Gå til innhold

politiradio

Ranger emnet

Zievert

Anbefalte innlegg

Hvordan er disse reglene og lovene for bruk av politiradio..? Er det sånn at det er lov å ha politiradio, men å ikke høre på liksom. Eller er dette en lov som er endret?

Har hørt snakk om at noen som sier at det er lovlig å høre på slike greier...

An I 1 ?

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har lov til å lytte på scanneren mens man kjører, og ingen kan nekte deg å ha scanneren på når du prater med politiet etter du har blitt stoppet.

:D

-Dette er ikke til å bruke for å scanne etter politikontroller. Blir du stoppet i en kontroll og du har scanner, samt at de kan bevise at du har brukt scanneren til å unngå å bli stoppet, gjelder andre regler.

PolitiBrev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis politiet har sån kontroll utforbi skolen min (som de ofte har) om morgenen, tror dere at jeg kan høre det da via en scanner? Sier de noe som helst? Er veldigt kjipt, de tråler etter mopeder på skolen, 3000 i bot, av med skilt, vekk med lappen, vekk med trimmen, bare fordi du ikke har lyst å ligge i 35kmh i bakkene. :(

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KinG^KaoZ

Hvis politiet har sån kontroll utforbi skolen min (som de ofte har) om morgenen, tror dere at jeg kan høre det da via en scanner? Sier de noe som helst? Er veldigt kjipt, de tråler etter mopeder på skolen, 3000 i bot, av med skilt, vekk med lappen, vekk med trimmen, bare fordi du ikke har lyst å ligge i 35kmh i bakkene. :(

¨

hmmm.. så.. du har tenkt til å høre på mens du kjører moped med sur trimpotte? lykke til.. :D neida.... kan funke, men tviler på at de sier noe om det på arbeidskanalen ihvertfall.. jeg veit at i oslo har UP egen frekvens, men har hørt no om at den er fra bil til bil, så den funker ikke over så sinnsykt lange avstander... vet ikke hvordan det er andre steder..

Ford Sierra 2.0CL '88

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

up har to landsdekkende kanaler, en med -8000 dupleks som går over en link og en bil til bil... den siste er vel å høre på noen mils avstand siden de kjører med 25watt på den frekvensen...

politiradio er lov å kjøpe, eie, bruke men kun for den som har kjøpt den, blir du stoppet så kan du høre på den men ikke mr politi eller andre personer i bilen og det er din jobb at de ikke hører noe..... så det kan lønne seg å skru den av i noen tilfeller

jeg selger alle typer radio hvis noen er inntresert, har programm og kabel til det meste så de blir levert ferdig programert.

King

Of

StreetRacing

Av me klærne på me klærne opp i trærne sug på tærne...Dæven du e pære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Norsmurf

¨

hmmm.. så.. du har tenkt til å høre på mens du kjører moped med sur trimpotte? lykke til.. :D neida.... kan funke, men tviler på at de sier noe om det på arbeidskanalen ihvertfall.. jeg veit at i oslo har UP egen frekvens, men har hørt no om at den er fra bil til bil, så den funker ikke over så sinnsykt lange avstander... vet ikke hvordan det er andre steder..

Ikke mens jeg kjører nei =) Tenkte liksom å våkne opp til *psssh* "ja idag skal vi ta mange uskyldige stakkars moped førere utenfor skolen" *psssh*.

Er så kjipt å måtte snu å kjøre fra dem og sånt hele tiden, en dag lager de en felle sånt at alle blir tatt.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider