Gå til innhold

Klakk klakk lyd ved bakakslingen!?

Ranger emnet

Carpo

Anbefalte innlegg

diffrensialen vil lage forskjellige lyder ettersom fart og turtall varierer.

Foringer vil lage klonke lyder når du gir på og slepper opp gassen slik at krafta i bakakselen går over i karosseri, eller når du svinger litt brått fram og tilbake, eller ved dumper...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diffrensialen vil lage forskjellige lyder ettersom fart og turtall varierer.

Foringer vil lage klonke lyder når du gir på og slepper opp gassen slik at krafta i bakakselen går over i karosseri, eller når du svinger litt brått fram og tilbake, eller ved dumper...

det følger ikke turtallet. Men det er omtrent like my hele tiden når jeg kjører over dumper osv. Men det forsvinner litt når jeg gir på, men når jeg slipper gassen igjen så kommer lyden tilbake..

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp skiftet fjører både bak og framme, og skruene til fjørene strammet jeg med luftverktøy, så fjørene er det ikke. Lyden var der før jeg skifta fjører og er der fortsatt på min værtfall.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en anna ting som kan lage klakk-klang lyder,

er hvis du har orginal potte bak, og du gir på.. akselrerer fort

så kan den begynne å hoppe :P og da slå atti karoseriet :P det skjedde på meg, skjønte ingenting.. lol

det med slag fra eksosanlegget kommer som regel av oppbrukte motorfester. som merkes spesielt godt med at alt vibrerer ved pådrag, eksosanlegget detter av osv osv.. samt at girstangen vandrer 5-10cm sidelengs.. i ett og samme gir

edit: tror jeg har noen dårlige lager i bakakslingen min.. den har gått 560 000km. hvilke lager er det mest sannsynlig at det er? hjullager, difflager, pinjonglager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med slag fra eksosanlegget kommer som regel av oppbrukte motorfester. som merkes spesielt godt med at alt vibrerer ved pådrag, eksosanlegget detter av osv osv.. samt at girstangen vandrer 5-10cm sidelengs.. i ett og samme gir

edit: tror jeg har noen dårlige lager i bakakslingen min.. den har gått 560 000km. hvilke lager er det mest sannsynlig at det er? hjullager, difflager, pinjonglager?

Er det ikke skifta lager i denne volvoen din? Hva slags person har hatt denne før deg?

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke skifta lager i denne volvoen din? Hva slags person har hatt denne før deg?

ikke bytta noen lager såvidt meg bekjent.

kjøpt i 1990. gikk 3 år som taxi i bergen (350 000km ca)

solgt til en kar i molde i 93 som pendla til og fra jobb hver dag (3 mil. (hver vei?))

så kjøpte jeg den.

er automatgir så er jo umulig å ta en skikkelig børnout. sikkert derfor akslingen har holdt så lenge ;)

edit: har kjørt den 3-4000km og har ikke gjort annet enn å helle på ei flaske dyserens og kjøpt nye vindusviskere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha.. Vel, ikke akkurat det jeg tenkte på men..

Er jo standard det da, og lett å dytte på potta så den går opp og ned.. For min del er motorfestene skiftet for ikke så mange tusen kilometer siden.. Ingenting vibrerer, girstanga er tight som en 12-åring og rører seg ikke..

jaja, samma det, jeg vet hva som skjer på både min og en annen en sin.. og det er ikke opppbrukte motorfester..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider