Gå til innhold

skall ha en b230 et turbo med gearkasse i 66 mod amazon.hVA MÅ TIL?

Ranger emnet

leandro

Anbefalte innlegg

Har du motor og bil? Bare å prøve seg frem da ;-)

mulig at motor må stå rett for og i det hele tatt få plass til turbo. kan ta bunnpanne fra b20 motor den passer jo i bunnen på amazon motor rommet. blir nok veldig trangt, må nok bytte radiator og flytte den frem for og få plass til intercooler, samt bruke elektrisk vifte. For å få plass til girkasse så må du nok skjære litt i "tunnellen" inne i bil gulvet. Mange som bruker flip front når de skal ha såpass heftig motor i amazon ;-)

Lykke til

INspirasjon på vegen http://xpress.mine.nu/volvov2/public/sectionview.asp?section=380

Volvo 240GL 93' - GL, B230FD, Bruksbilen

Volvo 121 70' - Amazon, totalrestaurering AKA Søndagsbilen

X Volvo 244DL 83' - B21A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så synes jeg ikke den Ztealth amazonen er så ufattelig rå.Jobben som er gjort er rå. men bilen har noen store mangler etter min mening. den er for Ztealth. men klart. fet custombil. men jeg synes det finns penere motivasjons biler. selv har jeg dette bildet i hodet, som motivasjon når jeg mekker på min volvo amazon '67. -W-5382.jpg (vet ikke om jeg har lov å legge ut slik men.. vi prøver)

Takk Gud vi ikke er like allesammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke bremseservo i den.men skall etter montere dette.er ikke noe problem å få den godkjent med v8er så da skall nokk et en ikke være den værste å få godkjent.men kommer ikke til å prøve å få den godkjent heller.bilen er nettop eu godkjent.blir det annmerket på neste eu setter jeg bare tilbake b20en for så å bytte til eten igjen.no prob!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke godkjent med ET nei, 150Hk maks med skivebremser foran.

Er godkjent med rover/buick 215 V8, men den er på130-140hk.

Ville ha rettstilt motoren med litt B20 deler, og kjørt med en m40 kasse.

Tror det blir det enkleste.

Skal du sette inn m45/46/47, må du ha den berømte b20/m45 clutchkåpa som er rimelig vanskelig å få tak i.

Lykke til med gromprosjekt!

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider