Gå til innhold

Nå trenger jeg all den hjelp jeg kan få..HASTER!!

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Jeg MÅ ha bilen i mårgen. Det som er problemet: Motoren starter og går, men. Når jeg kjører og passerer 0-0.2 i ladetrykk så er det nett så motoren kutter, lager en nyselyd lignende wastegate slag. Så prøvde jeg og blende returen til bensinen, da gikk den helt til 0.5 før den bjynte men da gikk den ikke skikkelig på tomgang. Kan det ha noe med at ragulatoren er ødelakt pga. bensinpumpa mi? (BOSCH høy eff. fra KRB trading)

 

Jeg målte bensintrykket etter regulatoren og det var 0 bar..

 

HJELP jeg er student og må ha bilen på skolen i mårra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kommer med et skudd i natten..

 

Hva med å prøve en annen regulator ?

 

Kutter den når den begynder å lade ? Hvis den gjør det så kan jo det være at den ikke får nåk bensin når trykket trykker på liksom?

Kan jo være slik som du sier at pumpa ødelegger regulatoren?? Men test med en annen å se om det er noe forskjell da..

 

Vet vi hadde et lignende problem på en AT, den gikk helt fint, så begynte den å kutte, og klarte nesten ikke å gå frem over.. Det var bensinpumpa som var gåen.. Skifta den, og kjørte en stund, så skjedde nøyaktig det samme.. Den spiste pumper :hvaskjera

 

Men prøv med en annen regulator om mulig :)

 

Har ikke helt snøring på dette, men tipper litt :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere mener det ja...det første jeg trodde var at turboen søg flat den slangen mellom luftmengdemåleren og turboen, men det var for enkelt.

 

Men det ligger noe som heter trykkvakt på desse motorene. Den kutter bensintilførselen ved for høyt ladetrykk, denne er da koblet ut og kjørt direkte til jord og koblet om.

 

Kanskje det er kast i coil olja?? Eller for lite bliklysveske? alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rett før. trykkregulatoren sitter jo etter fulerailen for å holde igjen sånn at trykket inne i fulerailen og fram til regulatoren blir feks 3 bar, når man har en progressiv btr så er jo bare forskjellen at man holder igjen litt ekstra sånn at det feks blir 3.4bar

 

dårlig forklart, spørr om det var alt for dårlig

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måler 7-8 bar før railen jeg da men..Kanskje jeg skal ta av den hyper pompa mi og sette på den orginale fra 760en som faktisk hører til den motoren??

 

Men jeg tror og kanskje at det er kast i ene børsten på venstre side av dynamoen på høyre side av rattstamma til fordeleren som går til de dobble fustasjopphens forkoblingene under framsetet attmed baksetet..:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tipset!

 

Stikk på Jernia og hør om dem har sleggefett, så smører du det på slegga, og druser litt på regulatoren, da tenker jeg det kommer seg..

 

Så kan du bytte ventilene å justere oljen :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde desverre ikke sleggefett der..Hmm, jeg tok skjerfila og smørde den inn med hjullagerspon og saget regulatoren i to, der ser jeg at membranen er løsnet fra festet rundt halve kanten og erklerer den død! (det sisste er sant)

 

Tror kanskje det er litt vridning i det venstre kryssbolt lageret til den femte sylinderen i V..Må sikkert ta firboltstilling på det yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår