Gå til innhold

eu / senking

Ranger emnet


tobias1600

Anbefalte innlegg

har 2er golf som skal inn til eu denne mnd, og lurer på om jeg får den godkjent uten papirer på senkesett (60 mm tror jeg). Har hatt den på forstillingskontroll, har papirer på det, og lysene er justert...

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er heldig så går det bra, men da er du heldig. 60 mm senking er lett å se, normalt vil du få en toerfeil.

Min anbefaling : Få tak i TUV-papirene på senkesette og ta turen innom biltilsynet og få alt godkjent og innført i vognkort før EU-kontrollen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hør med dem du kjøpte fjærene av. Du får det ikke godkjent hvis du har 60mm hele veien, og ikke har benyttet deg av sportsdempere. Hvos du kjøpte fjærene nye, så hør med firmaet du kjøpte det av, om de kan sende deg det. Man ser det på nr på fjærene/demperne og nr som står i papirene. Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lett, når bilen har hatt 2 eiere før meg, og den første byttet fjærer, og han har ikke papirer til dem. I verste fall må jeg bytte fjærene da. Kjører med originale dempere, noe som har fungert helt greit. Er fjærene merket med nr el noe? Fant ikke noe tekst/tall på de.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nr på de: 100177. Noen som kan fortelle meg hvilket merke det er?

Uansett, så tror jeg at jeg går for nye fjører. Fjørene bak går innover nederst, altså de treffer ikke skålen som den skal (er smalere omkrets på de nederst enn øverst), kommer masse klakkelyder bakfra. Hvor mye kan man senke med vanlige dempere?

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter den forklaringen du kommer med, høres det nesten ut som demperne er snudd opp ned bak? Du kan senke 40/40mm med vanlige dempere, og da får du med TÜV papirer også, noe man må ha ved eu kontroll. Ring til http://www.autospar.no og få de til å sende deg, har de på lager har du dem etter 2-3 dager:D Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakka om fjærene ikke demperne, og da svara jeg. Har ikke nevnt noen dempere idet hele tatt her. Mvh Tommen

 

Nei. Sant det.

Etter den forklaringen du kommer med, høres det nesten ut som demperne er snudd opp ned bak?

 

tobias1600: Tror ikke du får godkjent 60/60-senk på originaldempere selv om du har TÜV-papirer på fjærene. Oppdriv noen originale fjærer før godkjenning. Det bør ikke være vanskelig....

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår