Gå til innhold

Tanken lekker, hvordan reparere?

Ranger emnet

ipo

Anbefalte innlegg

heisann!

Sierran min lekker bensin, så lurer jeg på hva metoder dere på BF bruker for å reparere slike lekasjer, har ikke så lyst å fylle den med vann og sveise, for jeg har hørt om tillfeller der det har gått gale. lurer på om dere bruke noen kalde metoder på den slags.

takker for respons!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke sikkert! :(, tror forige eigeren har kjørt på noe siden det er bulk i tanken, er ikke så lett å se, siden jeg ikke kan ta av tanken enda pga jeg er avhengig av bil til og fra jobb, men jeg skal se på det i morgen, 2komponent du snakker om? jeg håper det ikke er midt i en skøyt :( jeg har 5min epoxy liggandes, kan jeg bruke det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på torshov får man sånn 2 komponent guff, ser ut som 2 store hubba bubbaer som man skal blande sammen på en måte, du kan pusse litt med sandpapir/vaske litt for hånd, og kline på det kanskje, har ikke gjort det selv, bare et forslag. Kan hende tanken til sierra ikke er så dyr og, så kan du kjøpe ny, evt en høgger. http://www.bruktbildeler.com eller no feks.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. sliperondell på 5000 rpm og bensintank er vel å leke med døden eller satse på å møte fremtiden med et nytt ansikt.. Jeg tenkte mer på forsiktig skraping med 80 i slipepapir... holder du på lenge nok så får du bart metall frem. Klarer du å kjøre tanken nesten tom så er det som oftest ikke store jobben å ta den ned i et par timer. Da kan du til og med tømme ut det siste fra den (har gjort denne jobben selv :D, funket fint som bare det over ett år etterpå).

Når det gjelder epoksy så tenker jeg på to-komponent ja, og 5 minutter skal holde fint. Bare husk å blande godt nok. Ikke glem å lakke over med noe rusthindrende sånn at feltet rundt.

Såpe fungerer sikkert bra det, men det er vel mer et sånt "ute-på-tur-og-fikse-tanken-trix" (ikke at mitt tips er noe bedre da ;) ).. Dove med 1/3 fuktighetskrem er vel ikke den aller beste såpen til dette da ;)

Ny tank fra høggern er vel det beste tipset så langt cheers

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må se i morgen, for forhåpentlig låne hallen til jobben i morgen, så da tenker jeg at jeg sakl legge meg under der og skru litt :D, har også fått tak i ny tank, men jeg vil se først hvordan min ser ut, er j......lig kjedeligt når slikt blir oppdaga 2dagen mann har bilen, men takk for tipsa!

gnist og bensin=no good, derfor jeg spørte etter "kalde" metoder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk også hørre at om jeg kjørte tanken bra tom, helle resten utav, så ta en anna bil og kjøre den eksosen ned i tanken, da forsvinner også gassene,...

Merkelig tips, andre som har hørt om det der? kan hende det funker, bare virka litt rart,

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider