Gå til innhold

volvo og FWD

Ranger emnet

FiveTen

Anbefalte innlegg

Nå kan jeg sikkert med ganske stor sikkerhet si at jeg har støtte fra di fleste om jeg sier at det er MYE artigere med bak-trekk enn fram-trekk!

MEN når sluttet Volvo med bak-trekk? Hvilke modeller har bak-trekk? Vil ha bak-trekk på min neste bil også (har en 240 nå), og lurer da på hvilken modell jeg kan kjøpe....hvor ny den kan være!

Er det f.eks bak-trekk på 900-serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at 400-serien har framhjulstrekk.

på finn.no er det noen volvoer som har bakhjulstrekk, men det står at det er forhjulstrekk. Åffer det? som noen 240`er og 940

må vere folk som aldri har prøvt bilen sin på vinterføre.. eller som rett og slett ikke veit forskjellen på frem og bak på bilen eller at dem ikke fatter hvorfor bilen slenger med rompa mens naboens bare går rett frem..

mao.. folk som ikke burde hatt lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V90? Hva er dette slags bil? eller modell?

Forgjenger til XC90?

Har etter hvert lyst på en nyere bil enn 240-en min...og da har jeg hatt litt lyst på den 3-liters 960-en! Er det noe jeg burde være kalr over med den? vet at den har automatkasse da! :(

Eller er det noen nyere og bedre volvoer med bakhjulstrekk jeg heller burde gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v90 og s90 e bare nye navn på 960, henholdsvis for stasjonsvogn og sedan. kun navnet som eforskjellig, volvo la seg på en ny navneprofil på den tiden, med v40 og v70 osv..

så det fins ikkje noe nyere modell enn 960 med bakhjulstrekk. og den e nok ikkje forgjengeren til xc90

angående drivjhul på finn.no, så så eg en fin 940 til salgs.. la merke til at det sto "drivhjul: antispinn" :hammer sløve folk! bør være mulig å prute litt der ja :P

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v90 og s90 e bare nye navn på 960, henholdsvis for stasjonsvogn og sedan. kun navnet som eforskjellig, volvo la seg på en ny navneprofil på den tiden, med v40 og v70 osv..

Forskjell på fangera på 960 og V90`n da, men stort sett det eneste også...

Volvo 940 turbo

Volvo 240 bruksbil.

*Pooh Racing*

http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider