i 2000 bare. Er baneracing som frister mest... Har du etterforsket fælt nå? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Hva med bilforumet.net treffet da? det må da være noe vi alle kan parkere for å se på ;) 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest BugStar Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Bilforumet's treff har vært nevnt tidligere og er vel så langt det beste forslaget. Jeg aner ikke hvem som arrangerer dette, men dersom dere leser denne tråden må dere gjerne komme med innspill. Et slikt treff er jo en naturlig ramme rundt en liten challenge blant medlemmene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Hva med å få til at begge dere kommer på rudskogen neste helg: 12-13 juli (?) også kan vi prøve å få arrangert at kun dere to er med på banen. Hvis dere ikke har penger til å stille opp, er jeg nesten sikker på at folk gjerne betaler 10-20 kroner hver for å fikse at dere kan kjøre på banen! + litt spenn til arrangørene.. Eller er ikke det lov på rudskogen og gatebil? Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg