Gå til innhold

Kjøp av MB 190E


vwgolf86

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en MB 190E nå, skal kanskje se på en nå til helgen.

 

Så da lurer jeg på hva de vanligste feilene på disse bilene er, er motorene holdbare osv.

 

Her er noen biler som jeg muligenser interissert i.

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=819859&username=

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=819859&username=

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=832269&username=

Volvo 940 Turbo

BMW 520

X MB 190E

X MB 190D

X Golf 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør etter klonkelyder i bakstillingen når du slipper/trår på gassen. Motoren er vel kjent for å være slitesterk, men hør etter slarkelyder ved tomgang i motorrommet noe som ofte kommer av slitt registerkjede. Ellers er vel rust et problem mange 190 eiere kjenner til.

 

Mitt råd til deg måtte være å finne deg en fin 190E Sportline fra ca 91-93. Originalt senket 22 mm (tror det var det), sportseter pluss litt annet stæsj jeg ikke kommer på.

 

Senk den 40 mm, 17" mb lugger, avantgarde grill og bakrutesenker og du er på god vei til å få en strøken bil. cheers

 

Fant fram denne som et eksempel:

MB 190E Sportline

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steder å se etter rust her er:

 

Under gummipakning rundt dørene...

Spor etter gnaging av plastdeksler på dørsidene

Jekkfestene til originale "nødjekken"

 

Ellers er det lite rust av betydning på disse (iallefall på W124 som er relativt lik i oppbygging)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært å sett på denne. En 190 2,3

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=860080&username=

 

Den har gått ca.260000 km, fantes nesten ikke rust på bilen, ingen lekasjer/ulyder fra motor.

 

 

Så grei ut den.. :)

 

(BTW: Feil i annonsen..Oppført med ASR på utstyrslista..Må vel være ASD!? ;) )

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns de ser bra ut de siste du kom med, ja. Den første var kanskje litt dyr(den helt øverste), men 16v'n var jo utrolig billig da? på 16v får du jo stylinga, delskinn intr. og ikke minst motoren,da.

 

disse bilene er kjent for å ha ganske gode motorer å for å gå langt vis jeg ikke tar helt feil? 90-300te, viper og andy vet alt om disse bilene :)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns de ser bra ut de siste du kom med, ja. Den første var kanskje litt dyr(den helt øverste), men 16v'n var jo utrolig billig da? på 16v får du jo stylinga, delskinn intr. og ikke minst motoren,da.

 

disse bilene er kjent for å ha ganske gode motorer å for å gå langt vis jeg ikke tar helt feil? 90-300te, viper og andy vet alt om disse bilene :)

 

 

Hadde en 88-230E som hadde rundet 290' da den ble solgt for 3 år siden. Ingen tull hverken med motor eller girkasse på de 130' km jeg kjørte den. Manuell kasse..

 

Personlig mener jeg M102 motoren til MB (altså 2l og 2,3l 8v) passer absolutt best sammen med manuell kasse.

Den jeg har nå er en 90-300TE (3l R6, samme motor som i 190E 2,6) og den har også vært ganske grei på utgiftssiden. Har nå rundet 305' km

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 88-230E som hadde rundet 290' da den ble solgt for 3 år siden. Ingen tull hverken med motor eller girkasse på de 130' km jeg kjørte den. Manuell kasse..

 

Personlig mener jeg M102 motoren til MB (altså 2l og 2,3l 8v) passer absolutt best sammen med manuell kasse.

Den jeg har nå er en 90-300TE (3l R6, samme motor som i 190E 2,6) og den har også vært ganske grei på utgiftssiden. Har nå rundet 305' km

 

Bruttern hadde en w124 2,3 8v, tror det var en 86modell.. Motoren der nådde nesten 800'km før registerkjedet røk og det ble et totalhavari...

Tror bilen hadde gått som taxi før.. Bilen er i live den dag i dag og er i daglig bruk, men da med en annen motor og girkasse..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår