Gå til innhold

Bytte av motor til gti 16v...

Ranger emnet

TomTei

Anbefalte innlegg

Noen som vet åssen det er å bytte motor fra en 1,8 gl til en Gti 16 v??? er en 90 modell Jetta... Hva annet må man skifte??? Tenker på bremser og evt. drivverk... Girkassen går jeg ut ifra at må skiftes i samme slengen... Noen som har bra/dårlige erfaringer med lignende prosjekt???

Noen som har lakkert 90 fangerne??? Tenker på den sorte plasten rundtom... Ser litt bedre ut med lakkert plast... Bra/dårlige erfaringer med dette???

Mvh. Tommy

1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo

Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet åssen det er å bytte motor fra en 1,8 gl til en Gti 16 v??? er en 90 modell Jetta... Hva annet må man skifte??? Tenker på bremser og evt. drivverk... Girkassen går jeg ut ifra at må skiftes i samme slengen... Noen som har bra/dårlige erfaringer med lignende prosjekt???

Noen som har lakkert 90 fangerne??? Tenker på den sorte plasten rundtom... Ser litt bedre ut med lakkert plast... Bra/dårlige erfaringer med dette???

Mvh. Tommy

viss du skal ha ein gti motor i så må du skifta ledningsnett, speedometer, bremser (skiver bak og ventilerte forran) bensintank fra gti. mao alt fra ein gti. da beste er å finna ein donorbil og bare hiva over i jettaen.

men skal du gjera da så ta ein tur til biltilsynet og møller og snakk med dei.

slik ser ein jetta ut med lakkert plast

1bak2.jpg

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss du skal ha ein gti motor i så må du skifta ledningsnett, speedometer, bremser (skiver bak og ventilerte forran) bensintank fra gti. mao alt fra ein gti. da beste er å finna ein donorbil og bare hiva over i jettaen.

men skal du gjera da så ta ein tur til biltilsynet og møller og snakk med dei.

slik ser ein jetta ut med lakkert plast

1bak2.jpg

Takker for svar!! Ekstremet mye arbeid altså... Jaja, med kommer meg no framover med de 90 stolte gampene mine...:) Nydelig gjensveisa skilthull... vurderer det samme... Åssen har du gjort det med låsen forresten??? Ingenting som er så pent som en hellakkert Jetta...:) Henger lakken skikkelig på plasten etter man har pussa den ned da?? Har hørt at den kan flasse ganske brutalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!! Ekstremet mye arbeid altså... Jaja, med kommer meg no framover med de 90 stolte gampene mine...:) Nydelig gjensveisa skilthull... vurderer det samme... Åssen har du gjort det med låsen forresten??? Ingenting som er så pent som en hellakkert Jetta...:) Henger lakken skikkelig på plasten etter man har pussa den ned da?? Har hørt at den kan flasse ganske brutalt...

ikkje så mykje arbeid egentlig. kan du skru, rett verktøy og litt hjelp så er da sikkert gjort på ett par dager. kansje ei helg.

bagasje lokket du ser på bildet kan du få av meg viss du vil. men den har 4 hull fra vinga og har fått seg ein kakk på den eine kanten. i tillegg så er den ikkje så fin i utgangpunktet.

slik ser den nye ut:

nyhekk2.jpg

viss du skal sveisa igjen skiltgropa så er da best å skaffa deg plata som skal vera mellom lyktana og plastra igjen der skiltet skal vera. da har eg gjort.

med låsen så blir den åpna av ein sonde som er kjøpt på bilxtra. knappen har eg inne i kupen.

eg fekk lakkert plasten når eg heillakkerte bilen. da eg gjorde var å fjerna plast looken. dvs at eg pussa dei glatte.

pussa plasten med litt grovt papir. vaska dei godt. spraya på plastgrunning. så filler. pussa ned på med meir filler og pussa ned. detta gjorde eg fleire ganger til plasten vart glatt og fin. leverte så delana til lakkering og da hadde vis dei blanda lakken med lakkmjukner når dei spraya plasten. da har vertfall ikkje flassa hos meg enda.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en for mye takker jeg gjerne ja til tilbudet... Det hadde vært helt supert...:) Hvor mye vil du ha for den da??? Har utrolig lyst til å påkoste bilen litt, men samtidig så vet jeg ikke hvor lenge jeg vil ha den... Blir vel et par småoppgraderinger nå i første omgang... Du hakke et par baklykter liggende da??? Forrige eier har voldtatt de som står på bilen... Vet ikke hva han har gjort, men de ser ikke ut... Masse lim ser det ut som... Dårlig stemning med de...

Leste forresten akkurat gjennom prosjektet ditt... Sinnsykt bra gjennomført... Må begynne å gjøre noe slikt jeg også... Har du forresten noe stæsj til jetta liggende som du vil selge??? Er åpent for det meste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider