Gå til innhold

Luftfilterboks - Kan den byttes uten problemer ?

Ranger emnet

Kverna

Anbefalte innlegg

du burde alå fra deg tanken om et luftfilterprosjekt. Bilen din har så vidt jeg ser noe som kalles for k-jet rundt luftfilterboksen. Dette gjør det VELDIG vanskelig/umulig med åpent filter. Men det du kan gjøre, er å sette i et innsatsfilter fra KN og så drille en god mengde hull i luftfilterboksen. Da får du ihvertfall lyden.....

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde alå fra deg tanken om et luftfilterprosjekt. Bilen din har så vidt jeg ser noe som kalles for k-jet rundt luftfilterboksen. Dette gjør det VELDIG vanskelig/umulig med åpent filter. Men det du kan gjøre, er å sette i et innsatsfilter fra KN og så drille en god mengde hull i luftfilterboksen. Da får du ihvertfall lyden.....

Hei og takk for svar :)

Hva gjør denne k-jet'en ? Høres ut som en plan.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke K-jet. Du har Monopoint og kan trygt fjerne filterboksen din.

Den tykke slangen er varmluft inn til motor fra eksos manifold. Motoren trekker varmluft derfra på kalde dager. (mao. bare å ta vekk!)

vakumslangen styrer det spjeldet som veksler mellom friskluft og varmluft inni filterboksen.

Denne er viktig å blende sånn at motoren ikke trekker falsk luft.

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tull og fanteri ang det med k-jet..dette er jo monotronic og der har du ikke noen vanskeligheter for montasje av kon filter !

den tynne ledningen er ikke en ledning..det er en slags slange for og åpne/lukke for et vakumspjeld slik at motoren får varme fra det tykkere røret som går til et deksel som sitter over eksos manifolden.

Jeg har selv samme luftfilter system, og dette med varme til luftfilteret er bare tull..Napp ut hele luftfilterboksen, den tynne og den tykke slangen, La "matboksen med vw logo" oppe på monotronic enheten sitte igjen, og monter kon filteret ditt der, eller om du vil ha litt mer kald luft på filteret så setter du rør fra "matboksen med vw logo" ned der hvor luftfilterboksen din stod før..

Hvis du vil ha en billigere versjon lager du bare hull i luftfilterboksen..det blir lyd av det også, men langt ifra like brutal lyd som kon filter ved innsuget

edit : se der ja..enda flere kloke vw hoder (tor)

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott :D

Hvor skal jeg gjøre av den tynne "slangen" ? Og skal jeg bare la det andre hullet stå utildekket ? Tenkte å få noen rør så filteret kommer på samme plass

den tynne(vakumslangen) kan du kutte ned og tette med en skrue e.l for at motoren ikke skal kunne suge luft gjennom den.

den store er bare å skru løs bak på skjoldet til eksos manifolden.

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider