Gå til innhold

Bytte lyshendel på Audi a6

Ranger emnet

CyberAage

Anbefalte innlegg

Hei.

Lyshendelen på min Audi a6 95mdl tok kveld for en mnd tid siden og nå har jeg fått ny.

Er det noe spesielt jeg bør tenke på når jeg skal bytte denne ?

Jeg har airbag og er litt bekymret for å tukle med denne når jeg skal bytte hendelen.

Alle tips er til stor hjelp :D

http://www.sprett.net

Audi A4 1,8 tsq 98 mdl

Audi A6 2,5 Tdi 95mdl

x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6

x- Golf 79 mdl 1,1 liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

1995 Audi A6 Quattro Wagon V6-2771cc 2.8L SOHC (AFC) Copyright © 2003, ALLDATA 8.00

Page 1 Steering Column: Service and Repair Assembly NOTE: Removing steering wheel See: Steering Wheel/Service and Repair

WARNING! - Before servicing any part of the vehicle electrical system, always disconnect the battery ground strap. Up to 1995 models: - Before working on any airbag or steering column component, always disconnect the airbag voltage supply connector. Disconnecting the battery ground strap alone will not prevent accidental airbag release. From 1996 models: - The single-pin airbag voltage supply connector is eliminated. - It is only necessary to disconnect the battery ground strap. - All other airbag system safety precautions are still applicable.

CAUTION! Before removing the steering column, position steering wheel straight ahead, and remove steering wheel first. (This will ensure that

spiral spring in steering wheel is not damaged.) Steering Column Switches, Assembly

1 - Till adjustment lever - Remove before removing steering column switches - Loosen set screw to remove lever

2 - Spring clip

3 - Telescoping adjustment lever - Remove before removing steering column switches - To remove, pry offspring clip -2- with small screw driver

4 - Housing - Insert upper tabs into instrument panel first, then the lower ones

5 - Upper trim cover

6 - Steering column switches with lower trim cover

7 - Self-tapping screws - For securing upper and lower trim

8 - Oval head screw - For securing lower trim and housing to steering column

Det kan komme mer hvis du gir meg en mailadresse ;)

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider