Gå til innhold

Hva tåler en 1600s bakaksling`?

Ranger emnet


maggvaardal

Anbefalte innlegg

Jeg har da kjøpt meg en kadett c 1600s, og det står en 2.2i i den, jeg bare lurer på hvor mye krefter bak akselen vil tåle? evt girkassen? Tenker litt på å sette i c20let o.l. Hvordan er det å sette på en evt volvo bakaksling? å få godkjent dette!

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det en orginal 1,6. så er den jo verdt en del for de rette personene.(ikke noe jalla mekk please...) men en C20let og 1,6 bakaksel vil nok ikke holde i lengden. Sett mange forsøk på å få brukt en volvo 240 bakalsen. Mye dårlige 4-link som er laget pga det. Men skal du koste på den en c20let motor, så har du råd til å bygge opp et skikkelig understell. Går å bruke 240 akselen da den er sånn nogen lunde like bred. Hør med rally folk da de har gjort slikt før... De veit hva som må til for å få godkjent det.

Girkassa tåler en orginal motor bra. Går jo ann å få tak i getrag kasse om en begynner å trimme...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, så d er alså ganske så mulig å "mekke" til en skikkelig kraftig bakakslin uten de alt for store utfordringene! Det er bra! :wave men nå til å begynne med holder jeg meg til en lett trimmet 2.2i og den vanlige 1600 bakakslingen, så får jeg se, ryker denne har jeg en til på lager :P alacocaina

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, så d er alså ganske så mulig å "mekke" til en skikkelig kraftig bakakslin uten de alt for store utfordringene! Det er bra! :wave men nå til å begynne med holder jeg meg til en lett trimmet 2.2i og den vanlige 1600 bakakslingen, så får jeg se, ryker denne har jeg en til på lager :P alacocaina

 

utfordringer får en lell.. hehe.. Hvordan har du tenkt å trimme den stakkars 2,2 motoren din? er litt nyskjerrig se...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetta faen, trimkam, + evt porting og større ventiler. Hadde i grunnen tenkt å gjøre d meste uten å bruke turbo :P Hadde vert morsomt å sett hva den motoren klarer uten å bruke det liksom :P Men, har ikke penger til sånt akkurat nå, betale bilen først! Vet noen ca hva det vil koste å få portet den? Resten kan jeg skifte å stille inn selv!

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk sperre fra manta gsi den tåler fint 300hk hvis ikke mer

 

Om en overhaler sperre flere enn to ganger i året ja... hehe. blir ikke velikeholdsfritt med 300hk... tror ikke den tåler det, 200hk tåler den nok, men ikke 300hk. om ikke en har råtne dekk da som ikke sitter. men har en 300hk og breie dekk bak med godt mønster så går nok sperra fortere enn bensinmåleren...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en overhaler sperre flere enn to ganger i året ja... hehe. blir ikke velikeholdsfritt med 300hk... tror ikke den tåler det, 200hk tåler den nok, men ikke 300hk. om ikke en har råtne dekk da som ikke sitter. men har en 300hk og breie dekk bak med godt mønster så går nok sperra fortere enn bensinmåleren...

 

er nå flere som har kjørt med slik aksel og eds phase 3.5 (røfft 300hk) på en LET lenge uten problemer med bakakslen da.

 

uten diffbrems tåler den nok ikke like mye.

 

dessuten finnes det jo og få kjøpt forsterka all inmaten i akslen!

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har et spmål til. Har funnet ut at økonomien min kan tåle en c20xe m'm men så lurer jeg da på om 1600 akslingen vil tåle dette.. har ikke tenkt å trimme denne. (foreløbig!!!) Og så lurer jeg litt på hva som må til for å få c20xe'en til å sitte i kadetten. (tenker ikke på bremser girkasse mellomaksling og motorfester) Tenker da litt på eksos o.l om dette blir kapp og lim.

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 aksel tåler fint en c20xe!

 

om du ikke er helt amøbe.

 

c20xe i kadett c:

 

bunnpanne fra manta b 1800 eller klipp og lim

eksos klipp og lim

fordeler får ikke plass, så noe må fikses der

motorfester fra manta b 1800 eller klipp og lim

gir fra manta b 1800 eller omega a 1.8/2.0

mellomaksel kommer ann på hvilken girkasse du bruker.

bremser så er vel rekord 2.2i skiver og kalipere minstekravet. (må da ha 13" alu eller 14" stål)

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, har noen gjort dette med fordeleren? Hvordan gjør man dette, den står jo inn på toppen (gjør den ikke) alt det andre skal jeg nok fikse. 2.2 bremser er det på den. Blir sikkert en omega girkasse.

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår