Gå til innhold

batt og temp lampa lyser, og den lader ikke. hjelp ?

Ranger emnet

Diablito2k

Anbefalte innlegg

Etter noen fine problemfrie uker så dukket nå mitt hatproblem opp igjen.

jeg starter opp bilen og temperatur, samt batterilampa lyser. den lader ikke siden voltmeteret viser litt under 12v, så igrunn så blir jeg kjørende på batteriet.. enn så lenge det varer..

uansett, noen som har et par forslag til hva jeg kan se etter ? dette er utrolig plagsomt og sist dette problemet dukket opp så forsvant det bare av seg selv etter et par starter.. noe som ikke har skjedd denne gangen.

anyone ?

takker så mye på forhånd :)

Don't Kill Me If Im Wrong ;)

Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

okei.. etter en liten feilsøkings runde så TROR jeg det er dynoen som er død..

dette har som sagt skjedd et par ganger før, og det har bare forsvunnet etter bitte litt tid..

jeg målte direkte på dynoen mens den var igang, 12v (skal være 14+)

jeg koblet av + polen på batteriet, den døde med en gang..

åssen kan jeg finne ut hva som er galt med dynoen ? hvordan sjekker jeg børstene, hva ser jeg etter osv ?

hva koster nye børster, hva koster en ny dyno ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det er innebygd eller seperal regulator. Jeg måtte bytte hele dritten.

Men det hørtes rart ut at det kommer å går. Du er sikker på at det ikke bare er en dårlig kobling på dynamoen eller coilen da?

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg vært å kjøpt lader iallfall, skal få sett på dynoamoen imorgen.

håper jeg slipper å bytte hele dynoen..

selve dynoen står sepparat fra resten av motoren..

kan det være andre åpenlyse ting ? har dynoen en egen sikring f.eks ? (står på tysk i sikrings lokket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har bosh dynamo, i såfall så er det en klædd på baksida med to skruer som du kan skru ut også lirker du ut børstene/regulatorn (samma greia).

Da vil du se om børstene er slitt, nye børster koster rundt en 100lapp. Det med at den andre lampa også lyser kan jo være noe feilkobla eller en ledning som har løsna som ligger inntill plussen til ladelampa ellerno no sånt bak i instrumentene.

66 Chevrolet El Camino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå gjorde jeg det jeg har foreløpig tilgang til å gjøre, og det var å koble av alle kabler til dynamoen og sjekke spenningen der (kommer ikke til den bakplata skikkelig) og det var hele 0.2-0.4v som kom ut fra dynoen, uansett turtall..

skal få liftet den opp imorgen og plukket ut børstene, ifølge en haynes manualen så skal de være minst 5mm lange, stemmer dette ca ?

kan det være noe annet som er galt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en tynne ledningen som følger langs med + kablen ?

den stod tilkoblet under målingen, dessuten når alt av kabler er tilkoblet så viser den bare batteri spenningen over det hele, altså +/-12v

så noe er fucked i dynoen..

men som sagt, temperaturlampa lyser også alltid når jeg har dette problemet, kan dette ha noe å si på hvor feilen ligger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider