maaa Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 mye klabb å babb for å bygge om varmeapparatet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Hadde det no bare vært plastikken som kunne blitt fikses på. men er nok en del kapping i torpedoveggen for å få plass til denne dritt fordeleren. jeg har gjort det før og gjør det ikke igjen Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 :P men da får jeg kjøpe meg ny jakke :P varmeapperatet vil bli modifisert!! kiddie får se om jeg får kjøpt meg en xe snart Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettc caravan 30e turbo Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 du behøver ikke å kutte i torpedo veggen for å få xe/let med fordeler på plass hvis du er litt flink med f.eks glassfiber så lager du fort et nytt hus til varme apperatet du trenger bare å flytte vifta ca 15 cm til venstre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 noen bilder av en som har bygd om varme apparatet: Så jo ikke så altfor vanskelig ut det der..!! Eller tar æ feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Jeg som har gjort dette med min bil... nei dette er ikke noe problem i seg selv liksom.. men du må jo bygge ny kasse utenpå viften igjen og bygge om alle rør inni bilen... dette er jo den gøyeste jobben men resten er dritt.. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet September 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 takk for bildene... Det der så jo ikke så vanskelig ut. Tar nok en del tid! Men det eneste jeg risikerer, er vel at varmeapperatet ikke funker, men denne bilen er jo ikke akkurat vinterbil uansett! cheers Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 du behøver ikke å kutte i torpedo veggen for å få xe/let med fordeler på plasshvis du er litt flink med f.eks glassfiber så lager du fort et nytt hus til varme apperatet du trenger bare å flytte vifta ca 15 cm til venstre. hmm, om du skal montere motoren så høyt i bakkant så må du hvertfall bygge om tunellen for da vil jo girkassen ta oppi.. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Holder sjøll på å skal bygge c20xe i min kadett, så må åsså bygge om varme apparatet da... 3 bilda til.. Bilde 1, tysker kadettn som har bygd en ny varm app boks: Bilde2, en som har bare bygd den orginale varmeapparat boksn litt om: Bilde3, En som har fløtta fordelern til motorens framkant: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet September 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 jeee, ennå fleire bilde ! Det liker vi! Men, viss jeg da finner ut at jeg vil flytte fordeleren. Da er det vel bare å flytte den (på toppen) og feste den på en av kammene (på en måte), er den drevet om? noen som vet? Så vitt jeg ser er dette et fenix tenningsannlegg? Men det er nok allti noe trix å mix! vet ikke jeg! Men plass skal den alltid få.. men lurer bare på hvor mye arbeid det kan vere med å slippe å "herpe" varmeapperatet :P Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettc caravan 30e turbo Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 jeg skjønner ikke hvorfor de kapper og lager den kanalen i torpedo veggen.jeg ser jo at dem flytter registeret men fordeleren går klar av den når du har satt motoren på plass så det er jo egemtlig raskere å sette vifta på høy kant å lage ny deksel og tunnel for lufta fra vifta å ned i registeret, har et dårlig bilde meb vis du ser nøye så ser du at det er god klaring til registeret på dette bilde jeg ser det nå vis du ikke shimser opp 1,8 motorfeste på høyre sida så vil motoren stå skakkt se på de 2 bildene øverst kontra det nederste eller det som jeg la ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Denne motoren står jo skakk andre veien igjen så om du har R25 kasse på den motoren går det hvertfall ikke i tunellen.. Men jeg vet at denne har 265 kasse så går vel lettere da.. men IKKE med omega kasse. det kan jeg garrantere. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet September 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 så hvilken kasse er det lettest å sette i da? 265? er det dårligere? hva er 265 kassen? :hammer Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Getrag 265 kasse er en kasse fra monza/senator A 3.0. Da må du skaffe deg manta 1.8 clutch hus og en adapterplate mellom huset og kassen da denne kassen passer ikke på ohc/dohc boltmønsteret da denne kassen er til CIH. Vet ikke om du helt forsto det men. Denne kassen er bedre enn omega kassene.. men mye vanskeligere å få tak i. Omega kasse er lett å få tak på men er svær og klumpete.. etter mitt syn. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettc caravan 30e turbo Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 det er vel ikke noe problem med å få tak i 265 gearkassene men det er det at folk skal så jævli mye for dem helst dens vekt i gull skulle en tru det er vel det som stopper de fleste med å kjøpe de kassene. men omega kassene holder lenge de også det kommer an på bruken av den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg