maggvaardal Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Jeg har da kjøpt meg en kadett c 1600s, og det står en 2.2i i den, jeg bare lurer på hvor mye krefter bak akselen vil tåle? evt girkassen? Tenker litt på å sette i c20let o.l. Hvordan er det å sette på en evt volvo bakaksling? å få godkjent dette! Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet September 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Så d e ingen så he peiling på dette, då kjøre eg te d ryge, så tar eg å fixxe noge jallamek:P:D :hammer Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Er det en orginal 1,6. så er den jo verdt en del for de rette personene.(ikke noe jalla mekk please...) men en C20let og 1,6 bakaksel vil nok ikke holde i lengden. Sett mange forsøk på å få brukt en volvo 240 bakalsen. Mye dårlige 4-link som er laget pga det. Men skal du koste på den en c20let motor, så har du råd til å bygge opp et skikkelig understell. Går å bruke 240 akselen da den er sånn nogen lunde like bred. Hør med rally folk da de har gjort slikt før... De veit hva som må til for å få godkjent det. Girkassa tåler en orginal motor bra. Går jo ann å få tak i getrag kasse om en begynner å trimme... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet September 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 hehe, så d er alså ganske så mulig å "mekke" til en skikkelig kraftig bakakslin uten de alt for store utfordringene! Det er bra! :wave men nå til å begynne med holder jeg meg til en lett trimmet 2.2i og den vanlige 1600 bakakslingen, så får jeg se, ryker denne har jeg en til på lager :P alacocaina Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 hehe, så d er alså ganske så mulig å "mekke" til en skikkelig kraftig bakakslin uten de alt for store utfordringene! Det er bra! :wave men nå til å begynne med holder jeg meg til en lett trimmet 2.2i og den vanlige 1600 bakakslingen, så får jeg se, ryker denne har jeg en til på lager :P alacocaina utfordringer får en lell.. hehe.. Hvordan har du tenkt å trimme den stakkars 2,2 motoren din? er litt nyskjerrig se... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet September 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Vetta faen, trimkam, + evt porting og større ventiler. Hadde i grunnen tenkt å gjøre d meste uten å bruke turbo :P Hadde vert morsomt å sett hva den motoren klarer uten å bruke det liksom :P Men, har ikke penger til sånt akkurat nå, betale bilen først! Vet noen ca hva det vil koste å få portet den? Resten kan jeg skifte å stille inn selv! Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Sett manta gsi innmat i bakakselen, så har du bil med diffbrems som klarer 200 hk i en kadett for 3-4000 Litt offtopic: her er vi ute å tester en slik. Testa senere og fant ut at den kunne stå å børne ved 1200 rpm med toyo 135/80 dekka :D http://home.no/rs2maz/Bil/kadett%20c%20sperretest%20asfalt.MPG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettc caravan 30e turbo Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 bruk sperre fra manta gsi den tåler fint 300hk hvis ikke mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet September 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 wee, må begynne å jakte på noe sånt da :P Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 bruk sperre fra manta gsi den tåler fint 300hk hvis ikke mer Om en overhaler sperre flere enn to ganger i året ja... hehe. blir ikke velikeholdsfritt med 300hk... tror ikke den tåler det, 200hk tåler den nok, men ikke 300hk. om ikke en har råtne dekk da som ikke sitter. men har en 300hk og breie dekk bak med godt mønster så går nok sperra fortere enn bensinmåleren... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Om en overhaler sperre flere enn to ganger i året ja... hehe. blir ikke velikeholdsfritt med 300hk... tror ikke den tåler det, 200hk tåler den nok, men ikke 300hk. om ikke en har råtne dekk da som ikke sitter. men har en 300hk og breie dekk bak med godt mønster så går nok sperra fortere enn bensinmåleren... er nå flere som har kjørt med slik aksel og eds phase 3.5 (røfft 300hk) på en LET lenge uten problemer med bakakslen da. uten diffbrems tåler den nok ikke like mye. dessuten finnes det jo og få kjøpt forsterka all inmaten i akslen! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Jeg har et spmål til. Har funnet ut at økonomien min kan tåle en c20xe m'm men så lurer jeg da på om 1600 akslingen vil tåle dette.. har ikke tenkt å trimme denne. (foreløbig!!!) Og så lurer jeg litt på hva som må til for å få c20xe'en til å sitte i kadetten. (tenker ikke på bremser girkasse mellomaksling og motorfester) Tenker da litt på eksos o.l om dette blir kapp og lim. Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 1600 aksel tåler fint en c20xe! om du ikke er helt amøbe. c20xe i kadett c: bunnpanne fra manta b 1800 eller klipp og lim eksos klipp og lim fordeler får ikke plass, så noe må fikses der motorfester fra manta b 1800 eller klipp og lim gir fra manta b 1800 eller omega a 1.8/2.0 mellomaksel kommer ann på hvilken girkasse du bruker. bremser så er vel rekord 2.2i skiver og kalipere minstekravet. (må da ha 13" alu eller 14" stål) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Men, har noen gjort dette med fordeleren? Hvordan gjør man dette, den står jo inn på toppen (gjør den ikke) alt det andre skal jeg nok fikse. 2.2 bremser er det på den. Blir sikkert en omega girkasse. Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettc caravan 30e turbo Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 du må enten få tak i en fordeler flytter eller så må du bygge om plastiken i varme apperatet ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg