Gå til innhold

Prosjekt: SEAS Lotus Reference i MX-3

Ranger emnet


zn00z

Anbefalte innlegg

Hei, etter at jeg startet en tråd (par uker siden) som skapte stort slagsmål om hvilke merker som er "best", kommer jeg nå med en oppfølgende prosjekt tråd som starter i dette sekund!

 

Prosjektet har holdt på en stund...

Mål: Pen lyd (ikke mye lyd, men atter en gang pen), ikke farlig dyrt og se skikkelig ut!

 

Har en stund nå arbeidet med bagasjerommet etter at jeg aldri fikk bestemt meg for hva jeg skulle velge av elementer, men ente til slutt opp med SEAS Reference.

 

Har hevet bagasjerommet for å senke forsterkeren

Fra det gamle vaklete golvet ibagsjerommet har jeg nå kunstskjært til en MDF plate som jeg siden trekte til og heiset 5cm. Senere bygget en glassfiber "skuff" hvor forsterkeren ligger i!

 

Var ferdig med hattehylla mi forriege uke!

minsin33.jpg

8,5 L's kasser som mine 6,5 Reference høytallere og diskanter skal hives inn i i morgen :) gleder meg som en unge til soloppgang - etter å ha hentet elementene i kveld :)

 

Forstekeren ligger også klar -> Audison SRX5

 

Har skaffet meg elemetene forran også, men må finne på en løsning for å lage kasse forran + at det ikke finnes noe produsert delefilter til mine 4"ere som må lages først!

 

De første ukene vil jeg nok komme med hvordan fronsettet blir til, og hvordan hattehylla blir med lyd i morra.

Basskasse er lengre fram i tid, blir nok SEAS det også, størrelse???

 

PS! det har forekommet at folk er uenige om SEAS virkelig blir produsert i Moss! JA, alt, for hand! Nesten alt, ikke den største subben! Heia Norge :)

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Monterte anlegget (bak) tidligere i dag, bilder kommer senere :)

 

Vil si at lydkvaliteten ble så og si fortryllende, spesielt diskantene, føytespill hørtes mer ekte ut en ekte ;)

Men...

Problem 1: støy (som alle har problemer med)

Skal starte med å dra kabel direkte til batteret istedet for igjennom karosseriet, for å se om det vil hjelpe... Får prøve meg fram rett og slett!

 

Problem 2: trodde det skulle være mer trykk i bassen

jeg har justert delefilteret på diskanten på min av styrke og vi har fortsatt overdimensjonert diskant... noen forslag? Jeg vet at jeg kan ha feilkonstruert kassene - skulle egentlig vært 8,5 liter med kan tekes at det bare er 8 liter!

 

Må si det igjen, makan til diskant cheers

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du diskantene som er montert i hattehyllen?? :hammer :chevy skal bli artig å høre på diskanten din... cheers

 

Har justert filterene nu ;) nå er det nesten så smekker det kan få bli (i mine krav da), enste den plagsomme støyen/susingen i diskantene som han shefingeniøren her har tenkt til å se på i eftan;) for har nemmelig målt bra jording!

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vert innom disse forumene, men fikk i dag høre om dette prosjektet av en peugeot eier (som da henger på peugeotklubb).

Må si meg imponert over komponentutvalget ditt. vunni i lotto eller? ;)

Selv har jeg 2 sett med Lotus Performance i min Peugeot 605, dette gir en helt sinnsyk lyd i kombinasjon med Lotus 12" sub. Har også vurdert å erstatte 12" med 2 stk 10" av samme merket, men dette får vente litt.

Iallefall så er 12" subben helt ekstrem og med rette forsterkeren (i mitt tilfelle dynabel sin 450W rms monoblokk) så trykker dette noe helt hinsides, og om en leker seg litt med innstillingene så kan dette elementet virkelig få magen til å vrenge seg.

 

Stå på! Alt for norge!

 

(send gjerne meg noen mail ang dette prosjektet siden jeg ikke har til vane å skli innom dette forumet ; stian@avhandel.no )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke fått bildene ennå, ikke jeg som har tatt de se! Til hælja skal jeg brøve å montere frontsettet - heldiggrisen har hele hælja fri :D

 

denne bassen er en av mine favoritter:) ser kansje litt diskret ut, men det låter vanvittig bra:) det er ikke en spl sub men den gir bra trøkk også:)

forholdsvis lettdreven ogå:) å ikke minst billig:)

 

Kan jeg drive 12"n med mine 180 watt? eller bør jeg heller velge 10"n?

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår