Gå til innhold

Ujevnt drag når man gir gass :/

Ranger emnet

Magnalf

Anbefalte innlegg

Hei! La merke til noe når jeg kjørte audien i dag, når jeg gir på så er det akkurat som noen sparker bilen i rævva hvert sekund. Altså; Når jeg gir på, så slår turboen inn, men så er det akkurat som om turboen dauer ut igjen med en gang også går det et sekund så slår den inn igjen, og sånn går det hele veien =/ Kan det være noe wastegatekrøll? Kan selvfølgelig være noe helt annet enn turbo også, så jeg spør her, er litt grønn =/. Når jeg dro den skikkelig ut for å teste draget igjen i kveld så røyk dynamoreima også (:S) Hadde et lite håp om at den kanskje var noe av grunnen til det dårlige draget, men det hjalp ikke at den forsvant heller=p =/

EDIT: Bare en ting som slo meg, kan det være luftmassemåleren? Har hørt noe snakk om at luftmassemåleren på VW/Audi er "forbruksvare"?

Overtakknemlig for svar, hater at noe er galt:S

(Bilen står i signatur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, siden ingen vet, er det noen som vet sånn ca hvor mye en diagnosetime på verksted koster? Er det svindyrt?

På et audi verksted burde det være gratis å ta en sjekk med VAG-COM, evt om noen i nærområdet dit har en sånn.

Men vet også at noen tar betalt for dette.

Søk på forum.vwaudi-club.no

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tnx.

Snakka med en mekaniker i stad, han ba meg prøve å ta av og blinde en slange som gikk til en sånn vakumklokke sak på turboen. Hvis ikke det hjalp, så var det luftmengdemåleren trodde han, og den kosta visst flesk (4-6000Kr) :hvaskjera For den lille dritten liksom...håper ikke det er den da. Men jeg får ikke testa det heller enda, pga jeg har fått feil dynamoreim (den røyk her om dagen) på Kvikk så jeg får ikke montert den. *sippe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider