Gå til innhold

Nå trenger jeg all den hjelp jeg kan få..HASTER!!

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Jeg MÅ ha bilen i mårgen. Det som er problemet: Motoren starter og går, men. Når jeg kjører og passerer 0-0.2 i ladetrykk så er det nett så motoren kutter, lager en nyselyd lignende wastegate slag. Så prøvde jeg og blende returen til bensinen, da gikk den helt til 0.5 før den bjynte men da gikk den ikke skikkelig på tomgang. Kan det ha noe med at ragulatoren er ødelakt pga. bensinpumpa mi? (BOSCH høy eff. fra KRB trading)

Jeg målte bensintrykket etter regulatoren og det var 0 bar..

HJELP jeg er student og må ha bilen på skolen i mårra!!!

Er du sikker på att dette har med bensintilførsel å gjøre? Første som slår meg når jeg leser dette er lekkasje i IC eller turbotrykkslange++++

BurnprOOf hadde ett lignende problem, men hans kuttet på ca 0,4. Vi trykktestet hele systemet og fant ut at IC var lekk. Bytta ut IC med et rør og bilen gikk som den skulle.

Men om din ikke kutter før 0,5 med blendet retur så var jo det litt rart, har du forpumpe i tanken? Går den isåfall? Har du mye bensin på tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjører jeg en del trykk på bensinen for at bilen i det hele tatt skal gå over 0.1 i trykk, resultatet er da 5 liter på mila. Jeg har bytta ut den bosch pompa med den som sto på 760en. Har forpumpe i tanken ja.

Nå når bensintrykket er så høyt så går bilen på 900rpm på tomgang med tomgangsskruen helt ute, og den fjusker og harker som pokker. Når jeg skrur ned bensintrykket til normalt så stiger tomgangen til 1500-2000 slik som den skal da en nyoverhalt motor ikke skal gå på tomgang. Men da får jeg den til og "kutte" bare ved og gasse mens bilen står i ro.

Det dem som jeg har ringt rundt til har sakt er:

Skjekk luftmengdemåler OK

Skjekk svinghjul sensorer OK

Skjekk sensoren på gasspjeldet OK

Men det med at det lekker ladetrykk, når jeg hadde den andre motoren så lakk det ladetrykk som faen..Det etter vakuumslangen på dumpen ble hull i og dumpen ikke slapp ut, da skjedde det et eller annet som førte til turbotrykks lekasje. Men på AT en så hadde det ingen større betydning enn at den ikke hadde mer en 0.6 i trykk.. Har jo en cosworth intercooler på bilen, er vel ikke så lett og sprenge den som en vanlig?? Hvordan skal jeg trykkteste systemet i så tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel ta og se litt på dette her systeme mitt da..Men kan noen si hva de forskjellige ledningene på det stikket som henger på torpedoveggen på 240 er til? Det som går inn til oljelys, ladelys, vanntemp osv. For der er det et hull ledig, mens på det som jeg har på motoren som er koblet inn der har 3 ledige hull. Så alle varsel lysa i dashen lyser. Oljelyset funker som temperatur måler, det lyser sterkere til varmere motoren er. Vanntempen er død. Jeg har lading det vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...